» #TogetherWeChange: Audi na GREENTECH FESTIVAL 2022

Specjalnie z tej okazji marka z Ingolstadt uruchomiła Audi Sustainability Hub ukazujący w jaki sposób Audi zaimplementowało cele zrównoważonego rozwoju praktycznie w każdym dziale i departamencie firmy. Hub jest już widoczny na Audi MediaCenter. 

 

GREENTECH FESTIVAL 2022 to miejsce dla wszystkich, którzy chcą dyskutować o zrównoważonym rozwoju, klimacie i ochronie środowiska, promując jednocześnie koncepcje zrównoważonej przyszłości. Oprócz Audi, swoje prezentacje pokazuje tu ponad 100 innych wystawców. Program festiwalu obejmuje otwarte fora, dyskusje panelowe, wykłady i obozy szkoleniowe. 

 

„Bezpośredni dialog z różnymi interesariuszami – w tym krytykami – jest dla nas bardzo ważny” – podkreśla Silja Pieh, szefowa strategii w AUDI AG. „Wymiana wiedzy i obserwowanie innowacyjnych koncepcji zrównoważonego rozwoju innych, jest dla nas wzbogacające.” Ważnym wydarzeniem festiwalu będzie wręczenie nagród GREEN AWARDS, którymi honorowane są zaangażowane osoby, instytucje, firmy, startupy i innowacje, za ich pomysły dotyczące zrównoważonego rozwoju. GREENTECH FESTIVAL został wymyślony i założony przez przedsiębiorcę zajmującego się zrównoważonym rozwojem, a jednocześnie wyczynowego kierowcę Nico Rosberga oraz inżynierów Marco Voigta i Svena Krügera. 

 

Zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw 

Do roku 2030 Audi chce stopniowo redukować emisję dwutlenku węgla z pojazdów, do 40 procent w stosunku do roku bazowego 2018. By osiągnąć ten ambitny cel, Audi będzie musiało na wiele sposobów interweniować w procesy zachodzące w łańcuchu dostaw. Dzięki zastosowaniu energii odnawialnej, materiałów niskoemisyjnych i materiałów z recyklingu w swoim łańcuchu dostaw, Audi w roku 2021 było w stanie zaoszczędzić ponad 480 000 ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e).* 

 

W ramach strategii gospodarki cyrkularnej, Audi zamierza tworzyć coraz bardziej zamknięte cykle materiałowe. Surowce pochodzące z recyklingu mają być ponownie wprowadzane do procesu produkcyjnego. Jednym z przykładów takiego wykorzystania jest szkło samochodowe: w pilotażowym projekcie, Audi i jego partnerzy Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass i Saint-Gobain Sekurit, przerabiają stare szkło samochodowe na nowe szyby do Audi Q4 e-tron. 

 

Zakłady produkcyjne neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla 

Program ekologiczny Mission:Zero to mapa drogowa Audi w kierunku zrównoważonej produkcji i logistyki. Cel: wszystkie zakłady produkcyjne Audi neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2025. Audi Hungaria osiągnęła ten cel już w 2020 r., a Audi Brussels w 2018 r. stało się pierwszym na świecie zakładem seryjnej produkcji samochodów segmentu premium neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. W fabryce w Neckarsulm montaż Audi e-tron GT jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Ponadto zakład w Neckarsulm wykorzystuje też pilotażowo instalację do testowania sposobów użycia w produkcji wody pochodzącej z sąsiedniej oczyszczalni, po jej odpowiednim przetworzeniu. W zakładzie w Ingolstadt natomiast, już od 2019 roku wykorzystuje się przetworzone ścieki jako wodę użytkową. 

 

Osoby odwiedzające GREENTECH FESTIVAL mogą z bliska zapoznać się z w pełni elektrycznym modelem Audi e-tron GT podczas jazd testowych na terenie dawnego lotniska oraz na stoisku wystawowym czterech pierścieni. 

 

Audi charging hub 

By umożliwić szybkie ładowanie w obszarach miejskich, Audi buduje w coraz większej liczbie miast swoje stacje z punktami ładowania o wysokiej mocy – Audi charging hub. Jako systemy magazynowania energii służą w nich zużyte akumulatory litowo-jonowe. Akumulatory te pochodzą z demontowanych pojazdów testowych Audi. Audi chce, by stacje szybkiego ładowania były dostępne przede wszystkim w miastach, dla kierowców, którzy nie mają własnych możliwości ładowania. 

 

Informacje zwrotne dotyczące pierwszej takiej stacji ustawionej w Norymberdze, były bardzo pozytywne. W okresie od stycznia do końca kwietnia 2022 roku zarejestrowano tam około 3100 ładowań. W drugiej połowie roku taka sama stacja ładowania stanie w Zurychu. W następnych latach powstaną kolejne lokalizacje, m.in. w Salzburgu i w Berlinie. 

 

Projekty Audi Environmental Foundation 

Fundacja Audi Environmental Foundation podczas GREENTECH FESTIVAL przedstawia wybrane, finansowane przez siebie projekty, w tym niemiecko-indyjski startup Nunam. Ta nowa organizacja typu non-profit wypuściła na indyjskie drogi trzy skonstruowane przez siebie elektryczne riksze, tzw. tuk-tuki. Są one napędzane zużytymi akumulatorami, pochodzącymi z pojazdów testowych Audi e-tron. Firma Nunam opracowała te prototypy wspólnie z zespołem stażystów w zakładach Audi w Neckarsulm. Elektryczne riksze mają być używane przez organizacje non-profit i umożliwić kobietom wejście do życia gospodarczego, zapewniając im jednocześnie bezpieczny środek transportu. 

 

W Brazylii, Audi Environmental Foundation oraz Audi do Brasil wspierają organizację pozarządową Litro de Luz Brasil. W regionie Amazonii wyposażyła ona trzy wioski pozbawione elektryczności w latarnie zasilane panelami słonecznymi, które podniosą ich standard życia i sprawią, że w nocy będzie bezpieczniej. 

 

W ramach projektu URBANFILTER Audi Environmental Foundation i Uniwersytet Techniczny w Berlinie opracowują inteligentne filtry do odwadniania dróg. Zapobiegają one spłukiwaniu do wody przez system kanalizacyjny szkodliwych dla środowiska cząstek, takich jak np. starta z opon guma. 

 

Wszystkie informacje zebrane w jednym miejscu: Audi sustainability hub 

Audi nie tylko podczas FESTIWALU GREENTECH, ale przez cały rok wdraża w każdym dziale, każdym departamencie firmy kryteria ESG dotyczące zrównoważonego rozwoju ekologicznego, odpowiedzialności społecznej i dobrego zarządzania. Wszystkie informacje na ten temat można przeczytać w nowym dziale Audi MediaCenter – Audi sustainability hub

 

 

* W roku 2021 w łańcuchu dostaw Audi zaoszczędzono ponad 480 000 ton ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e). Ekwiwalent CO₂ to jednostka miary służąca do standaryzacji wpływu różnych gazów cieplarnianych na klimat. Przelicza ona i ujmuje gazy cieplarniane w ekwiwalenty CO₂. Wspomnianą wcześniej redukcję w łańcuchu dostaw Audi w roku 2021 osiągnięto m.in. dzięki wykorzystaniu zielonej energii w produkcji ogniw do akumulatorów wysokiego napięcia i zamknięciu obiegu materiałowego dla aluminium, a co za tym idzie, związanemu z tym ponownemu wykorzystaniu tego materiału.

Źródło: Mototarget.pl

Reklama