Europejskie testy Lexusa CT200h

 Zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym Genewa 2010 i debiutujący w sprzedaży w Polsce od początku przyszłego roku, Lexus CT 200h odbył końcowe testy ”pakietu dynamicznego” na drogach Europy.
Pod nadzorem głównego kierownika projektu Hirokazu Kogi i głównego kierownika działu zajmującego się dynamiką pojazdu Bruno Reinkego, inżynierowie firmy Lexus skoncentrowali się na wszelkich aspektach dotyczących działania zawieszenia, układu kierowniczego, elektronicznie sterowanego układu hamulcowego (ECB) z funkcją odzyskiwania energii i w pełni hybrydowego układu napędowego CT 200h, dążąc do zaspokojenia wysokich wymagań stawianych przez europejskich klientów kompaktowym autom klasy premium.
Każdy z elementów pakietu dynamicznego dopracowanego na drogach w Europie pozwala kierowcom odczuć przyjemność z jazdy bez konieczności kompromisu. Udoskonalenie wyjątkowego napędu hybrydowego Lexus Hybrid Drive spowodowało, iż nowy, w pełni hybrydowy luksusowy model typu kompakt, korzystając z dwóch różnych źródeł energii, odznacza się jednocześnie sportowym temperamentem i dbałością o środowisko.
70 procent pojazdów sprzedawanych w tym segmencie rynku charakteryzuje moc poniżej 150 KM; nowy Lexus CT 200h, dzięki napędowi Lexus Hybrid Drive, łączącemu 1,8-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o dużej mocy, oferuje osiągi mieszczące go w ścisłej czołówce segmentu.
Z drugiej strony, CT 200h jest oszczędniejszy w zużyciu paliwa, emituje najmniej CO2 spośród samochodów tej klasy i zaledwie 10% NOx w porównaniu do podobnego auta z silnikiem Diesla; poziom emisji cząstek stałych jest zerowy. Poziom emisji tlenków azotu przez nowe, w pełni hybrydowe auto Lexusa spełnia już teraz z dużym zapasem bardziej restrykcyjną normę Euro VI, która ma obowiązywać od września 2014 roku.
Odpowiedni przełącznik umożliwia kierowcy wybór jednego z trybów jazdy: dynamicznego lub komfortowego. W trybie Sport, CT 200h zapewnia jeszcze lepsze wyczucie kierownicy i poprawę dynamiki układu kierowniczego, zwiększony stopień reakcji na zmianę położenia pedału przyspieszenia oraz dużą zwrotność. Jako pojazd z napędem w pełni hybrydowym, wykorzystując tryb Normal lub Eco, nowy Lexus wyznacza nowe granice w zakresie ochrony środowiska w segmencie aut kompaktowych klasy premium, oferując jednocześnie wyjątkowo komfortową, relaksującą jazdę.
Sterowanie pracą silnika oraz dynamika reakcji przepustnicy zostały poprawione w celu zapewnienia jakości jazdy należnej pierwszemu europejskiemu Lexusowi w klasie kompaktowych aut luksusowych; zmodyfikowano również i poprawiono brzmienie silnika.
Tak jak w każdym modelu Lexusa, w pełni hybrydowy układ napędowy modelu CT 200h charakteryzuje się spokojniejszą pracą oraz znacznym obniżeniem poziomu drgań i głośności (NVH), co przekłada się na uzyskanie wiodących w klasie wartości głośności we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu.
CT 200h został stworzony dla użytkowników, którzy mając świadomość ekologiczną nie zamierzają jednocześnie rezygnować z wysokiego standardu podróżowania: stanowi on nową propozycję Lexusa, która niewątpliwie przyciągnie do tej marki nową grupę młodych klientów.
Lexus CT 200h po raz pierwszy łączy niezrównaną jakość i wyrafinowanie techniczne w pojeździe z segmentu aut kompaktowych klasy premium. Nowatorski, w pełni hybrydowy układ napędowy, komfort, dyskretna ”gościnność” wnętrza i przemyślane rozwiązania w zakresie interakcji kierowcy i pojazdu to cechy, które są owocem wieloletniego doświadczenia firmy Lexus dotyczące użytkowania samochodów przez ich właścicieli.
autor: T.K.
Źródło: Lexus

Reklama