Sebring Convertible model roku 2008

Nowy Sebring Convertible projektowany był z myślą o przyszłości. Od pierwszych szkiców aż do wersji produkcyjnej miał nawiązywać stylem do „bratniego” sedana, a efektem jest zdecydowane podobieństwo obu pojazdów do siebie. Tym niemniej kabriolet musiał być dłuższy, aby zapewnić rozsądną ilość miejsca na bagaż przy złożonym dachu.
Jako jedyny wśród konkurencji Sebring Convertible dostępny jest z dachem winylowym, płóciennym lub też – po raz pierwszy w kabriolecie Chryslera – ze składanym dachem stalowym, a każdy z nich można podnosić i opuszczać pod samoczynną, sztywną pokrywę (tonneau) jednym wciśnięciem przycisku pilota w kluczyku. Pozwala to łączyć zalety coupè z typowym dla kabrioletu poczuciem wolności i swobody.
W porównaniu z poprzednikiem rozstaw osi Sebringa Convertible wzrósł o 74, a wysokość i szerokość – odpowiednio o 89 i 51 mm. Kabriolet jest również o 76 mm dłuższy niż sedan – co wysmukla jego sylwetkę oraz umożliwia pomieszczenie w bagażniku dwóch toreb golfowych nawet po złożeniu dachu. Karoserię akcentuje pociągły kształt pokrywy silnika i błyszcząca listwa okien bocznych oraz – po podniesieniu – wydłużony zarys dachu, podkreślający eleganckie proporcje kabiny. Smukłości sylwetki i poprawie widoczności do tyłu sprzyja także „odchudzenie” słupka C. Śmiałe przetłoczenia burt nadwozia podkreślają naturalną atletykę pojazdu. Wizualnej dynamiki dodają także szerokie lampy tylne przechodzące z błotników na klapę bagażnika. Umieszczone wewnątrz lamp cofania światła przeciwmgielne zachowują jednolity wygląd wszystkich modeli na rynkach świata. O potencjale osiągów wersji Limited z silnikiem V-6 o pojemności 3,5 litra oraz sześciostopniową przekładnią automatyczną świadczą podwójne, chromowane końcówki wydechu.
Wszystkie wersje Sebringa Convertible posiadają dwubarwny wystrój tablicy przyrządów i paneli drzwiowych w ciemniejszym i jaśniejszym odcieniu Khaki oraz szarości Gray; w wersji Limited przewidziano ponadto ekskluzywny wystrój dwubarwny Cream and Pebble Beige, towarzyszący skórzanej tapicerce siedzeń. Akcenty dekoracyjne wnętrza w modelu Sebring Convertible wykonano w kolorze srebra Alloy Silver i chromu, w modelu Touring – ze srebra Satin Silver i chromu, a w modelu Limited – ze srebra Satin Silver, chromu oraz imitacji skorupy żółwia.
Na rynku USA nowy Sebring Convertible oferowany będzie w trzech odmianach: Chrysler Sebring Convertible, Chrysler Sebring Convertible Touring oraz Chrysler Sebring Convertible Limited.
Dostępne będą trzy jednostki napędowe do wyboru: bazowy Silnik Światowy o pojemności 2,4 litra, opcjonalny 2,7-litrowy silnik V-6 na biopaliwa alternatywne (FFV) oraz także opcjonalny 3,5-litrowy V-6 – skojarzony z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną z systemem AutoStick, która umożliwia także ręczną, sekwencyjną zmianę biegów. Oszczędne zużycie paliwa to często ważny element decyzyjny dla współczesnego nabywcy samochodu, stąd też Chrysler Sebring Convertible z podstawowym silnikiem czterocylindrowym może śmiało rywalizować z najlepszymi konstrukcjami w tym segmencie. Silnik Światowy o pojemności 2,4 litra ze zdwojonym układem zmiennych faz rozrządu VVT odznacza się niskim zużyciem paliwa – 10,2 l/100 km w cyklu miejskim oraz 7,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim, pracuje przy tym płynnie i cicho. W porównaniu z poprzednio stosowanym silnikiem o pojemności 2,4 litra moc wzrosła o 15 procent (173 KM wobec 150 KM) przy zmniejszonym o 8 procent zużyciu paliwa. Jednostka ta współpracuje z czterostopniową przekładnią automatyczną.
Z myślą o klienteli zainteresowanej dobrymi osiągami przy rozsądnej wartości samochodu – przewidziany jest silnik V-6 o pojemności 2,7 litra, przystosowany także do spalania biopaliw alternatywnych (FFV) i charakteryzujący się mocą „widlastej szóstki” w cenie silnika czterocylindrowego u konkurencji. Jednostka ta dostępna jest w Sebringu Convertible jako opcja i wytwarza moc 189 KM oraz moment 299 Nm, rozwijany przy niższej o 850 obr/min niż poprzednio prędkości obrotowej. Zużycie paliwa wynosi 11,7 l/100 w cyklu miejskim oraz 8,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim. Silnik ten pracuje normalnie nawet na mieszance benzyny i etanolu E-85 (tj. 15% benzyny, 85 % etanolu).
Na rynku USA Chrysler Sebring Convertible oferowany jest także z silnikiem V-6 o pojemności 3,5 litra, rozwijającym moc 235 KM i moment obrotowy 339 Nm – współpracującym z nową automatyczną przekładnią sześciostopniową z systemem AutoStick. Zespół ten pracuje płynnie i cicho, zapewniając doskonale osiągi pojazdu przy zużyciu paliwa 13 l/100km w cyklu miejskim oraz 8,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim.
autor: Bstok.pl
Źródło Chrysler

Reklama