» Nowy dwutonowy Ford Transit


  • Nowy 2-tonowy Ford Transit zapewnia dalszą redukcję zużycia paliwa, dzięki silnikowi diesla 2,0-litra EcoBlue, zużywającemu o 7% mniej paliwa, oferuje też nowy, 185-konny wariant mocy.

  • Pierwszy w segmencie układ miękkiej hybrydy – EcoBlue Hybrid, wykorzystujący 48-woltową instalację elektryczną, zapewnia dalszą oszczędność paliwa, nawet o 8 procent.

  • FordPass Connect umożliwia przedsiębiorcom i firmom flotowym komunikację w trakcie jazdy, a przez to znacznie poprawia wykorzystanie pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów eksploatacji.

  • Dostępna jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów i możliwość wyboru trybu jazdy (Selectable Drive Modes) w standardzie. Wersja Limited oferuje klientom najbogatszą specyfikację w historii modelu Transit.

  • Nowy Transit Custom korzysta również z udoskonalonego napędu, w tym technologii EcoBlue Hybrid i Plug-In Hybrid, a także zaawansowanych funkcji łączności.

 

 

 

Ponad 4600 zmodernizowanych podzespołów, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz udoskonalone układy napędowe wyróżniają nowego Forda Transita, który może przewozić więcej, zużywa mniej paliwa i jest łatwiejszy w prowadzeniu i eksploatacji.

 

Udoskonalone wersje zaawansowanych jednostek wysokoprężnych EcoBlue pomagają zmniejszyć koszty funkcjonowania floty, zapewniając obniżenie zużycia paliwa do 7%, a nawet 8% w wypadku nowego zespołu napędowego EcoBlue Hybrid – pierwszej w segmencie miękkiej hybrydy, wykorzystującej 48-woltową instalację elektryczną.

 

Program kompleksowego redukowania masy w nowym modelu Forda Transita, z wykorzystaniem technologii stosowanych w przemyśle lotniczym i oprogramowania komputerowego wspierającego projektantów, pomógł zwiększyć ładowność o 80 kg. Ponadto zaawansowane funkcje łączności, w tym technika wbudowanych modemów FordPass Connect umożliwią przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdów, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

 

Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy pomagają w autonomicznym parkowaniu, stosowaniu się do ograniczeń prędkości, zmniejszają też ryzyko i skutki ewentualnych kolizji w zurbanizowanym środowisku.

 

– Ford po raz kolejny poprawia efektywność modelu Transit w codziennej eksploatacji firm i flot, zapewniając większą ładowność, lepszą wydajność paliwową i zaawansowaną łączność, która daje firmom różnej wielkości narzędzia do podniesienia efektywności operacyjnej – powiedział Michael McDonagh naczelny inżynier globalnego programu, Transit Ford of Europe. – Ford jest także w czołówce prac nad elektryfikacją pojazdów, wprowadzając na rynek pierwszą w tym segmencie wersję łagodnej hybrydy, idealne rozwiązanie dla użytkowników realizujących dostawy.

 

Nowy Ford Transit, sprzedawany już w Europie, jest kontynuatorem sukcesu poprzednika, który przyczynił się do wywalczenia przez Transita statusu lidera w swoim segmencie rynkowym, zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Wzrost sprzedaży w Europie utrzymał się w 2019 r., a gama modeli Transita ustanowiła rekordowy wynik w drugim kwartale 2019 roku, osiągając całkowitą sprzedaż 68 800, czyli o 2,7 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

 

Ford zaproponował także znaczące ulepszenia w ofercie 1-tonowego Transita Custom, w tym zmodernizowane układy napędowe: silnik wysokoprężny EcoBlue, EcoBlue Hybrid i wariant z napędem typu mild hybrid, a ponadto zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

 

Niższe zużycie paliwa. Większy wybór

 

Udoskonalona została konstrukcja dynamicznej i wydajnej jednostki wysokoprężnej Ford EcoBlue o pojemności 2,0-litra, co wpłynęło na obniżenie zużycia paliwa. Zmiany mogą przynieść oszczędności rzędu nawet 7 procent, według szacunków Forda, opartych na pomiarach w cyklach jazdy WLTP, zbliżonych do warunków rzeczywistej eksploatacji. Nowy Transit, wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 200 g/km i zużycia paliwa od 7,6 l/100 km.*

 

Wpływ na oszczędność miała również modyfikacja układu wtrysku paliwa i zwiększenie ciśnienia wtrysku w układzie paliwowym do 2200 barów, co zapewniło bardziej efektywny przebieg spalania. W celu dalszego obniżenia tarcia współpracujących wewnętrznych elementów silnika, nowe stalowe tłoki mają płaszcze nieco krótsze niż stosowane dotąd tłoki ze stopu aluminium. Pompa oleju o zmiennej wydajności umożliwia ograniczenie strat mocy, dzięki dostosowaniu wydajności tłoczonego oleju do rzeczywistego aktualnego zapotrzebowania.

 

Kolejne zmiany, które przyniosły zwiększenie efektywności, to wprowadzenie po raz pierwszy w 2-tonowej wersji Transita elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS); szeroko zakrojony program zmniejszania masy części i podzespołów, zastosowanie opon o obniżonych oporach tarcia oraz zmiany poprawiające aerodynamikę pojazdu. W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji nadal oferowany jest układ Auto Start-Stop.

 

Nowy system EcoGuide – po raz pierwszy dostępny w pojeździe użytkowym – również wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. System Ford EcoGuide wykorzystuje pozycjonowanie GPS, aby wskazać kierowcom, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg, przed wzniesieniami, skrzyżowaniami, czy ograniczeniami prędkości, pozostającymi poza zasięgiem wzroku, dzięki czemu m.in. mogą oni zmniejszyć zużycie paliwa.

 

Do dostępnych już wcześniej silników 2,0-litrowych EcoBlue, o mocy 105 KM, 130 KM oraz 170 KM doszła nowa jednostka, o mocy 185 KM, dysponująca pokaźnym momentem obrotowym 415 Nm. Wszystkie dostępne silniki mają turbosprężarki o nowszej konstrukcji, która pozwala na uzyskiwanie wyższego momentu obrotowego w szerszym niż dotąd zakresie obrotów.

 

Od wiosny 2020 roku, obok standardowej w przednionapędowych wersjach 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, pojawi się w wersjach Transita napędzanych na tylną oś bardzo efektywna i dynamiczna 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów z adaptacyjną funkcją Adaptive Shift Scheduling, która analizuje indywidualny styl jazdy kierowcy i wykorzystuje dane do optymalizowania momentów zmian biegów.

 

Pierwsza miękka hybryda EcoBlue w segmencie

 

W celu uzyskania jeszcze większych oszczędności paliwa, w wersjach z przednim i tylnym napędem oferowane jest innowacyjne rozwiązanie EcoBlue Hybrid z miękkim układem hybrydowym (mHEV), wykorzystującym silnik diesla i 48-woltową instalację elektryczną.

 

Pomiary według nowej procedury WLTP pokazują, że rozwiązanie to przyniosło dodatkowe zmniejszenie spalania rzędu 3 procent w porównaniu z parametrami porównywalnego napędu EcoBlue o pojemności 2,0-litra. Dalsze oszczędności, sięgające nawet 8%, są widoczne w przypadku eksploatacji w ruchu wymagającym maksymalnego odzysku energii poprzez częste hamowanie.

 

Modele Transit EcoBlue Hybrid zostały zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa – w tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana do zwiększania momentu obrotowego silnika spalinowego podczas normalnej jazdy i w czasie przyspieszania. Może także służyć do zasilania urządzeń pokładowych pojazdu.

