Harley-Davidson w Polsce coraz mocniejszy

Dostępność cenowa, europejski poziom obsługi, najnowsze modele, zrewolucjonizowany silnik – tak zapowiada się pierwszy pełny rok działalności H-D Europe Ltd. w Polsce. Wszystko to widoczne jest na statystykach porównujących zeszłoroczną i tegoroczną sprzedaż Harley’ów.
Harley-Davidson to legendarny producent kultowych jednośladów. Na świecie co roku sprzedaje się kilkaset tysięcy motocykli tej marki, w tym coraz więcej na rynkach rosnących, takich jak Polska, Czechy czy Węgry. „To dopiero początek działalności Harley-Davidson Europe Ltd. w Europie Wschodniej, a już widać, że te kraje mają ogromny potencjał dla Harley-Davidson. Miłośnicy Harley’a z tego regionu coraz częściej zaglądają do naszych salonów, wiedząc, że dostaną w nich nie tylko najnowszy model, ale także fachowe wsparcie i serwis.” – ocenia Piotr Kaluba, odpowiedzialny za ten rynek.
Po pierwsze: ulepszony system dystrybucji
Harley-Davidson Europe Ltd. w Polsce to pięciu autoryzowanych dealerów, będących częścią europejskiej sieci sprzedaży bezpośredniej („Appaloosa” we Wrocławiu, „Arrow” w Katowicach, „Liberator” w Warszawie, „V-Force” w Poznaniu i „Zdanowicz” w Gdańsku), połączonych systemem dostaw z centralnym magazynem H-D w Belgii. Co to oznacza dla osoby, zainteresowanej zakupem Harley’a? To proste, komentuje Piotr Kaluba, Central & Eastern Europe Manager: „Odkąd dealerzy w Polsce zaczęli funkcjonować w zintegrowanym systemie zamówień, każdy motocykl H-D, dostępny w magazynie, może trafić do wybranego salonu w ciągu tygodnia, a klient zainteresowany konkretnym modelem, w ciągu kilku minut, może otrzymać informację, czy wybrany motocykl jest dostępny. W tej chwili polski konsument ma dostęp do najnowszych modeli tak samo łatwo i szybko, jak każdy inny w Europie. To samo dotyczy części zamiennych. Wciągu 48 godzin możemy je mieć w dowolnym z pięciu autoryzowanych salonów w Polsce. Polski rynek z całą pewnością należy do tych rozwijających się, a kultura motocyklowa dopiero zaczyna się kształtować. Wzrasta też sprzedaż prestiżowych marek, których zakup traktowany jest na zasadzie inwestycji lub jako oznaka wysokiego statusu właściciela. Wyniki sprzedaży firmy systematycznie rosną, ostatni rok to w Europie 13- procentowy wzrost. W Polsce wyglądają one jeszcze bardziej entuzjastycznie – w I kwartale bieżącego roku zanotowaliśmy 3,5-krotny wzrost stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Nie powinien więc dziwić fakt, że Harley-Davidson Europe Ltd. zdecydował się silniej zaznaczyć swoją obecność na rynku polskim.” – dodaje Piotr Kaluba.
Po drugie: większa dostępność i różnorodność modeli
Harley-Davidson to pięć rodzin różnorodnych maszyn, a wśród nich kilka lub kilkanaście nowych modeli każdego roku. Ceny motocykli w Polsce zaczynają się od trzydziestu tysięcy złotych. Własnego Harley’a można mieć już za 399 pln miesięcznie. „Odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów naszymi motocyklami, zdecydowaliśmy się na współprace z firmami, oferującymi łatwe, szybkie i korzystne kredyty na Harley’e.” – tłumaczy Piotr Kaluba. „Są one dostępne niemalże od ręki w salonach naszych dealerów. Harley to legenda, a wielbiciele naszych dwóch kółek nie będą musieli rezygnować ze wszystkiego, wybierając radość z posiadania własnego Harley’a. Jestem pewien, że wszystkie partnerki Harley’owców ucieszą się na wiadomość, że spełnienie marzeń ich mężczyzn jest tak łatwe, bez żadnych wyrzeczeń. Warto także podkreślić, że i panie coraz częściej i chętniej zmieniają wygodny samochód na mniej grzecznego Harley’a.” – opowiada z entuzjazmem Kaluba.
Po trzecie: wsparcie marketingowe
Dealerzy zorganizowani w sieć sprzedaży bezpośredniej odczuli od ostatniego roku nie tylko jakościową zmianę systemu dystrybucji, ale także korzystają z zaplecza Harley-Davidson Europe Ltd. w takich obszarach jak administracja, sprzedaż czy marketing. „Już widać, że wprowadzany zmiany działają na naszą korzyść. Spójna komunikacja, czy wspieranie przez firmę działań marketingowych poszczególnych dealerów generuje większe zainteresowanie Harley’em ze strony naszych klientów. Poprzez prowadzone akcje marketingowe chcemy przekonać miłośników motocykli, że Harley jest w ich zasięgu, zaprosić do odwiedzenia salonu i skorzystania z szansy pierwszej jazdy demonstracyjnej na motocyklu H-D. Pozostałe korzyści to doskonała oferta, legenda, emocje i obietnica przynależności do najbardziej wyjątkowej społeczności miłośników motocykli na świecie – dodaje Kaluba.
Jutro?
W roku 2007 Harley-Davidson będzie w Polsce kładł nacisk na rozwój sprzedaży modeli Sportster i VRSC oraz bestsellera sezonu 2006 – modelu Street Bob. Ostatnio zaprezentowany prototyp nowego modelu XR1200 i modele 2007 z silnikiem TwinCam 96 wskazują, że motocykle firmy Harley-Davidson nadal będą spełniać marzenia właścicieli i fascynatów przygody motocyklowej, dając im więcej niż tylko radość. W końcu motto firmy głosi: „Ride and have fun”. „W Polsce Harley-Davidson ma za sobą lata historii. Pierwszy autoryzowany salon pojawił się jeszcze przed wojną i mieścił się w Warszawie przy ulicy Nowy Świat 1. W roku 2001 Harley-Davidson powrócił na polski rynek, by w 2006 r. dołączyć do europejskiej sieci sprzedaży bezpośredniej skupiającej wszystkich pięciu polskich dealerów. Kolejne lata mogą oznaczać dla nas tylko jedno – potwierdzanie przez naszych miłośników, że Harley to nie tylko motocykl, a jazdy na nim nie da się porównać do żadnej innej maszyny.” – podsumowuje Piotr Kaluba.
autor: T.K.
Źródło: Harley-Davidson

Reklama