Hybrydowa Honda Insight już w Polsce

 Najpierw Honda przetestowała model Insight na rynku japońskim – i odniosła tam sukces, a teraz ten model trafił do Europy, a co za tym idzie i do Polski. Insight to pierwsze auto z napędem hybrydowym skierowane do szerokiego grona odbiorcy. Jak to zrobić? Ceną.
Moc elektrycznego silnika Insighta wynosi 10 kW, spalinowego 65 kW, co razem daje 72 kW (98 KM). Spalinowy silnik osiąga moment obrotowy 121 Nm, elektryczny 78,5 Nm – razem 167 Nm.
Ekologia? Osiągnięto dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu i-VTEC, z dwiema świecami na jeden cylinder, 8 zaworów, oraz przekładni CVT z siedmioma biegami.
Samochód wyposażony jest w system Econ „zielony guzik”, który wyłącza niepotrzebne w danej chwili urządzenia i zmniejsza zużycie paliwa
Porównywanie Insighta do Toyoty Prius jest małym nadużyciem, bo oba modele dysponują odmiennymi systemami hybrydowymi. Wystarczy wspomnieć, że zamontowany elektryczny silnik w Insight włącza się w czasie jazdy ze stałą prędkością. Maksymalny zasięg jazdy na tym silniku to około 1,5 km do wyładowania. Nieco inaczej jest to zastosowane w Prusie.
W Polsce ceny Insighta będą następujące: Wersja Base będzie kosztować 75 900 zł, Comfort 77 900 zł a najlepiej wyposażona Elegance 80 900.
Nabywcy Insighta w Polsce będą mogli porywalizować o laur mistrza ekonomicznej jazdy. Klient, który zakupi Insighta i w ciągu roku osiągnie najlepszy wynik ekonomicznej jazdy otrzyma główną nagrodę – 10 tysięcy złotych.
autor: T.K.

Reklama