» Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania

Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-05-21

Wyświetlono: 71 razy

Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania

Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności segmentu premium. Do roku 2025 marka planuje zintensyfikować swoje działania, oferując szeroką gamę ponad 20 modeli z napędem w pełni elektrycznym.

foto © Audi

Elektryczna ofensywa Audi nabiera tempa: Po raz pierwszy w historii, w roku 2021 ponad połowa nowo wprowadzanych na rynek modeli Audi będzie zelektryfikowana. Seria Audi Q4 e-tron, która swą premierę miała w lutym, stanowi atrakcyjny cenowo krok w kierunku elektromobilności segmentu premium i jest jednocześnie ważnym elementem strategii elektryfikacji czterech pierścieni. Wraz z rosnącą liczbą modeli elektrycznych, będą rosły również wymagania dotyczące infrastruktury ładowania. Rozwiązaniem dla zintensyfikowanego zapotrzebowania w przyszłości, może być centrum ładowania, czyli Audi charging hub. Koncepcja ta przewiduje budowę stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC), które będzie można rezerwować z wyprzedzeniem. W ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdzie się atrakcyjna strefa wypoczynkowa, w której można miło spędzić czas. 

 

Elastyczna i zrównoważona koncepcja: system magazynowania 2,45 Mwh energii 

Koncepcja architektoniczno – techniczna centrum ładowania Audi charging hub opiera się na systemie sześcianów. Poszczególne sześcienne moduły spełniają różne wymagania techniczne. W ich wnętrzu umieszczono punkty ładowania oraz zespoły zużytych akumulatorów litowo-jonowych służących jako magazyny energii. Ich wykorzystanie i nadanie im „drugiego życia” nie tylko daje ogniwom akumulatorowym nowe, trwałe przeznaczenie, lecz także przysparza ogromnych korzyści w postaci zapewnienia sobie pomocniczego magazynu prądu stałego. Dzięki temu, niepotrzebna staje się skomplikowana infrastruktura z liniami wysokiego napięcia i drogimi transformatorami. 

 

Dzięki takiemu tymczasowemu magazynowi energii o pojemności ok. 2,45 MWh, funkcjonować może aż sześć punktów o mocy ładowania do 300 kW ze standardowym przyłączem wysokiego napięcia 400 V. Moc wyjściowa od 11 kW na jeden taki sześcian wystarcza do ciągłego napełniania trzech modułów magazynujących o łącznej pojemności 2,45 MWh i ładowania ich w nocy. Moduły fotowoltaiczne na dachu zapewniają dodatkową zieloną energię. Ułatwia to nie tylko wybór możliwych lokalizacji, ale także skraca czas planowania i obniża koszty oraz oszczędza zasoby naturalne. Ponadto, koncepcja modułowa zapewnia maksymalną elastyczność i skalowalność. 

 

Takie centrum ładowania może być szybko przetransportowane, zainstalowane i dostosowane do potrzeb konkretnej lokalizacji – w dużym stopniu niezależnie od możliwości lokalnej sieci energetycznej. 

 

„Centrum ładowania Audi charging hub uosabia nasze aspiracje i podkreśla 'Vorsprung durch Technik’ – ciągły postęp dzięki technice. Elastyczny, wysokowydajny park ładowania HPC nie wymaga wiele od lokalnej sieci energetycznej i wykorzystuje zrównoważoną koncepcję powtórnego wykorzystania akumulatorów. Nasi klienci mogą też tu liczyć na wiele korzyści: możliwość rezerwacji na wyłączność, strefę wypoczynkową oraz krótki czas oczekiwania, co zapewnia ładowanie o wysokiej mocy. To naprawdę koncepcja segmentu premium” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. 

 

Przestrzeń wypoczynkowa klasy premium 

Naładowanie elektrycznego Audi trwa tylko trochę dłużej niż przerwa w podróży na kawę. Na przykład Audi e-tron GT osiąga moc ładowania do 270 kW. Dzięki temu, w ciągu około pięciu minut może skumulować energię wystarczającą na przejechanie do 100 kilometrów, a w idealnych warunkach ładowanie od 5 do 80 procent trwa około 23 minut. Aby oczekiwanie na ładowanie stało się prawdziwym przeżyciem klasy premium, klienci Audi znajdą w strefie wypoczynkowej Audi charging hub idealne warunki do przyjemnego spędzenia czasu. Salonik na piętrze zaoferuje nowoczesne i wpisane w koncepcję premium miejsce do spędzenia czasu – idealną przestrzeń na przerwę z wartością dodaną. Różnorodne udogodnienia oraz oferta przekąsek, napojów i innych artykułów sprawią, że postój na ładowanie będzie mile widzianą przerwą. 

