Luxusowy hybryd

Fakt pojawienia się na rynku całkiem nieźle radzących sobie napędów hybrydowych spowodował zmianę postaw i oczekiwań wielu ludzi. Zwłaszcza tych, którzy piękno przyrody cenią sobie nader wszystko. Dlatego przed inżynierami pojawiło się poważne wyzwanie- zastosowanie nowoczesnej techniki w samochodach luksusowych. Czyli tam, gdzie za jeden z podstawowych elementów stawia się osiągi. Podobno wprowadzenie do produkcji nowego Lexusa GS450h przyniosło rozwiązanie tego problemu.
O co chodzi? Jeden rzut oka i wiesz, że to coś niezwykłego. Pod maską prestiżowego GS 450h zamontowano nowy silnik. Połączony z szeregowo-równoległym układem hybrydowym przenoszącym napęd na tylną oś. Na nowoczesny napęd Lexusa składa się benzynowa V6 o pojemności 3.5 litra i mocy 296 KM. Jednostka współpracuje z elektrycznym silnikiem posiadającym moc 200 KM oraz moment obrotowy 275 Nm, dostępny w momencie ruszania z miejsca. Cały zespół napędu hybrydowego Lexusa GS 450h jest w stanie dostarczyć blisko 345 KM mocy wg normy DIN (254 kW). To pozwala nazwać go najmocniejszym hybrydem na świecie generującym z jednego litra pojemności skokowej 100 KM mocy. Konstruktorzy przepracowali wiele godzin, aby ograniczyć rozmiar i masę niektórych elementów i podzespołów napędu hybrydowego. Przekładnię umieszczono wzdłużnie, natomiast silnik elektryczny, prądnicę oraz zespół sterujący mocą wraz z dwustanową przekładnią redukującą zamknięto w lekkiej obudowie. Efektem wyposażenia GS450h w nowoczesny napęd są osiągi. Pojazd rozpędza się do setki w 5,9 sekundy i jako pierwszy hybryd na świecie osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Tych, którzy uwielbiają dysponować tabunem koni pod maską i jednocześnie cenią sobie ekonomiczność zadowoli niewielkie zużycie paliwa wynoszące 7,9 l na 100 km w cyklu mieszanym. Bardzo ważnym dla środowiska jest również fakt, że emisja związków azotu NOX oraz węglowodorów HC jest najniższa wśród wszystkich silników spalinowych.
autor: A.M. (źródło: Lexus)

Reklama