Szansa przyszłości – silniki wysokoprężne i biopaliwa

Jednym z istotnych sposobów na problemy energetyczne Ameryki są nowoczesne i niskoemisyjne silniki wysokoprężne, a warunkiem ich powodzenia w USA jest powszechna dostępność czystych i odnawialnych biopaliw. Już w najbliższym czasie DaimlerChrysler zamierza poszerzyć swą ofertę pojazdów z napędem dieslowskim – intensyfikując jednocześnie kampanię popularyzacji korzyści płynących z krajowej produkcji biopaliw do napędu silników wysokoprężnych.
Dzięki postępowi technicznemu na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat sprawność mechaniczna i poziom emisji spalin silników wysokoprężnych uległy radykalnej zmianie. W nowoczesnym „czystym” silniku Diesla poziom emisji cząstek stałych spadł o 80, a tlenków azotu NOx nawet o 70 procent – przy wzroście mocy i momentu obrotowego odpowiednio o 50 i 30 procent. Wyższe są przy tym przyspieszenia i ogólne osiągi pojazdów, napędzanych jednostkami wysokoprężnymi.
W roku 2007 DaimlerChrysler wprowadzi na rynek USA szereg pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Będą to: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD i sedan klasy luksusowej Mercedes-Benz E320 3.0 CRD w technice BlueTec oraz trzy samochody klasy SUV – Mercedes-Benz R320 CDI, ML 320 CDI i GL 320 CDI. Silnik Diesla posiadają także samochody użytkowe – pick-up Dodge Ram i furgon Dodge Sprinter.
autor: Bstok.pl
Źródło DaimlerChrysler

Reklama