PIŁEŚ NIE PROWADŹ! Kampania przeciwko prowadzeniu po alkoholu

7 lipca br. rusza ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu „Piłeś – nie prowadź!”. Kampania, organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest kontynuacją cyklu działań społecznych „Włącz myślenie”, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce.
Badania przeprowadzone przez TNS OBOP w marcu br. wykazały, że wśród ogółu badanych kierowców aż 17% przyznało, że przynajmniej raz prowadzili pojazd po wypiciu alkoholu, w tym 12% zdarzyło się to więcej niż raz. Wśród osób, które kiedykolwiek jechały pod wpływem alkoholu ponad jedna czwarta (26%) uważa za prawdopodobne, że powtórzy się to jeszcze raz w przyszłości. Wśród osób, które nie nadużyły alkoholu, 5% dopuszcza możliwość, że taka sytuacja może zdarzyć się w przyszłości.[3] Wśród głównych powodów jazdy pod wpływem alkoholu, kierowcy wymieniają: przymus sytuacji (musiałem jechać, nie miałem innej możliwości – 36%), aspekt krótkiej trasy (na której z pewnością nic się nie może wydarzyć – 22%). Ponad 20% kierowców decydowało się na prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu także wtedy, kiedy w ich ocenie nie wypili za dużo i czuli się trzeźwi.
Aby ograniczyć problem pijanych kierowców w Polsce, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami, przygotowała ogólnopolską kampanię „Piłeś – nie prowadź!”. Celem kampanii jest wykształcenie nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu.
Nie ma żadnej metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości alkoholu we krwi (0,2 promila) oraz nadal prowadzić bezpiecznie. Jedyne bezpieczne rozwiązanie to nie pić, jeżeli planuje się prowadzić; nie proponować alkoholu osobie, która zamierza prowadzić i nie dawać się namówić do jazdy samochodem z kierowcą, który pił alkohol.
autor: Bstok.pl
Źródło Sensor PR

Reklama