Wyścigowy diesel Audi

Audi R10 będzie pierwszym samochodem z silnikiem diesla w historii słynnego wyścigu w Le Mans. Bolid z dwunastocylindrowym TDI o mocy 650 koni mechaniczych zaprezentowany w Paryżu ma zapewnić sukces poprzednika, Audi R8.
Nowe Audi R10 napędzane jest 5,5-litrowym silnikiem V12 TDI z podwójnym turbodoładowaniem. Audi R 10 jest najpotężniejszym wyścigowym dieslem świata. Jednostka wytwarza 650 koni mechanicznych i olbrzymi moment obrotowy: 1100 Nm.
Ciśnienie wtrysku z łatwością przekracza 1,6 bara (takie dostępne jest w samochodach seryjnych), zastosowano 2 filtry cząstek stałych. Moc i moment obrotowy są dostępne w przedziale 3 do 5 tysięcy obr./min. Żaden wyścigowy nie jest w stanie osiągnąć takiego wyniku. Kierowca podczas wyścigu może ograniczyć ilość zmian biegów, a więc zyskać czas, a to dzięki niezwykłej elastyczności jednostki.
Eksperyment z dwunastocylindrowym TDI wykonanym w całości z aluminium również ma rozwinąć doświadczenia i dać inżynierom pole do ulepszania jednostek seryjnych. „Dziś co drugie Audi jest dostarczane z silnikiem TDI. W Przyszłości spodziewamy się zwiększenia udziału diesli w sprzedaży naszych aut” – powiedział podczas wczorajszej prezentacji R10 prof. dr Martin Winterkom, przewodniczący zarządu Audi AG.
autor: Bstok.pl
Źródło Audi

Reklama