 

Obniżona masa zapewnia większą ładowność

 

Większą ładowność nowego Forda Transita uzyskano dzięki kompleksowemu programowi zmniejszenia masy pojazdu, nie odbierając kierowcom możliwości korzystania z najnowszych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

 

Redukując masę przyjęto zasadę „nieznacznych korzyści”, co oznaczało optymalizację setek komponentów pod kątem wagi, wytrzymałości i trwałości, do czego przyczyniło się skorzystanie z oprogramowania CAD, używanego w przemyśle lotniczym. Nowy model Transita z napędem na tylne koła o dopuszczalnej masie – 3,5 tony, np. L3H2 – o długim rozstawie osi i średniej wysokości dachu, jest dzięki temu o 80 kg lżejszy niż porównywalny model przed modyfikacjami, a wersja ciężarowa z napędem na przednie koła jest do 48 kg lżejsza; ładowność netto urosła dla modeli 3,5-tonowych do 1418 kg.

 

 

Lekka aluminiowa maska nowego Transita pozwala zaoszczędzić 5,4 kg w porównaniu ze stalowym ekwiwalentem, bez uszczerbku dla wytrzymałości, a znaczne oszczędności, rzędu 14,7 kg, uzyskano dzięki przeprojektowaniu tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła. Nowa kompozytowa przegroda o wysokiej wytrzymałości jest lżejsza o 4,4 kg w porównaniu z tym samym elementem wykonanym ze stali.**

 

Nowe stalowe koła Transita są produkowane w technice wyoblania, która gwarantuje większą wytrzymałość produktu przy mniejszym zużyciu surowca. Metoda ta pozwoliła zaoszczędzić przy pięciu kołach Transita, łącznie z zapasowym, aż 5,5 kg.

 

– Ładowność ma kluczowe znaczenie dla efektywności firm. Niższa masa całkowita zmniejsza również zużycie paliwa i emisję CO2, każda część zespołu projektowego Transit pracowała więc nad odchudzeniem pojazdu, starając się zachować jednocześnie jego wytrzymałość i trwałość – powiedział Michael McDonagh.

 

Skomunikowany ze światem

 

W ramach strategii rozszerzania łączności w całej ofercie modelowej aut użytkowych, Ford przedstawia nowego Transita, który oferuje wbudowany modem pokładowy FordPass Connect. Dostępny system otwiera nowe możliwości poprawy wykorzystania floty pojazdów oraz optymalizacji kosztów ich eksploatacji, dzięki nowym funkcjom telematyki (Ford Telematics) oraz transmisji i przetwarzania danych (Ford Data Services), które zostaną wprowadzone do oferty rynkowej w pod koniec tego roku oraz udostępnionej ostatnio aplikacji mobilnej FordPass Pro, zaprojektowanej specjalnie dla małych firm i właścicieli samochodów, którzy dążą do zwiększenia produktywności.

 

Inne zaawansowane kompleksowe technologie obejmują dostępny system komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda, który umożliwia kierowcy sterowanie funkcjami poprzez wydawanie poleceń głosowych. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można kontrolować za pomocą gestów szczypania i przesuwania.

 

W przypadku wyposażenia pojazdu w elementy lub urządzenia specjalistyczne, mogą one pobierać dane z układów elektrycznych Transita za pośrednictwem specjalnego modułu interfejsowego (Upfitter Interface Module).

 

Jeszcze więcej dla biznesu

 

Pod względem prowadzenia nowy Ford Transit praktycznie nie różni się od samochodu osobowego. Wygodę i komfort kierowcy dodatkowo zwiększa wprowadzenie wspomagania kierownicy EPAS, która dodatkowo pomaga zmniejszyć zmęczenie kierowcy, dzięki większej sile wspomagania podczas parkowania i manewrów z małą prędkością. Układ EPAS dodatkowo współpracuje z układami wspomagającymi kierowcę, takimi jak aktywny asystent parkowania (Active Park Assist) i system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu (Lane-Keeping Aid).

 

Po raz pierwszy, kierowca Transita ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od prędkości i warunków na drodze. Wszystkie układy napędowe oferują tryb Normal i Eco. Ponadto w pojazdach z napędem na wszystkie koła i na tylną oś mamy tryb Slippery do jazdy na śliskiej nawierzchni np. śnieg, czy lód oraz dla wersji 4×4 tryb Mud/Rut „błoto/koleiny”. Modele z napędem na tylne koła wyposażone w automatyczną skrzynię biegów oferują tryb holowania przyczepy, zapewniający płynne przyrosty mocy podczas holowania dużych przyczep.

 

Są też inne udoskonalenia, poprawiające zdolność holowania w nowym Transicie. Modele Transita 350GVM, napędzane na tylne koła i dysponujące mocą 170 KM i 185 KM, gdzie główne przełożenie napędowe wynosi 4,1:1, mogą holować 3,5-tonową przyczepę z układem hamulcowym, co dopuszcza masę całkowitą zestawu do 7 000 kg.

 

Aby ograniczyć stres i zmęczenie towarzyszące prowadzeniu, a także w celu ograniczenia ryzyka lub uniknięcia skutków ewentualnych kolizji, wprowadzono liczne układy wspomagające pracę kierowcy:

 

  • System monitorujący martwe pole widzenia kierowcy współpracujący z układem ułatwiającym holowanie przyczepy – poszerza on kontrolowaną strefę, która obejmuje obszar wokół pojazdu oraz przyczepy o długości nawet do 10 metrów,

  • Z kolei inteligentny tempomat z funkcją adaptacji łączy funkcję systemu rozpoznawania znaków drogowych z tempomatem adaptacyjnym, dzięki którym kierowca uniknie przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości na danym odcinku drogi,

  • W wyposażeniu może się znaleźć także układ aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) z funkcją wykrywania pieszych, która teraz reaguje na obecność pieszego także w ciemności, gdy znajdzie się w polu oświetlanym przez reflektory.

 

Nowością są funkcje, które ułatwiają i czynią mniej uciążliwym manewrowanie, cofanie i parkowanie na ruchliwych ulicach, miejscach rozładunku lub parkingach:

 

  • Kamery szerokokątne z przodu i z tyłu, które w gęstym ruchu, a także podczas cofania lub wyjazdu tyłem z miejsca postoju, pozwalają dostrzec inne nadjeżdżające pojazdy,

  • Kamera cofania, umieszczona wysoko, w taki sposób, aby kierowca jeszcze lepiej widział obszar za samochodem podczas cofania, przede wszystkim z otwartymi drzwiami,

  • Aktywny asystent parkowania (APA), który ułatwia kierowcy znalezienie odpowiedniego miejsca do parkowania i zaparkowanie samochodu bez użycia rąk, precyzyjnie za innym pojazdem albo równolegle do innych samochodów,

  • Asystent wyjazdu z parkingu (Park-Out Assist), który ułatwia wyjazd z miejsca parkowania równoległego, również bez użycia rąk,

 

Ponadto, dostępny jest mocny, wysoko osadzony diodowy reflektor, który umożliwia transportowcom dłuższą pracę z tyłu Transita w warunkach słabej widoczności. Nowe, elektrycznie otwierane boczne drzwi załadunkowe – dostępne od wiosny 2020 roku – ułatwiają pracę przy załadunku i rozładunku samochodu.

 

System Ford MyKey, dostępny jako opcja, pozwala szefowi floty zaprogramować kluczyk, aby ograniczyć kierowcy prędkość jazdy i głośność systemu audio, a także włączyć na stałe działanie układów zwiększających bezpieczeństwo czynne.

