Podwójne zwycięstwo Suzuki w Le Mans!

Nowy model motocykla Suzuki noszący oznaczenie GSX-R1000K7 zdominował rywalizację w inauguracyjnej rundzie Motocyklowych Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych, która w miniony weekend odbyła się na legendarnym torze w Le Mans we Francji.
Wyścig wystartował w sobotnie popołudnie, a zakończył się po upływie doby w niedzielę. Dwa zgłoszone motocykle zespołu Suzuki Endurance Racing Team (SERT) odniosły podwójne zwycięstwo w tym ekstremalnie trudnym 24-godzinnym wyścigu.
Druga załoga zespołu SERT w składzie William Costes / Guillaume Dietrich / Max Neukirchner przekroczyła linię mety w niedzielę o godzinie 15.00, po przejechaniu 818 okrążeń, pokonując różnicą niespełna 1 minuty i 20 sekund załogę aktualnych mistrzów świata w składzie Vincent Philippe / Matthieu Lagrive / Julien Da Costa.
Trzecie miejsce zajął zespół Kawasaki Motor France, który pokonał 817 okrążeń, a na czwartej pozycji uplasowała się załoga zespołu Yamaha.
Załoga SERT numer 1 prowadziła po starcie, tocząc przez długi czas zacięty pojedynek z załogą Yamahy. Druga załoga SERT jechała na 3 miejscu przed zespołem Kawasaki France. Liderzy narzucili bardzo szybkie tempo i stopniowo powiększali przewagę nad rywalami, która w niedzielę rano wynosiła już więcej niż 1 okrążenie, gdy drobny problem z przewodem olejowym spowodował nieplanowany postój w boksach i stratę czasu. Wtedy druga załoga Suzuki GSX-R1000 objęła prowadzenie, które utrzymywała przez 3 godziny, gdy naprawiony Suzuki numer 1 powrócił na pozycję lidera. Jednak załoga „dwójki” nie poddała się i odzyskała prowadzenie, gdy do zakończenia rywalizacji pozostało niespełna 2 godziny. Klasyfikacja nie uległa już zmianie aż do mety i w ten sposób zespół Suzuki odniósł podwójne zwycięstwo w Le Mans.
Wyniki wyścigu:
1. SERT 2 – Costes/ Dietrich/ Neukirchner (Suzuki GSX-R1000K7) 818 okr.
2. SERT 1 – Philippe/ Da Costa/ Lagrive (Suzuki GSX-R1000) 818
3. Kawasaki Motor France – Plater/ Mazuecos/ Giabbani (Kawasaki) 817
4. Yamaha GMT 94 – Gimbert/ Checa/ Four (Yamaha) 811
5. Yamaha Austria Racing – Jerman/ Scarnato/ Cudlin (Yamaha) 810
autor: T.K.
Źródło: Suzuki

Reklama