Sportage nie do poznania

 Wejście nowego Sportage na polski rynek z pewnością wywoła poruszenie w segmencie C-SUV. Nowe nadwozie, nowe silniki, świeża i odważna, pełna dynamiki stylizacja oraz nadzwyczaj atrakcyjne ceny bez wątpienia przyciągną uwagę klientów.
Firma Kia Motors Polska ogłosiła cennik długo oczekiwanego modelu Sportage. Klienci mają do wyboru 4 wersje wyposażenia (S, M. L, XL) oraz bogatą gamę wyposażenia opcjonalnego. Wersja S z napędem na przednią oś i benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa została wyceniona na 66 900 zł. Na uwagę zasługuje fakt, iż już ta najtańsza wersja posiada w standardzie m.in. czołowe, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ESP, regulację wysokości fotela kierowcy, komputer pokładowy, 16″ felgi aluminiowe, radioodtwarzacz CD odtwarzający pliki MP3 oraz manualną klimatyzację.
Kia specyfikację nowego Sportage dostosowała do potrzeb polskiego rynku. Poza 7 letnią gwarancją udało się zaoferować cenę, która zaczyna się już od 66 900 zł.
Europejska oferta nowego Sportage, produkowanego w nowoczesnej fabryce Kia na Słowacji obejmuje gamę czterech jednostek napędowych. Klienci mają do wyboru dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 163KM, dwulitrowy wysokoprężny o mocy 136KM oraz dwie jednostki o mniejszej pojemności skokowej: benzynową 1,6 l GDI o mocy 140KM oraz 1,7-litrowego Diesla o mocy 115KM. Gama modelowa nowego Sportage obejmuje pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynię przekładniową albo sześciostopniową przekładnię automatyczną.
Auto występuje w dwóch wersjach napędowych: na jedną oś (2WD) oraz na obie osie (4WD). Napęd 4×4 kosztuje 8 000 zł i można zamówić go dla Sportage z silnikiem benzynowym 2.0/163 KM lub turbo dieslem 2.0 CRDi/136 KM.
Jednostopniowy (bez reduktora) system 4WD nowego Sportage w czasie normalnej jazdy napędza tylko oś przednią, by nie zwiększać zużycia paliwa. Aby utrzymać ruch pojazdu w momencie utraty przyczepności przez koła przednie – odpowiedni procent momentu obrotowego zostaje automatycznie skierowany na oś tylną.
W warunkach niskiej przyczepności – na śniegu, podczas deszczu, w błocie, na drodze gruntowej czy też off-road, niezmiernie przydatny okazuje się tryb blokady ”Lock Mode” – rozdzielający moment obrotowy na obie osie w stałym stosunku 50/50 procent. Tryb ten wyłącza się samoczynnie po przekroczeniu prędkości 40 km/h.
System ISG oferowany jest jako opcja do silników 1.6. GDI oraz 1,7 CRDi i kosztuje 1500 zł. System ten automatycznie wyłącza silnik gdy pojazd zostaje zatrzymany w ”korku miejskim” i włącza w momencie wciśnięcia sprzęgła i załączenia przez kierowcę pierwszego biegu. We współpracy z innymi systemami nowego Sportage, ISG wyraźnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin.
Nowy Sportage produkowany jest w dziesięciu kolorach nadwozia w tym 3 zupełnie nowych oraz w czarnym lub grafitowym wystroju wnętrza z tapicerką tkaninową lub skórzaną. Istnieje także możliwość wyboru opcji z niezwykle atrakcyjnym pomarańczowym wykończeniem wnętrza. SUV Kia objęty jest na obszarze całej Europy 7-letnią gwarancją. Największymi konkurentami Sportage są na rynku polskim Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Mitsubishi ASX i Hyundai ix35.
Ceny wersji wyposażenia i silnikowych kształtują się następująco: silnik S M L XL 1.6 GDI (140 KM) 6M/T 66 900 zł 71 900 zł 76 900 zł 80 400 zł 2.0 DOHC (163 KM) 5M/T 73 900 zł 78 900 zł 83 900 zł 87 400 zł 1.7 CRDi (115 KM) 6M/T 76 400 zł 81 400 zł 86 400 zł 89 900 zł 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T 83 400 zł 88 400 zł 93 400 zł 96 900 zł
autor: T.K.
Źródło: KIA

Reklama

Reklama