Michał Bębenek wygrywa Rajd Warszawski

Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek z zespołu Lotos Race&Rally, jadący Mitsubishi Lancerem Evolution IX, okazali się najszybszą załogą na trasie 33. Rajdu Warszawskiego, ostatniej w tym roku eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Bracia z Bochni wyprzedzili na mecie ekipę zespołu Castrol MapaMap – Macieja Lubiaka i Macieja Wisławskiego, także jadących Mitsubishi Lancerem Evolution IX, oraz Leszka Kuzaja i Macieja Szczepaniaka z zespołu Subaru Poland Rally Team. Kuzaj i Szczepaniak zapewnili już sobie mistrzowski tytuł w tym sezonie, zdobywając go po raz trzeci z rzędu.
Na mazowieckich szutrach toczyła się pasjonująca rywalizacja o tytuły wicemistrzowskie. Ostatecznie tytuł pierwszych wicemistrzów kraju zdobyli Michał Sołowow i Maciej Baran z Cersanit Rally Team, startujący Mitsubishi Lancerem Evolution IX. Niestety w rajdzie Warszawskim nie dopisało im szczęście i mimo, że kielecki kierowca prowadził podczas obu etapów, to uszkodzenie dyferencjału na 10. odcinku specjalnym, pozbawiło go tej pozycji. W klasyfikacji sezonu za Sołowowem uplasował się Michał Bębenek a czwarte miejsce przypadło Maciejowi Lubiakowi.
Na starcie do zamykającej sezon eliminacji poza wymienionymi zawodnikami, zameldowało się jeszcze pięciu kierowców za kierownicami Lancerów Evolution: Tomasz Czopik, Stefan Karnabal, Mariusz Stec, Zbigniew Maliński i Zbigniew Staniszewski. Do mety niestety nie było dane dotrzeć ani Stecowi, ani Malińskiemu, obaj po wypadnięciu z trasy byli zmuszeni do wycofania się z rajdu. Tomasz Czopik pilotowany przez Łukasza Wrońskiego ostatecznie zajął 6. miejsce, a Stefan Karnabal został sklasyfikowany oczko niżej.
Warszawska eliminacja RSMP po raz kolejny była rozegrana na szutrowych trasach położonych wokół Ciechanowa. Imprezę w piątek rozpoczął widowiskowy prolog na warszawskim lotnisku Bemowo, podczas którego odbył się wyścig równoległy. Jego zwycięzcą został Tomasz Kuchar w Subaru, a najwyżej spośród kierowców Mitsubishi – na 3. miejscu – został sklasyfikowany Tomasz Czopik.
Dwa etapy ostrej rywalizacji na odcinkach specjalnych podzielono na 12 prób sportowych – 6 rozegrano w sobotę, kolejne 6 w niedzielę. Pierwszego dnia, dzięki równej i szybkiej jeździe, na czele tabeli znajdowała się załoga Sołowow/Baran, która o 6 sekund wyprzedzała braci Bębenków i o 25 sekund Macieja Lubiaka z Maciejem Wisławskim.
Drugi dzień rozpoczął się od zwycięstwa Sołowowa, który podczas całego rajdu na swym koncie zapisał cztery najlepsze czasy na OS-ach. Michał Bębenek wygrał 3 odcinki, Lubiak i Kuzaj po 2, a jeden OS padł łupem Tomasza Czopika. Rywalizacja o zwycięstwo i ułamki sekund toczyła się do pechowego dla Sołowowa, 10. OS-u, na którym kielczanin stracił ponad 40 sekund, spadając z pierwszego na czwarte miejsce. To wyjaśniło kwestię zwycięstwa w ostatnim w tym sezonie rajdzie z kalendarza Mistrzostw Polski.
,br> Jednak kibice będą jeszcze mieli możliwość obejrzenia czołówki polskich rajdowców w akcji. Jak co roku w grudniu sportowy sezon zakończy Rajd Barbórki Warszawskiej, włącznie ze słynnym Kryterium Asów corocznie rozgrywanym na ulicy Karowej w Warszawie.
autor: Bstok.pl
Źródło Mitsubishi

Reklama