 

Próby i testy praktyczne: projekt pilotażowy ruszy późnym latem 

Obecnie trwają poszukiwania lokalizacji w Niemczech dla pilotażowego projektu Audi charging hub oraz rozmowy z ewentualnymi partnerami. Uruchomienie planowane jest na drugą połowę roku. Wynikające z tego wnioski dotyczące codziennej eksploatacji i postrzegania przez klientów będą miały decydujące znaczenie dla dalszej realizacji koncepcji. „Do sprawdzenia jakie jest optymalne rozwiązanie w kwestii ładowania samochodu elektrycznego podchodzimy bardzo realistycznie. Skupiamy się przy tym przede wszystkim na potrzebach naszych klientów” – dodaje Hoffmann. Plan fazy pilotażowej przewiduje również, że z otwartych i niezarezerwowanych stacji ładowania oraz z części salonu korzystać będą mogli również kierowcy samochodów innych marek. 

Źródło: Audi, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Jak zamienić samochód w salę koncertową
» Audi elektryfikuje FC Bayern Monachium
 Inne artykuły

» Nissan sponsorem Polskiej Ligi Żeglarskiej 2021-05-21
  Nissan zaglowka Nissan został głównym sponsorem tegorocznych zmagań Polskiej Ligi Żeglarskiej, najbardziej widowiskowych polskich regat, które każdego roku przyciągają uwagę tysięcy miłośników żeglarstwa, rozgrywanych na najpiękniejszych akwenach morskich i śródlądowych w nas… więcej »

» Cupra Born pokazuje, jak zabrzmią samochody elektryczne 2021-05-21
  Cupra Born prototyp 2021 Podczas prac nad CUPRĄ Born inżynierowie marki musieli zdecydować, jaki dźwięk będzie emitować samochód elektryczny przy mniejszych prędkościach. W tym celu skomponowano dedykowany dźwięk AVAS, opracowany przy użyciu czterech kluczowych dla marki materiałów: m… więcej »

» Mazda stawia na czerwone 2021-05-19
  Mazda CX-5 2015 Czerwony nie jest zwykłym kolorem. Naukowo rzecz ujmując, może być po prostu odbitym od powierzchni światłem o długości fali 600-780 nm. Jednak niemal od początku istnienia ludzkości, to właśnie ten odcień zawładnął wyobraźnią ludzi, jak żaden inny…. więcej »

» Audi elektryfikuje FC Bayern Monachium 2021-05-19
  Audi elektryfikuje FC Bayern Monachium FC Bayern Monachium – klub, w którym na co dzień gra najlepszy polski piłkarz Robert Lewandowski – oraz partner klubu, marka Audi, uruchomiły przy stadionie Allianz Arena w Monachium 21 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych…. więcej »

» Ford Mustang Mach 1 już w Europie 2021-05-19
  Ford Mustang Mach 1 Ford ogłosił dziś, że ruszyły pierwsze dostawy nowego Forda Mustanga Mach 1 – najbardziej usportowionego Mustanga, jaki kiedykolwiek był oferowany klientom w Europie…. więcej »

» Szyta na miarę akustyka Audi 2021-05-14
  Architektura elektromobilnosci: Audi e-tron Sportback concept Jaki wpływ na ludzi mają dźwięki? W jaki sposób Audi możliwie obiektywnie przekłada subiektywne odczucia słuchowe swoich klientów na wrażenia dźwiękowe w samochodzie? … więcej »

» Martijn ten Brink nowym Prezesem i CEO Mazda Motor Europe 2021-05-14
  Martijn ten Brink Mazda Motor Europe (MME) ogłosiła, że z dniem 24 czerwca 2021 r., Martijn ten Brink, obecny wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż i obsługę klienta w MME zostaje powołany na stanowisko Prezesa i CEO MME, zastępując na tym stanowisku Yasuhiro Aoyamę, który stał… więcej »

» Układ – pierwsza wystawa kolekcji 2021-05-13
  Pani Jurek Mazda „UKŁAD”. TRN by Pani Jurek to wystawa zorganizowana na rynku łódzkiej Manufaktury to pierwsza ogólnodostępna prezentacja kolekcji „TRN” Magdy Jurek, wyróżnionej nagrodą Mazda Design Award za rok 2020. Otwarcie 14 maja 2021 r.
więcej »

» Debiut nowego Tiguana Allspace 2021-05-13
  tiguan Allspace 2021 Jesienią 2020 roku zmianom poddano Tiguana, teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace* zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia…. więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama