Nowy Ford Mondeo

Firma Ford Polska ogłosiła ceny nowego Forda Mondeo w Polsce. Nowy model dostępny będzie w sześciu podstawowych wersjach wyposażenia Ambiente, Trend, Ghia, Ghia X, Titanium oraz Titanium X. Dodatkowo specjalnie na rynek polski zostały opracowane wersje promocyjne Silver X (specyfikacja oparta na wersji Ambiente) i Gold X (specyfikacja oparta na wersji Trend).
Nowy Ford Mondeo, efektowny i mający dziś bardziej indywidualne oblicze, jest kwintesencją wykorzystywanej przez Forda w ostatnim czasie konwencji stylistycznej „kinetic design”. Nowy model wprowadza także do oferty Forda szereg nowinek technicznych i nowych elementów wyposażenia. Zachowano przy tym wszystkie dobrze znane atuty poprzednich generacji Forda Mondeo, szczególne znaczenie przywiązując do dalszego udoskonalenia własności jezdnych i poprawy poziomu bezpieczeństwa.
Mając na uwadze fakt, iż pod względem własności jezdnych nowy Ford Mondeo musi dorównywać do poprzeczki ustawionej bardzo wysoko przez inne modele Forda, konstruktorzy szczególnie starannie zajęli się zawieszeniem i układem kierowniczym nowej generacji Forda Mondeo. Najbardziej istotne modyfikacje to:
Szerszy rozstaw kół
Zoptymalizowana konstrukcja przedniego zawieszenia
Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia
Rama pomocnicza zawieszenia mocowana za pomocą gumowych elementów izolujących
Zoptymalizowana charakterystyka układu kierowniczego
Dla najnowszego Forda Mondeo po raz kolejny wybrano przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona, tym razem mocniej koncentrując się na precyzji konstrukcji i ograniczeniu rozmiarów zespołu zawieszenia. Rama pomocnicza jest bardzo szeroka i niezwykle sztywna, osadzona za pomocą mocowań z gumowymi elementami izolującymi dla zwiększenia komfortu jazdy.
W zawieszeniu Forda Mondeo wykorzystano inne rozwiązania mające poprawić jakość i komfort jazdy, w tym między innymi: ramy pomocnicze zawieszenia mocowane z wykorzystaniem elementów tłumiących, tuleje mocowania wahaczy z amortyzującymi elementami hydraulicznymi, sprężyny zawieszenia w kształcie litery „S” oraz mocowania kolumn zawieszenia o charakterystyce powodującej rozdzielenie ścieżek przenoszenia drgań w dwóch kierunkach.
Koncepcja tylnego zawieszenia nowego Forda Mondeo to nowy rodzaj sprawdzonego zawieszenia wielowahaczowego, z wahaczami mocowanymi do izolowanej ramy pomocniczej, z wykorzystaniem tulei gumowych. Ta koncepcja jest już znana ze stosowanego w Fordzie S-MAX zawieszenia z płaskim wahaczem ustalającym typu Control Blade. W tym przypadku do precyzyjnego prowadzenia każdego z kół zastosowano po cztery wahacze.
Wykorzystując ultrasztywną konstrukcję nadwozia Forda Mondeo jako bazę, konstruktorzy wprowadzili imponującą gamę rozwiązań zwiększających poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo czynne mają na celu wspomaganie kierowcy w bezpiecznej jeździe przez nie dopuszczenie do sytuacji grożących wypadkiem. Z kolei elementy zwiększające bezpieczeństwo bierne chronią osoby we wnętrzu przed skutkami ewentualnej kolizji i starają się zapobiegać obrażeniom ciała.
Wyposażenie standardowe obejmuje następujące elementy zwiększające bezpieczeństwo czynne:
Standardowo montowany, ulepszony elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP)
Układ ABS zapobiegający blokowaniu kół w czasie nagłego hamowania, współpracujący z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
Układ wspomagający działanie świateł awaryjnych i opóźnione wygaszanie świateł po zaparkowaniu i zamknięciu pojazdu
Starannie dopracowane, nowoczesne reflektory
Jednym z ważniejszych elementów standardowego wyposażenia najnowszego Forda Mondeo jest interfejs HMI (Human Machine Interface) nowej generacji, ułatwiający kierowcy kontrolowanie i sterowanie wieloma funkcjami samochodu. W ofercie są trzy wersje interfejsu HMI, oferowane odpowiednio w różnych wersjach wyposażeniowych i w zależności od urządzeń i funkcji dostępnych w danym samochodzie.
Nowy Ford Mondeo jest pierwszym seryjnym modelem Forda wyposażonym w system Easyfuel, własne rozwiązanie Forda, które eliminuje konieczność stosowania tradycyjnego korka wlewu paliwa.
System zapewnia dodatkowe zabezpieczenie samochodów zasilanych zarówno benzyną jak i olejem napędowym przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa. Otwór wlewu ma średnicę, która wyklucza włożenie do wlewu paliwa końcówki nalewki niewłaściwego dystrybutora.
Dwiema bardzo istotnymi nowościami technicznymi po raz pierwszy będącymi do dyspozycji nabywców Forda Mondeo są funkcje otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez użycia tradycyjnego kluczyka.
W przypadku zamówienia opcji otwierania drzwi Keyless Entry zbędny staje się tradycyjny kluczyk wkładany do zamka. Zamiast niego, otwieranie drzwi odbywa się za pośrednictwem tzw. „klucza elektronicznego”, którego obecność w bezpośredniej bliskości samochodu rejestrują trzy specjalne anteny, kiedy właściciel, wyposażony w specjalny breloczek, zbliża się do swego pojazdu. Wystarczy, że osoba mająca przy sobie breloczek pociągnie za klamkę drzwi lub uchwyt drzwi tyłu nadwozia (bądź pokrywy bagażnika) i wnętrze pojazdu stoi otworem.
Drugim, podobnym rozwiązaniem jest funkcja uruchamiania samochodu za pomocą „klucza elektronicznego”. Wystarczy, że kierowca mający przy sobie breloczek należący do pojazdu naciśnie przycisk rozrusznika „Ford Power”, jednocześnie wciskając pedał sprzęgła (w samochodach z ręczną skrzynią biegów) lub pedał hamulca (w wersjach z przekładnią automatyczną). Ten dodatkowy warunek został pomyślany jako element zabezpieczenia przed ewentualnym ryzykiem uruchomienia silnika przez dzieci.
Jednym z najważniejszych kroków we wdrażaniu nowych technologii w produkcji Forda Mondeo jest zastosowanie nowatorskiego procesu produkcji nadwozi, wykorzystującego zgrzewanie laserowe. Tradycyjnie do tej pory boki nadwozia i poszycie dachu były ze sobą spawane, czego efektem była spoina, którą później należało zamaskować listwą lub innymi elementami ozdobnymi z tworzywa. Dzięki tej technologii możliwe jest osiągnięcie znacznie wyższej jakości wykończenia, gdyż łączenie dachu i boków nadwozia odbywa się bez widocznej spoiny.
Zupełnie nowy Ford Mondeo doskonale wyraża wszystko to, co jest zawarte w realizowanej przez Forda filozofii Feel the Difference i stanowi niewątpliwy skok jakościowy w dziedzinie gamy samochodów dużych ze znakiem Forda.
Wybór silników obejmuje cztery jednostki benzynowe o pojemności 1.6 l Ti-VCT (moc 110 KM i 125 KM), 2.0 l (moc 145 KM) i 2.5 l (moc 220 KM) oraz cztery jednostki diesla TDCi w technologii Common Rail o pojemności 1.8 l (moc 100 KM i 125 KM), 2.0 l z filtrem cząstek stałych DPF (moc 140 KM) i 2.0 l z filtrem cząstek stałych DPF i automatyczną przekładnią biegów (moc 130 KM). Trzy różne wersje nadwoziowe – klasyczny 4-drzwiowy sedan, elegancki i zarazem uniwersalny 5-drzwiowy hatchback oraz obszerne kombi – znajdą się w ofercie jednocześnie, od samego początku.
W wyposażeniu standardowym podstawowej wersji nowego Forda Mondeo – Ambiente – znajdują się m.in.: Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) obejmujący 7 poduszek powietrznych (czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy), bezpieczną (cofającą się) kolumnę kierownicy oraz bezpieczny (cofający się) wspornik pedałów, układ ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD), układ IVD – elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli trakcji (TCS) oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA), manualna klimatyzacja, światła awaryjnego hamowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich, zdalnie sterowany centralny zamek, komputer pokładowy, system tankowania bez tradycyjnego korka paliwa Easyfuel, z zabezpieczeniem przed zatankowaniem z niewłaściwego dystrybutora.
Wyposażenie promocyjnej wersji Silver X obejmuje dodatkowo (ponad wersję Ambiente) m.in.: automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, lampy przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi radio 6000 CD wraz ze zdalnym sterowaniem.
Wyposażenie standardowe wersji Trend nowego Forda Mondeo obejmuje (ponad wersję Ambiente) m.in.:
automatyczną dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi, lampy przeciwmgielne, kierownicę pokrytą skórą, fotel kierowcy z elektrycznią regulacją wysokości i ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
W promocyjnej wersji Gold X dodatkowo klienci otrzymają (ponad wersję Trend) m.in.:
podgrzewaną przednią szybę, automatycznie włączające się wycieraczki z czujnikiem deszczu, samościemniające się lusterko wsteczne, radio 6000 CD wraz ze zdalnym sterowaniem, automatycznie włączające się światła 16„ felgi ze stopów lekkich.
Wersja Ghia będzie kojarzona z „klasycznym”, wyrafinowanym poczuciem luksusu, które podkreślają wysmakowane detale wykończenia. Wyposażenie standardowe tej wersji nowego Forda Mondeo obejmuje (ponad wersję Trend) m.in.:
lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie z lampkami oświetlającymi podłoże, automatycznie włączające się wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie włączające się światła, samościemniające się lusterko wsteczne, radio 6000 CD wraz ze zdalnym sterowaniem, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości i ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, tempomat 16„ felgi ze stopów lekkich.
Wyposażenie standardowe wersji GhiaX nowego Forda Mondeo obejmuje (ponad wersję Ghia) m.in.: przycisk rozrusznika „Ford Power”, kolumnę kierownicy z elektryczną blokadą, detale stylizacyjne we wnętrzu i na zewnątrz auta, lusterka boczne z funkcją zapamiętywania ustawień i odchylania w kierunku podłoża przy cofaniu, pełną elektryczną regulację położenia fotela kierowcy z funkcją pamięci położenia, składany podłokietnik tylnej kanapy, podgrzewane przednie fotele, skórzaną tapicerkę 17„ felgi ze stopów lekkich.
Wersja Titanium jest adresowana przede wszystkim do nabywcy o bardziej nowoczesnym smaku, na pograniczu „techno”, z dużą liczbą detali wnętrza z metalizowanym wykończeniem Wyposażenie standardowe tej wersji nowego Forda Mondeo obejmuje (ponad wersję Trend) m.in.: rozbudowany wyświetlacz interfejsu kierowcy FordConvers+ z kolorowym wyświetlaczem, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie z lampkami oświetlającymi podłoże, samościemniające się lusterko wsteczne, radio 6000 CD wraz ze zdalnym sterowaniem, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości i ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, 16„ felgi ze stopów lekkich, przednie fotele o profilu sportowym, szyby barwione w kolorze niebieskim , elementy wykończenia wnętrza ze szczotkowanego aluminium i unikalne detale wykończenia nadwozia.
Wyposażenie standardowe wersji TitaniumX nowego Forda Mondeo obejmuje (ponad wersję Titanium) m.in.: przycisk rozrusznika „Ford Power”, kolumnę kierownicy z elektryczną blokadą, system halogenowych reflektorów adaptacyjnych ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty, podgrzewane przednie fotele, składany podłokietnik tylnej kanapy tapicerkę foteli Alcantara 17„ felgi ze stopów lekkich. Cechą wspólną i zarazem wielką zaletą wszystkich wersji nowego Forda Mondeo jest bardzo wysoka jakość wykonania i bardzo wysoki komfort prowadzenia i podróżowania.
autor: T.K.
źródło: Ford

Reklama