Concept Car Lancia Delta HPE

Podczas 63. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji miała miejsce premiera prototypu Lancia Delta HPE, sportowej, funkcjonalnej limuzyny (shooting brake). Czerpie ona inspirację z równie eleganckiego, funkcjonalnego sportowego samochodu z drugiej połowy lat 70- tych – Lancia Beta HPE – kontynuując w niezwykle nowoczesny sposób jego założenia.
Lancia Delta HPE charakteryzuje się wymiarami; długość – 4,5 m, szerokość – 1,8 m, wysokość – 1,5 m, które gwarantują dużą swobodę poruszania się wewnątrz pojazdu (zwłaszcza w tylnej jego części), duży komfort jazdy, wyjątkową łatwość wsiadania, oraz pojemny regulowany bagażnik; a z drugiej strony sprawiają, iż jest to model wyróżniający się zgrabną, smukłą, sportową sylwetką.
Delta HPE jest kontynuacją „wielkich” samochodów o średnich wymiarach takich jak Aprilia, Appia, Fulvia, Lancia Beta HPE, Prisma, Dedra oraz Lybra. Oferuje ona innowacyjne rozwiązania, które czynią z niej idealną syntezę wszystkich walorów tej marki. Chodzi przede wszystkim o styl w jakim odradza się tradycja Lancii – a są to oryginalne rozwiązania konstrukcji nadwozia: otwierany dach, wykorzystujący technikę „flying bridge”, dużych rozmiarów tylna szyba pozbawiona dolnej ramy, chromowana kratka wlotu powietrza stanowiąca nowoczesną wersję tej klasycznej wykorzystywanej w latach 50–tych oraz boczne chromowania, które jeszcze bardziej podkreślają bogate przeszklenie samochodu i dodają polotu liniom bocznym nadwozia.
Założeniem projektu jest znaczna przestrzeń wewnątrz pojazdu – pod tym względem prototyp Delta HPE plasuje się na szczycie w swojej kategorii. Rozstaw osi wynosi 2700 mm co przekłada się na znacznych rozmiarów przestrzeń w tylnej części samochodu dzięki czemu pasażer może czuć się tak samo komfortowo jak w limuzynie. Ponadto, tylne siedzenie jest przesuwne a jego oparcie można opuszczać, co pozwala powiększyć i tak już dużą przestrzeń bagażnika, bądź też cofając je lub odpowiednio dostosowując uzyskać możliwość pełnego relaksu… jak w fotelu pierwszej klasy międzykontynentalnego lotu.
Lancia Delta HPE zapewnia podróżowanie w komfortowych warunkach dzięki świetnemu wyciszeniu kabiny. Jest to zasługą zastosowania m.in. dźwiękochłonnego sufitu. O odpowiednie naświetlenie kabiny dba duży otwierany dach i przeszklenia boczne.
Ponadto całkowity relaks zapewnia wysokiej klasy urządzenie Hi-Fi Bose z przyciskami sterującymi umieszczonymi na kierownicy. Do tego dochodzi idealna temperatura wewnątrz samochodu regulowana przez automatyczną klimatyzację dwustrefową. Wreszcie komfort to także możliwość korzystania z obszernego, regulowanego bagażnika o pojemności ponad 400 litrów.
Lancia Delta HPE odzwierciedla klasę i prestiż Lancii także w dziedzinie rozrywki, o czym świadczy wbudowany odtwarzacz MP3, ale przede wszystkim Blue&Me – innowacyjny system oparty na „Windows mobile” (powstały dzięki współpracy między Fiat Auto i Microsoft), który łączy możliwości technologii Bluetooth i portu USB, umożliwiając słuchanie swojej ulubionej muzyki zarejestrowanej w telefonie komórkowym, na nowych „smart phones”, na odtwarzaczu MP3 bądź na nośniku USB.
Kolejną osobliwością Lancii jest stylistyka wnętrza. Od zawsze bowiem marka ta jest synonimem włoskiego stylu. Wnętrze pojazdu jest doskonałym dopełnieniem oryginalnej i wyrafinowanej linii samochodu. A nowa Delta HPE nie stanowi wyjątku. Kabina pasażerska zaprojektowana w Centro Stile Lancia, jest prawdziwym „salonem”. Deska rozdzielcza i poszycie przednich i tylnich drzwi oraz siedzeń jest największym wyrazem wyszukanego i ekskluzywnego włoskiego stylu.
Zaletą, równie silnie związaną ze stylistyka wnętrza, jest zastosowanie wysokiej klasy materiałów nie tylko ze względu na ich estetykę, ale również ze względu na wrażenia dotykowe jakich dostarczają: wykończenia w drewnie, chromowane detale, obicie z materiału alcantara czy też welurowe dywaniki.
Wreszcie dla prototypu Delta HPE została przewidziana szeroka gama silników benzynowych oraz silników typu diesel – wszystkie zostały wzmocnione i połączone z sześciobiegowymi skrzyniami biegów (ręcznymi i automatycznymi), o różnej mocy, od 120 KM do ponad 200 KM. Chodzi o sprawdzoną i udoskonaloną technologię, która przy wykorzystaniu zawieszenia typu SDC (z elektroniczną regulacją tłumienia) zapewnia komfort, łatwą obsługę i zwiększa przyjemność jazdy.
autor: Bstok.pl
Źródło Lancia

Reklama