» Ford Mustang Mach-E pomaga przygotować nowych kierowców do wejścia w epokę samochodów elektrycznych

Ford Mustang Mach-E pomaga przygotować nowych kierowców do wejścia w epokę samochodów elektrycznych

  Dodano: 2022-08-29

Wyświetlono: 30 razy

Ford Mustang Mach-E pomaga przygotować nowych kierowców do wejścia w epokę samochodów elektrycznych

W dzisiejszych czasach wielu kursantów, wsiadających po raz pierwszy za kierownicę, będzie po uzyskaniu prawa jazdy jeździć samochodami elektrycznymi. 1 Trzy szkoły w Norwegii i jedna w Holandii przeprowadzają rewolucję w nauce kierowców „Generacji E”, wykorzystując do szkoleń swoich uczniów w pełni elektrycznego Forda Mustanga Mach-E.

foto © Ford

Długi zasięg jazdy w trybie elektrycznym oraz niższe koszty eksploatacji są dla instruktorów i właścicieli szkół jazdy doskonałym argumentem, a przyciągający wzrok design i elegancka sylwetka stają się atrakcyjną reklamą szkoły. 2 Korzyści czerpią również przyszli kierowcy; nauka w Mustangu Mach-E może pomóc zdać egzamin na prawo jazdy przy mniejszej liczbie lekcji. 3 Przystępując do egzaminu w Mustangu Mach-E, kierowcy mogą korzystać z pokładowych systemów wspomagających kierowcę, np. z automatycznego parkowania czy ruszania pod górę. 4

 

Inną ważną zaletą Mustanga Mach-E jest to, że instruktorzy mogą z łatwością dostosować ustawienia samochodu do życzeń kursanta, pod względem stopnia reakcji na przyspieszanie i hamowanie. Łatwość obsługi pojazdu, duży wyświetlacz i prowadzenie z użyciem jednego pedału, są atrakcyjne również dla starszych kursantów, którzy wcześniej nie zdecydowali się na naukę jazdy.

 

Wykorzystanie pojazdów elektrycznych przez szkoły jazdy zmienia sam sposób nauczania – instruktorzy uczą technik podnoszenia efektywności jazdy, które pomagają zwiększyć zasięg pojazdu. Dla wielu kierowców „Generacji E”, którzy widzieliby chętnie pojazd elektryczny w swoich gospodarstwach domowych, nowy sposób nauki i nowe doświadczenia, jakich dostarcza Mustang Mach-E, pomagają wzmocnić ich zaufanie do nowej epoki opartej na energii elektrycznej.

 

Wideo pokazujący reakcje kursantów na elektryczną „elkę” można zobaczyć na kanale YouTube Ford News Europe:

 

Zmierzając w stronę przyszłości

Ford stara się poszerzać ofertę pojazdów z napędem elektrycznym – do 2026 roku planuje sprzedawać w Europie 600 000 takich samochodów rocznie, co przyczyni się do realizacji globalnego celu, jakim jest osiągnięcie w tym samym czasie rocznej produkcji ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych.

 

Ford przyłączył się niedawno do petycji 27 firm, które domagają się, aby od 2035 r. wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze w Europie spełniały normę zerowej emisji spalin, a także apelują o rozszerzanie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych na naszym kontynencie.

 

„Kolejne pokolenie kierowców będzie miało duży wpływ na to, jak szybko samochody elektryczne zastąpią pojazdy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Przystąpienie do egzaminu na prawo jazdy może być dla wielu osób stresującym doświadczeniem, ale Mustang Mach-E pomaga uczynić proces nauki łatwiejszym i przyjemniejszym. Obserwowanie radości, jaką samochód sprawia nowym kierowcom, to dodatkowa satysfakcja. Żałuję, że sam nie uczyłem się jeździć takim samochodem” – powiedział Martin Sander, dyrektor generalny, Ford Model e Europe.

 

„Mustang Mach-E daje kursantowi poczucie pewności siebie od momentu zajęcia miejsca za kierownicą. W wyposażeniu jest wiele systemów, które ułatwiają prowadzenie pojazdu. Kierowca może skupić się na tym, co dzieje się przed samochodem i na wcześniejszym etapie nauki zdobywa większą orientację w sytuacji na drodze i w ruchu drogowym. Planuję powiększyć swoją flotę o kolejnego Mustanga Mach-E ze, względu na zainteresowanie ze strony kursantów” – dodał Frank Massop, właściciel szkoły, Frank Massop Driving School, Winterswijk, Holandia.

 

„Pierwszy samochód, którym jeździłem był benzynowy, więc obecnie to pierwszy raz, kiedy prowadzę samochód elektryczny. Mustang Mach-E jest niesamowity w prowadzeniu. Po prostu wskakujesz do środka i zaczynasz jechać. Bardzo łatwo jest utrzymać samochód na drodze” – podsumowuje Erik, kursant z Norwegii.

 

Informacje dla wydawcy:

 

1 Obowiązują przepisy krajowe. Kierowcy, którzy uzyskają prawo jazdy w pojeździe elektrycznym, są uprawnieni do kierowania pojazdami elektrycznymi oraz pojazdami z silnikami spalinowymi wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

 

2 Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 610 km (przewidywana wartość docelowa wg WLTP), zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).

 

3 Na podstawie szacunków Franka Massopa, właściciela szkoły Frank Massop Driving School.

 

4 Wymagania egzaminacyjne i przepisy dotyczące egzaminów na prawo jazdy są różne w poszczególnych krajach.

Źródło: Ford, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Ford Komfortowa Ochrona. Nowy program dla lepszego wsparcia klientów biznesowych
» Niezwykłe rekreacyjne modele Forda na Caravan Salon w Dusseldorfie
 Inne artykuły

» Fakty i ciekawostki o Audi RS 6. 2022-08-16
  Audi RS 6 Avant 2019 Czy wiesz, że….? … system dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) zastosowano w pierwszej generacji Audi RS 6 (C5), jest stosowany do dziś, również w obecnej generacji (C8), i ma wciąż tę samą, niezmienioną zasadę działania?… więcej »

» Audi i Vogue odkrywają piękno polskich miast 2022-08-16
  Duże miasta w Polsce mogą być doskonałym kierunkiem wakacyjnych podróży. Przekonać się mogą o tym czytelnicy magazynu Vogue, którzy wraz z sierpniowym wydaniem otrzymują też specjalny dodatek – przewodnik Vogue Polska Travel. Partnerem wydania specjalneg… więcej »

» Honda dopisuje nowe karty historii modelu Hornet 2022-08-16
  Honda HORNET W 2022 roku Honda ogłosiła plan wprowadzenia w Europie modelu CB750A Hornet, jako następcy CB600F, modelu, który zapoczątkował nowy trend – naked streetfighterów – w branży motocyklowej. Na szkicach koncepcji projektowej Horneta na rok 2023, odważn… więcej »

» HONDA CRF125F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF125F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF125F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

» HONDA CRF110F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF110F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF110F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

» HONDA CRF50F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF50F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF50F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama