Honda Small Hybrid Sports Car w Genewie

Tegoroczne stoisko Hondy na salonie samochodowym w Genewie skupione jest wokół dwóch tematów symbolizujących ducha koncernu Honda – zaawansowanej technologii i sportowego dziedzictwa. Swoistym zespoleniem obydwu wątków jest debiutujący w Genewie samochód koncepcyjny o nazwie Small Hybrid Sports Car, który został w całości opracowany w Europie.
Na wystawie jest również w pełni funkcjonalny samochód napędzany ogniwami paliwowymi, FCX Concept oraz najnowszy bolid RA107.
Honda Small Hybrid Concept łączy sportowe osiągi z niską emisją spalin Debiutująca w Genewie Honda Small Hybrid Sports Concept przedstawia przyszły hybrydowy pojazd Hondy. Koncept jest połączeniem zaawansowanej technologii hybrydowej z charakterystyką jazdy typową dla samochodów sportowych. Źródłem mocy jest hybrydowy system elektryczno-benzynowy IMA napędzający przednie koła. Dwumiejscowy koncept jest dowodem na to, że samochód może być przyjazny środowisku, a jednocześnie dostarczać wrażeń z jazdy porównywalnych z kompaktowym autem sportowym.
Dynamiczne, dwudrzwiowe coupe odznacza się krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, zaakcentowaną przednią częścią nadwozia w kształcie strzały oraz jednoczęściowym dachem szklanym zakończonym wklęsłą szybą, tworzącą dodatkowe pionowe okno.
Model Hybrid Sports Concept osadzono na 20-calowych obręczach i oponach 165/60. Ich rozmiar przyczynia się do ograniczenia oporów toczenia i zapewnia sportowe doznania z jazdy.
Kompaktowe wymiary zewnętrze konceptu pozwalają na zwinne przemieszczanie się oraz zapewniają dobry stosunek mocy do wagi, a 2350 mm rozstaw osi w połączeniu ze sportowym zawieszeniem, czyni jazdę bardziej stabilną i przewidywalną.
Small Hybrid Sports Concept został zaprojektowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech jako model studyjny.
FCX Concept ma urzeczywistnić marzenia o stworzeniu samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi, do codziennego użytku Honda FCX Concept demonstruje zaawansowaną technologię ogniw paliwowych. Debiutujący w Genewie w pełni funkcjonalny pojazd, napędzany ogniwami paliwowymi, który został po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu, jest odzwierciedleniem potencjału technologicznego koncernu Honda. Zasięg modelu FCX Concept wynosi 570 km (według obliczeń Hondy podczas jazdy w cyklu LA4), a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.
Najnowsza odsłona koncepcyjnego modelu FCX nie różni się wyglądem od swojego statycznego prekursora i oferuje przestronne, futurystyczne i bardzo praktyczne wnętrze. FCX Concept zawiera nowo opracowany, kompaktowy i bardzo wydajny system Honda FC Stack oraz niskopodłogowe nadwozie z krótką maską. Ponadto, samochód posiada obszerną i komfortową kabinę pasażerską, odznacza się futurystyczną stylistyką nadwozia oraz zwiększoną mocą i wydajnością ekologiczną.
Limitowana sprzedaż zupełnie nowego pojazdu opartego na tym projekcie rozpocznie się w 2008 roku w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Kolejną innowacją techniczną Hondy prezentowaną w Genewie jest silnik diesla nowej generacji, w którym po raz pierwszy na świecie zastosowano technologię mającą na celu redukucję emisji gazów do poziomu, jaki reprezentują silniki benzynowe. Rewolucyjny katalizator NOx redukuje emisję NOx (tlenków azotu), co pozwala spełnić surowe normy emisji spalin Tier II/Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA (US Environmental Protection Agency).
Katalizator zawiera pierwszy na świecie, innowacyjny system wykorzystujący reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora do zainicjowania przemiany tlenków azotu (NOx) w nieszkodliwy azot (N2). W przeciwieństwie do systemów selektywnej katalitycznej redukcji SCR (Selective Catalytic Reduction), które wykorzystują wtrysk roztworu mocznika, innowacyjna technologia Hondy wykorzystuje amoniak powstały w katalizatorze.
Honda planuje rozpoczęcie produkcji silnika diesla nowej generacji w ciągu trzech lat.
Reprezentanci Hondy w sportach motorowych w roku 2007 W sportowej strefie tematycznej stoiska został zaprezentowany najnowszy bolid teamu Honda Racing F1 – model RA107.
Wkład Hondy w sporty motorowe zostanie również przedstawiony na przykładzie wyścigowego modelu Civic Type R, który powstał na bazie niedawno zaprezentowanej wersji drogowej. Opracowany przy ścisłej współpracy z włoską firmą JAS Motorsport, oficjalnym partnerem Hondy w sportach motorowych od 1998 roku, Civic Type R ma szansę odnieść jeszcze większy sukces niż poprzednik, który zdobył sławę i uznanie na europejskich torach wyścigowych już w momencie debiutu w 2002 roku.
Samochód zostanie przystosowany do startów w Grupie N i Grupie A oraz w nowej Grupie R. Grupa R zostanie wprowadzona w roku 2008 i po raz pierwszy będą w niej stosowane ograniczenia cenowe na poszczególne części. Komponenty Grupy R będą jednocześnie homologowane w Grupie A, co pozwoli kierowcom zdobywać doświadczenie w Grupie A w 2007 roku, a następnie 1 stycznia 2008 roku przenieść się do Grupy R bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
autor: T.K.
źródło: Honda

Reklama