» Świetny rok dla Mitsubishi Motors


1. Wyniki finansowe MMC za rok fiskalny 2018

 

W roku 2018 sprzedaż netto wzrosła w ujęciu rocznym o 14,7% do 2 514,6 mld jenów, a zysk operacyjny przy marży operacyjnej 4,4% wzrósł do 111,8 mld jenów z 98,2 mld uzyskanych w poprzednim roku finansowym.

 

2. Globalna wielkość sprzedaży

 

Globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2018 wzrosła o 13% w stosunku rocznym do 1 244 000 egzemplarzy.

 

Sprzedaż modelu XPANDER wzrosła w regionie ASEAN o 17% do 318 000 egzemplarzy w stosunku do danych poprzedniego roku fiskalnego, co spowodowane było rozpoczęciem sprzedaży modelu na Filipinach, w Tajlandii i Wietnamie.

 

 

W Japonii rynkowe wyniki modeli Eclipse Cross, Outlandera PHEV i Delica D:5 podniosły wolumen sprzedaży o 7% do 105 000 egzemplarzy, utrzymując wzrostowy trend popytu na modele Mitsubishi. Ponadto, pod koniec FY2018 wprowadzono na rynek nowe modele typu kei-car – eK Wagon i eK Cross.

 

Wielkość sprzedaży wzrosła z roku na rok we wszystkich regionach, w tym na bazowych rynkach (ASEAN + Australia/Nowa Zelandia), na rynkach Oceanii i rynkach rosnących, w Ameryce Północnej i Chinach, a także w innych regionach. W ten sposób przekroczono w dużej mierze prognozę roczną sprzedaży zakładanej liczby egzemplarzy, ogłoszoną na początku roku fiskalnego 2018.

 

3. Prognoza dla roku fiskalnego 2019

 

MMC prognozuje, że globalna wielkość sprzedaży w roku fiskalnym 2019 wzrośnie o 5% rok do roku do 1 305 000 egzemplarzy.

 

Celem firmy jest osiągnięcie zrównoważonego wzrostu poprzez poprawę efektywności sprzedaży, czemu sprzyjać mają zwiększenie prestiżu marki i wzmocnienie sieci sprzedaży. MMC zamierza także rozszerzać sprzedaż dobrze ocenionego modelu XPANDER oraz SUV-ów – Outlandera PHEV i Eclipse Cross, które uosabiają mocne strony firmy.

 

Prognoza finansowa MMC na rok fiskalny 2019 jest następująca:

 

Przewiduje się, że sprzedaż netto wzrośnie o 3% rok do roku do 2,580 miliarda jenów. Firma koncentruje się na zapewnieniu trwałych przychodów w coraz bardziej niepewnych warunkach rynkowych i dąży do osiągnięcia zysku operacyjnego w wysokości 90,0 mld jenów i zysku netto w wysokości 65,0 mld jenów.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama