W jaki sposób platformy eCommerce pomagają w zwiększeniu sprzedaży i konwersji

Znane już od wielu lat popularne platformy eCommerce skutecznie podbiły świat handlu elektronicznego. Nic w tym zresztą dziwnego — niska bariera wejścia, bogata funkcjonalność i spore możliwości dostosowania kształtu witryny do naszej koncepcji. To wszystko sprawia, że zdecydowana większość przedsiębiorców zainteresowanych założeniem sklepu online swoją uwagę kieruje właśnie na platformy eCommerce. Jak takie rozwiązanie może nam pomóc w obszarze zwiększenia sprzedaży i konwersji? Sprawdźmy.

Optymalizacja SEO zwiększająca sprzedaż – na platformach eCommerce to przyjemność

Platformy sprzedażowe, wśród których prym wiodą dwa największe systemy — Magento 2 i Shopware 6 zapewniają wiele funkcji, które w realny sposób wpływają na wzrost sprzedaży w naszym sklepie internetowym. W jaki sposób? Zacznijmy od jednej z najistotniejszych rzeczy w marketingu internetowym — optymalizacji SEO.

Zarówno CMS Shopware 6, jak i Magento 2 oddają w nasze ręce narzędzia ułatwiające proces pozycjonowania – od tworzenia tagów, metatagów, przez słowa kluczowe aż po szereg innych niezwykle przydatnych pod kątem miejsca w rankingu Google funkcji. Na korzyść należy także zaliczyć spójność i integralność techniczną obu silników i platform eCommerce, która wpływa skuteczność optymalizacji i zwiększa potencjał do osiągania celów związanych ze zwiększeniem sprzedaży i konwersji.

Automatyzacja procesów zwiększających zaangażowanie klienta

Automatyzacja związana z obsługą klientów, obsługą procesów sprzedażowych, zwiększeniem konwersji i odpowiednią organizacją biznesu to obecnie jeden z kluczowych czynników, który wpływa na powodzenie naszego biznesu. Sklep internetowy stworzony od zera w praktyce nie posiada żadnych mechanizmów, które mogłyby wyręczyć właściciela w pracy.

Platformy sprzedażowe, takie jak Shopware 6 zapewnia dostęp do wielu funkcjonalności, które zagwarantują automatyczne realizowanie wielu czynności związanych z koordynacją działań i remarketingiem. Specjalne wtyczki w platformach, które umożliwiają tworzenie zaawansowanych zautomatyzowanych sekwencji działań, zwiększą skuteczność realizacji działań sprzedażowych i zapewnią oszczędność czasu.

Reklama

Obsługa klienta to jeden z istotniejszych punktów interakcji z klientem. To od niej w dużej mierze zależy, czy klient zdecyduje się sfinalizować koszyk i w przyszłości wrócić do nas. Jeśli zostanie obsłużony szybko, skutecznie i w sposób transparentny, szansa na ponowne odwiedziny wzrasta. A za te wszystkie elementy może odpowiadać platforma i moduł automatyzacji.

Integracja platformy eCommerce z innymi usługami wspierającymi sprzedaż

Żaden sklep internetowy nie działa w próżni i nie będzie w stanie uwolnić prawdziwego potencjału, jeśli nie zdecydujemy się wyjść poza ramy jednej przestrzeni. Dzisiaj aktywność marketingowa powinna być realizowana na wielu polach – w social mediach, na znanych platformach marketplace i z udziałem dobrze znanych partnerów wspierających nas w bieżącym realizowaniu celów sklepu.

Integracje z innymi serwisami i usługami to jedna z największych sił platform eCommerce – Ebay, Allegro, dostawcy usług płatności, usługi kurierskie, możliwość połączenia sklepu z profilem na Facebook czy Instagram – to wszystko rozszerza naszą działalność i daje znacznie większe szanse na osiągnięcie zadowalających efektów sprzedażowych.

Na uwagę zasługuje także możliwość integracji naszej platformy sprzedażowej z wewnętrznymi systemami CRM i ERP. To zapewni nam większą wiedzę na temat klientów i pozwoli dostroić strategię sprzedaży do panujących na rynku schematów działania konsumentów.

Przejrzysta platforma eCommerce stworzona w zgodzie z Customer Journey Map – wzrost sprzedaży gwarantowany

Silnik Magento 2 czy Shopware 6 to technologia, która od samego początku tworzona była z uwzględnieniem zaawansowanych modeli UX. Korzystając więc z platformy eCommerce, mamy pewność, że klient zawsze będzie swobodnie nawigował po naszym sklepie i w przejrzysty sposób przejdzie całą ścieżkę zakupową.

Taka transparentność platform sprzedażowych to ogromny bodziec do finalizacji koszyka, co z pewnością zauważymy po wskaźniku konwersji. Oczywiście każda platforma eCommerce daje nam ogromne możliwości do edycji i dostosowania całej struktury strony pod nasze preferencje – wciąż jednak trzymając się praktyk wypracowanych latami.