Pięciomiejscowy Citroen C4 Picasso od marca w salonach

Wczoraj tj. 28 lutego Citroen w podwarszawskim Serocku zaprezentował nowego 5-miejscowego visiovana – C4 Picasso. Model ten jest uzupełnieniem gamy minivanów Citroena plasując się między już Xsarą Picasso a nowym 7-miejscowym visiovanem Grand C4 Picasso.
Na polskim rynku nowy C4 Picasso będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych i czterech wyposażeniowych. Podstawowym silnikiem będzie jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 127 KM. Drugi silnik benzynowy będzie miał pojemność 2 litrów i moc 143 KM. Na gamę silników wysokoprężnych składają się jednostki o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM, a także silnik o pojemności 2 litrów i mocy 138 KM. Oba te silniki wykonane są w technologii common rail i wyposażone w filtr cząstek stałych. Jednostki dwulitrowe współpracują z 6-cio stopniową elektronicznie sterowaną skrzynią biegów MCP. Silnik 1,6 HDI może współpracować zarówno z wyżej wymienioną 6-cio stopniową skrzynią biegów, jak i z manualną o 5-ciu przełożeniach. Podstawowy silnik 1,8 wyposażony jest tylko w 5-cio stopniową manualną skrzynię biegów.
Podstawowa wersja wyposażeniowa już tradycyjnie w Citroenie nazywa się „X”. Znajdziemy w niej szereg elementów, poprawiających bezpieczeństwo takich jak: ABS z EBD, BAS, ASR, ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, mocowanie fotelika ISOFIX, 7 poduszek powietrznych oraz tempomat. Oprócz tych elementów, w bazowej wersji znajdziemy także: elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne czy komputer pokładowy. Kolejna wersja „SX” zawiera dodatkowo: 16” felgi, fotel pasażera regulowany na wysokość, radio CD z 6 głośnikami oraz manualną klimatyzację dwustrefową. Kolejnym poziomem jest „SX Pack”, który, jak podaje producent ma zostać najchętniej kupowaną wersją C4 Picasso. W stosunku do wersji „SX” dodane zostały elementy Kliknij, aby powiększyćstylistyczne takie, jak: zewnętrzne klamki, listwy boczne oraz listwy zderzaków lakierowane na kolor nadwozia oraz elementy poprawiające funkcjonalność auta: podłokietniki przednie, dodatkowe lusterko do obserwacji pasażerów, lampki pod lusterkami zewnętrznymi, lampka w bagażniku, która jednocześnie jest podręczną latarką, wózek wielofunkcyjny Modubox, składane stoliki w oparciach przednich siedzeń, elektrycznie sterowane szyby tylne, radio z możliwością odtwarzania plików MP3 oraz klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla pasażerów drugiego rzędu. Najwyższa wersja „Exclusive” posiada 17” Felgi aluminiowe, chromowane listwy zewnętrzne, system kontroli ciśnienia w oponach, skórzaną kierownicę, zestaw oświetlenie wnętrza, czujniki parkowania i elektrycznie składane lusterka boczne. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy szereg elementów znanych już z innych modeli Citroena takich, jak: AFIL – alarm niezamierzonego przekroczenia linii, radar parkowania z pomiarem miejsca parkingowego, alarm antywłamaniowy czy wysokiej klasy zestaw audio.
Kliknij, aby powiększyć. się od 78 300 PLN za wersję „X” z silnikiem 1,8 litra. Najtańszy diesel kosztuje 87 400 PLN, natomiast najwyższa wersja Exclusive z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów posiada cenę cennikową 117 700 PLN. Warto dodać, że już w momencie rynkowego debiutu na każdą wersję Citroena C4 Picasso przewidziany jest rabat w wysokości 8 000 PLN.
autor: T.K.
źródło: Citroen

Reklama