HEMI&reg: To najmodniejsze słowo w branży samochodowej

Legendarny HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra po raz kolejny znalazł się na prestiżowej liście ‘10 Najlepszych Silników’ miesięcznika Ward’s Auto World. To już czwarte zaszczytne wyróżnienie dla HEMI od czasu jego reinkarnacji w roku 2003.
Zastosowany po raz pierwszy w pick-up’ie Dodge Ram 2500 z roku 2003 silnik HEMI HEMI V-8 jest prosty konstrukcyjnie, co pozwala osiągać wysoką moc oraz odpowiedni poziom zużycia paliwa i emisji spalin w sposób efektywny kosztowo. HEMI V-8 o pojemności skokowej 5,7-litra oferowany jest obecnie w samochodach Chrysler 300, Jeep® Commander, Jeep® Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durango, Dodge Magnum i Dodge Ram.
Chrysler Group był pierwszym producentem motoryzacyjnym w USA oferującym współczesne, pełnowymiarowe pojazdy z silnikami wyposażonymi w system częściowej dezaktywacji cylindrów: napędzane silnikiem HEMI samochody MY 2005 Chrysler 300 i Dodge Magnum R/T weszły do sprzedaży w Ameryce na wiosnę roku 2004.
W segmencie SUV pierwszym pojazdem wyposażonym w system MDS był z kolei Jeep Grand Cherokee MY 2005 z silnikiem HEMI. Dodge Ram 1500 MY 2006 jest obecnie pierwszym pick-up’em na rynku z systemem dezaktywacji cylindrów MDS. Oszczędnościowa technologia MDS znajduje dzisiaj coraz szersze zastosowanie – pozwalając wykorzystywać pełen potencjał silnika HEMI V-8 przy zużyciu paliwa typowym dla silników o mniejszej mocy i pojemności.
autor: bstok.pl
Źródło Chrysler

Reklama