Citroen zaskakuje

SUV- ten skrót zaczyna już gościć w ofercie wszystkich koncernów samochodowych. Mówi się, że nastała właśnie era takich pojazdów. To nie dziwi, bo ludzkość wciąż przechodzi ewolucję.
Rozwijamy się a w raz z tym, rosną nasze wymagania. Samochód musi służyć w mieście, dalekiej trasie i czasami… w terenie. Dlatego z połączenia takich wymagań powstaje tzw. wasch & go, czyli kilka samochodów w jednym. Taki wielofunkcyjny scyzoryk. Wkrótce na rynku motoryzacyjnym zagości właśnie taki, wielozadaniowy pojazd, który urzeknie sylwetką i zaskoczy funkcjonalnością. Będzie posiadał praktyczną konfigurację miejsc 5 + 2, układ przenoszenia napędu na 4 koła oraz ekologiczny silnik wysokoprężny HDi z filtrem cząstek stałych. To najważniejsze atuty nowego, sportowo-użytkowego SUV Citroëna o nazwie C-Crosser. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie latem tego roku. Charakteryzują go smukłe proporcje nadwozia (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,71 m), opadająca linia dachu, wysoki pas nadwozia i zaokrąglone linie błotników. C-crosser łączy w sobie cechy auta sportowego, terenowego i rodzinnego. Oparcia i siedziska foteli w drugim rzędzie można składać w proporcjach 2/3 – 1/3. Dla komfortu pasażerów kąt nachylenia oparć jest regulowany w trzech pozycjach. Dodatkowo, obydwie części kanapy przesuwają się w zakresie do 80 mm. Producent wygospodarował również sporą przestrzeń bagażową. Francuski SUV dysponuje pojemnością bagażnika równą 510 litrów. W konfiguracji z wszystkimi złożonymi siedzeniami tylnymi pojemność bagażnika wynosi 1686 litrów. Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży C-Crosser będzie oferowany z nowym wysokoprężnym silnikiem HDi o mocy 156 KM współpracującym z sześcioprzełożeniową, manualną skrzynią biegów. Jednostka napędowa osiąga wysoki moment wynoszący 380 Nm już przy prędkości obrotowej 2 000 obr/min. Wykazując się również niskim zużyciem paliwa na poziomie 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Nowy model Citroena wyposażono w zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson oraz wielowahaczowe z tyłu. Takie rozwiązanie gwarantuje w połączeniu ze zmiennym hydraulicznym wspomaganiem układu kierowniczego niebagatelny komfort prowadzenia i podróżowania. Cena pojazdu nie jest jeszcze znana.
autor: A.M. (źródło: Citroen)

Reklama