» Elektryzujące osiągi nowego Mustanga Mach-E

Elektryzujące osiągi nowego Mustanga Mach-E

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-10-05

Wyświetlono: 105 razy

Elektryzujące osiągi nowego Mustanga Mach-E

Mustang Mach-E został stworzony po to, aby wzbudzać emocje i elektryzować możliwościami. Całkowicie nowa platforma została opracowana przez zespół Ford Team Edison, aby w pełni wykorzystać poprawiający osiągi rozkład masy i dostarczanie momentu obrotowego przez całkowicie elektryczny układ napędowy. Efekt? Ponadprzeciętne możliwości i dynamika.

foto © Ford

Wszystko zaczyna się od akumulatorów

Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w 288-ogniwowy, 68 kWh1 wariant o standardowym zasięgu, czy 376-ogniwową, 88 kWh¹ wersję o zwiększonym zasięgu, akumulator litowo-jonowy jest umieszczony centralnie między osiami i pod podłogą, aby zapewnić niski środek ciężkości, a tym samym poprawić dynamikę Mustanga Mach-E.

 

Wysokowydajne akumulatory – testowane w temperaturach do minus 40 stopni Celsjusza – są zabezpieczone wodoszczelną obudową, zapewniającą ochronę przed uderzeniami. Zaawansowany system aktywnego podgrzewania i chłodzenia reguluje temperaturę akumulatora, zapewniając optymalną wydajność nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych, krótszy czas ładowania i dłuższą jazdę z dużą prędkością.

 

Moc akumulatora jest przekazywana do całkowicie nowego, chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu zmiennego, który napędza tylne koła, oraz dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w napęd na wszystkie koła. Synchroniczny tylny silnik z magnesami trwałymi zapewnia maksymalny moment obrotowy w ciągu 0,5 sekundy, zapewniając doskonałą reakcję.

 

Rewelacyjne osiągi bez względu na wersję

Mustang Mach-E dostępny jest w kilku wariantach do wyboru:

– Napędzany na tylne koła Mustang Mach-E zapewnia 269 KM z akumulatorem o standardowym zasięgu, 294 KM w wersji ze zwiększonym zasięgiem, i moment obrotowy 430 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje od 6,9 do 7 sekund,

– Napędzany na wszystkie koła Mustang Mach-E zapewnia 269 KM z akumulatorem o standardowym zasięgu, 351 KM w wersji ze zwiększonym zasięgiem, i moment obrotowy 580 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym wariancie zajmuje od 5,8 do 6,3 sekundy,

– Mustang Mach-E GT to topowa odmiana wyposażona standardowo w napęd na wszystkie koła i akumulator o zwiększonym zasięgu dla 487 KM, 860 Nm momentu obrotowego i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,4 sekundy (3,7 z wykorzystaniem procedury lotnego startu).

 

Dostępny napęd na wszystkie koła przenosi moment obrotowy niezależnie na przednie i tylne koła, aby poprawić przyspieszenie i prowadzenie – zapewniając kwintesencję doskonałych wrażeń. Unikalne ustawienia amortyzatorów, sprężyn, stabilizatorów, układu kierowniczego i układu napędowego zostały dostosowane do typowych w Europie węższych, bardziej krętych dróg i wyższych ograniczeń prędkości. Wszystko po to, aby przyjemność z prowadzenia była zawsze na najwyższym poziomie.

 

– Ford podszedł do tematu elektryfikacji w sposób bezkompromisowy – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. Po wysłuchaniu opinii klientów firma podjęła decyzję o elektryfikacji najważniejszych modeli w swoim portfolio – np. E-Transita, czy F-150 Lightining – tak, by dać klientom prawdziwą alternatywę. Chcieliśmy także dać radość z jazdy tym wszystkim, dla których marka Ford jest synonimem doskonałych właściwości jezdnych i którzy cenią nas za osiągi. Tak powstał Mustang Mach-E. O tym, jak poważnie podchodzimy do realizacji stojących przed nami wyzwań, niech świadczy choćby nowy rekord Guinessa w ekonomicznej jeździe, ustanowiony przez całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E – dodał Piotr Pawlak.

Źródło: Ford, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Ford dzięki systemom komputerowym przyspiesza rozwój nowych samochodów marki
» Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej
 Inne artykuły

» Dach w dół, głośność w górę 2021-10-05
  Mazda-x-Bose MX-5-30-lat Najwyższa jakość dźwięku zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy – to od samego początku siła napędowa 30-letniej współpracy między Mazdą a Bose. Szczególnym wyzwaniem na drodze do realizacji tych ambicji był i nadal pozostaje najbardziej kultowy model w… więcej »

» Nowy operator carsharingowy w Łodzi 2021-10-03
  Traficar Traficar to firma carsharingowa, która od kilku lat z sukcesem funkcjonuje w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i na Śląsku, a w piątą rocznicę działania firmy do jej zasięgu dołączyła również Łódź…. więcej »

» Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze 2021-09-29
  Nowy Volkswagen Multivan W konfiguratorze marki Volkswagen Samochody Dostawcze dostępnym na stronie www.vwdostawcze.pl, pojawił się zupełnie nowy model. To Nowy Multivan, którego światowa premiera odbyła się w czerwcu br. W konfiguratorze można wybrać konkretną wersję modelową tego wi… więcej »

» Nissan przedstawia nowy model Townstar 2021-09-27
  Nissan Townstar 2021 Nissan przedstawia kompaktowy lekki samochód użytkowy (LCV) nowej generacji: Townstar. Nowa gama lekkich samochodów użytkowych Nissana, wraz z modelem Townstar w wersji w pełni elektrycznej, została stworzona z myślą o przygotowaniu firm na nadchodzące zmiany … więcej »

» testy Audi RS Q e-tron w Maroku 2021-09-20
  Audi RS Q e-tron w Maroku Neuburg nad Dunajem, 20 września 2021 r. W ramach przygotowań do swego debiutu na słynnym Rajdzie Dakar w styczniu 2022, Audi Sport przez niemal dwa tygodnie testowało Audi RS Q e-tron w Maroku. Momentami warunki były bardzo ekstremalne…. więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama