Reklama

Jak zostać social media managerem?

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że ich obecność w internecie jest niezwykle istotna. Polacy chętnie robią zakupy w sieci, a ponadto często szukają dodatkowych informacji o ofercie marki nawet, jeśli sklep działa stacjonarnie. Budowaniem wizerunku firmy w sieci zajmuje się m.in. social media manager.

Social media manager: praca i perspektywy zawodowe

Social media manager jest jednym ze stosunkowo „młodych” zawodów – początkowo obsługą mediów społecznościowych firm zajmowali się głównie marketerzy. Szybko okazało się jednak, że to praca, która wymaga znacznie więcej zaangażowania, zwłaszcza jeśli firmie zależy na wzmocnieniu swojego wizerunku w social media czy na zdobyciu kolejnych klientów.

Social media manager jest zatem osobą, która w swojej pracy skupia się nie tylko na prowadzeniu profili firmy na wybranych kanałach społecznościowych (najczęściej na Facebooku i Instagramie, ale coraz częściej także na TikToku czy LinkedInie), ale też – na prowadzeniu interakcji z fanami, projektowaniu strategii marketingowej i kampanii reklamowych czy tworzeniu nowych, ciekawych materiałów mających przyciągnąć na profil nowe osoby. To praca z jednej strony wymagająca sporej samodyscypliny i sumienności, z drugiej – ogromnej kreatywności. Social media managerowie często nie tylko wymyślają kreację (posty, filmiki), ale też samodzielnie ją tworzą, zazwyczaj od podstaw. Niekiedy w pracy pomagają im copywriterzy i graficy.

Perspektywy zawodowe social media managerów są nadzwyczaj dobre. Powód jest prosty; przedsiębiorcy zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest obecność ich biznesów w internecie, a zwłaszcza w social mediach. Dzięki temu ich firmy stają się bardziej rozpoznawalne, zdobywają grono wiernych klientów, a także – więcej sprzedają. Popyt na usługi social media managerów powinien zatem nieustannie rosnąć.

Szkolenie social media manager szansą na zdobycie odpowiednich kwalifikacji

Praca w zawodzie social media managera wymaga konkretnych umiejętności – takich jak tworzenie kampanii reklamowych, postów i krótkich materiałów wideo czy grafik. Istotna jest również wiedza dotycząca tworzenia strategii i planów marketingowych. Social media manager powinien też posiadać podstawową wiedzę z zakresu socjologii i PR. Dla osób, które dopiero rozważają karierę w tym zawodzie, dobrym rozwiązaniem może być kurs social media manager – w swojej ofercie ma go m.in. Żak (więcej o kursie można przeczytać na https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/social-media-manager). Uczestnicy uczą się podczas zajęć tworzenia i nadzorowania realizacji strategii marketingowej, projektowania i optymalizowania kampanii w social media, ale też – rozpoznawania potrzeb klientów, budowania społeczności czy sztuki moderowania kanałów społecznościowych. Dzięki zdobytej wiedzy osoby, które ukończą kurs, będą mogły znaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych i marketingowych czy działach marketingu firm z różnych branży. Warto też pamiętać, że wykwalifikowany social media manager może działać jako freelancer lub założyć własną działalność gospodarczą.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Reklama