 

Natychmiast rozpoznawalny z zewnątrz. Zupełnie nowe, praktyczne wnętrze

 

Odważnie zaprojektowane, uporządkowane, łatwe w utrzymaniu czystości nadwozie Forda Transita wyróżnia się nowym wlotem powietrza z trzema poprzeczkami oraz odnowionym pasem dolnym, a przednie panele i zderzak wyprofilowano z myślą o poprawieniu aerodynamiki. Bogatsze wersje wyposażeniowe otrzymują reflektory biksenonowe oraz światła LED do jazdy dziennej, których punkty świetlne układają się w charakterystyczny dla rodziny Transita wzór.

 

Podobnie jak najnowsza generacja modelu Transit Custom, również nowy Transit otrzymał zupełnie nowe, bardziej stylowe wnętrze, które jest zarazem bardziej praktyczne i bardziej komfortowe w użytkowaniu. Nowa tablica przyrządów została zaprojektowana z zmyślą o wygodzie kierowców, dla których samochód pełni także funkcję mobilnego biura. Przygotowano liczne schowki, z trzema otwartymi pojemnikami w górnej części deski rozdzielczej. Jest też nowa stacja dokująca do urządzeń zewnętrznych w wersjach z uboższym wyposażeniem, która pozwala na ustawienie telefonu komórkowego lub tabletu.

 

We wnętrzu zastosowano materiały wykończeniowe, które mają atrakcyjne wzory i zarazem są trwałe i wytrzymałe. Komfort całodziennej pracy zwiększono dzięki nowym projektom foteli, z lepszym wypełnieniem siedzisk i oparć oraz profilami, które jeszcze lepiej podtrzymują ciało.

 

Nabywcy Transita mogą wciąż wybierać spośród ponad 450 wariantów podstawowych, w tym wersji z przednim lub tylnym napędem, bądź z napędem na obie osie. Zawrotna jest także liczba dostępnych wersji nadwozia oraz odmian podwozia z kabiną, łącznie z wprowadzoną niedawno specjalną wersją o nisko osadzonej ramie.

 

Klienci mogą również wybrać nową bogatą linię wyposażenia Limited, z przednim zderzakiem w kolorze nadwozia i 16-calowymi felgami aluminiowymi, manualną klimatyzacją, reflektorami biksenonowymi i systemem SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

 

Nowy Transit Custom – ulepszone układy napędowe i systemy

 

Wraz z nowym Fordem Transitem, na europejski rynek wchodzi również jego mniejszy brat, znacząco udoskonalony Ford Transit Custom.

 

Zmiany pomyślano tak, by zwiększyć wydajność i obniżyć koszty eksploatacji, a obejmują one między innymi usprawnienia silnika wysokoprężnego EcoBlue 2.0, którego gama wzbogaciła się o mocniejszy 185-konny wariant. Transit Custom oferuje również pierwszą w jego segmencie rynkowym opcję miękkiego napędu hybrydowego (mHEV), który zapewnia dodatkową oszczędność paliwa. Transit Custom gwarantuje emisję CO2 od 175 g/km i zużycia paliwa od 6,7 l/100 km

 

 

Oprócz modemu pokładowego FordPass Connect, dostępnego po raz pierwszy, w modelu Transit Custom debiutują też systemy wspomagające kierowcę:

 

  • Asystent parkowania,

 

Ponadto, pod koniec roku 2019, oferta Transita Custom zostanie poszerzona o innowacyjny model Plug-In Hybrid***, który zapewnia zdolność pracy w trybie bezemisyjnym w centrach miast, a także dłuższe podróże bez obaw dotyczących możliwego do pokonania dystansu bez ładowania akumulatorów. 

 

pdf EcoBlue Hybrid Technology

 

 

* Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą testową.

 

** Opcjonalnie w Wielkiej Brytanii; stalowa przegroda jest opcjonalna na rynkach, na których standardowo montowana jest przegroda kompozytowa.

 

 

*** Transit Custom Plug-In Hybrid – przewidywana emisja CO2 od 60 g/km, szacowane zużycia paliwa od 3,08 l/100 km

Źródło: Mototarget.pl

Reklama