Dodge Magnum – nadchodzi mocne uderzenie

Poddawana restylingowi gama Dodge Magnum SRT8, R/T, SXT oraz SE wejdzie na rynek w 2008 roku. Pojazdy te odznaczają się charakterystycznymi akcentami stylizacyjnymi oraz funkcjonalnością. Napęd na koła tylne (RWD) lub na wszystkie koła (AWD) zapewnia silnik HEMI® z ograniczającym zużycie paliwa systemem zmiennej pojemności czynnej MDS.
Nowy rysunek pasa przedniego oraz maski silnika z wyczynowym chwytem powietrza i nowa krata chłodnicy to elementy, przez które Dodge Magnum SRT8 wydaje się być groźniejszy niż kiedykolwiek poprzednio. Pozostaje wierny zasadzie „inspirowany wyczynem, legalny na szosie” i osiąga 96 km/h w czasie około 5 sekund – zachowując wszelkie walory użytkowe „zwykłego” Dodge Magnum.
Skalę zmian w Dodge Magnum SRT8 ilustruje zmodyfikowany kształt maski silnika z dodatkowym chwytem powietrza oraz zmieniony pas przedni i nowy wygląd markowego grille. Skuteczność chłodzenia hamulców podnosi sitaka w formie „czarnego plastra miodu” wypełniająca krzyżową kratę chłodnicy oraz wlot powietrza pasa przedniego, którego aerodynamika przeciwdziała siłom unoszącym przód samochodu. Magnum SRT8 osadzono na 20-calowych kołach SRT z lekkiego stopu w ogumieniu F1 Goodyear o rozmiarze 245/45/ZR20 z przodu i 255/45/ZR20 z tyłu.
Wewnątrz samochodu także dominuje inspiracja wyczynem. Jako nowe akcenty wprowadzono m.in. ściegi tapicerki w kolorze agatu, karbonowe klamki w skórzanych płatach drzwi oraz oświetlenie LED uchwytów na kubki i kieszeni na mapy i drobiazgi. Nie zmieniły się sportowe, głęboko profilowane fotele sportowe z zamszowymi wstawkami oraz ośmiopozycyjną elektryczną regulacją ustawień. Obszyta skórą kierownica zachowała karbonowe wstawki przeciwślizgowe, a pełna instrumentacji na desce rozdzielczej obejmuje wyskalowany do 300 km/h prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika.
Pod nowego kształtu maską pracuje HEMI V-8 o pojemności 6,1 litra, wytwarzający moc 425 KM (317 kW) i moment obrotowy 569 Nm. Z tym właśnie silnikiem Dodge Magnum SRT8 przyspiesza od 0 do 96 km/h w ciągu około 5 sekund – a test 0-160-0 km/h zajmuje mniej niż 17 sekund. Nowością w tym modelu jest możliwość odczytu uzyskiwanych osiągów na wyświetlaczu RCD (ReConfigurable Display) w zestawie wskaźników. Moc napędu przekazywana jest na koła za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej ze specjalnie skalibrowaną funkcją AutoStick, która umożliwia w pełni automatyczną lub też manualną zmianę przełożeń.
Własności jezdne Dodge Magnum SRT8 zawdzięcza specjalnie zestrojonym przez specjalistów SRT amortyzatorom, odpowiednio dobranej twardości sprężyn, tulei zawieszenia oraz drążkom stabilizatorów o zwiększonej średnicy. Dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia o 13 mm (w porównaniu z wersjami Magnum R/T, SXT i SE) uzyskano zwiększoną stabilność oraz korzystniejszą aerodynamikę pojazdu. Specjalnie dostrojony do bardziej agresywnej charakterystyki jezdnej został także system ESP.
Dodge Magnum SRT8 wyposażony jest w lakierowane na czerwono wyczynowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo, działające na wentylowane tarcze hamulcowe o wymiarach 360 x 32 mm z przodu oraz 350 x 26 mm z tyłu. Efekt: droga hamowania od 96 do 0 km/h w granicach 33,5 m.
autor: Bstok.pl
Źródło Chrysler

Reklama