Skoda w Chinach

Prestiżowy Beujing Laffitte Chateau Hotel stał się w ubiegłym tygodniu „Centrum Škody w Chinach”. Przy udziale lokalnych VIP-ów i najważniejszych chińskich mediów przedstawiciele Škoda Auto, Grupy Volkswagen, Grupy Volkswagen Chiny, Volkswagen Szanghaj oraz chińskiej sieci dealerskiej oficjalnie zaprezentowali markę Škoda – rozpoczynając nowy rozdział w historii Škoda Auto i obecności marki w Chinach.
Podczas wieczornego show, będącego pierwszym etapem w ekspansji Škoda Auto na chińskim rynku, pięciuset gości miało szansę dowiedzieć się więcej o dzisiejszej pozycji Škody na świecie, wynikach sprzedaży i finansach koncernu oraz poznać plany marki na przyszłość.
Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto tak w skrócie przedstawił plany koncernu: „Chiński klient kupując dzisiaj samochód zwraca przede wszystkim uwagę na jego jakość i poziom usług serwisowych. Škoda, oprócz tego, oferuje atrakcyjny design, odpowiednią przestrzeń i szereg przemyślanych rozwiązań. Mimo iż chiński rynek jest bardzo konkurencyjny, jestem przekonany, że tutejsi kierowcy polubią auta Škody. Dalszy rozwój marki jest mocno związany z ekspansją na kluczowych rynkach. Montaż samochodów na Ukrainie, w Bośni i Hercegowinie, w Indiach oraz w Kazachstanie, a także nowe inwestycje w Chinach oraz w Rosji wygenerują wzrost produkcji w Czechach.”
Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto nakreślił plan działania na najbliższe lata: „Jednym z najważniejszych warunków dla sukcesu naszej międzynarodowej ekspansji jest udane wejście na chiński rynek, gdzie chcemy sprzedawać 100 000 aut rocznie i zdobyć 3%-towy udział w rynku. Škoda Auto wkracza właśnie w nową erę obecności na chińskim rynku, który ze względu na swoją dynamikę w niedługim czasie powinien wyprzedzić Amerykę i zostać największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie. Uroczystość uświetniająca wprowadzenie Škody do Chin została bardzo dobrze przyjęta – reakcje mediów oraz potencjalnych dealerów były niezwykle pozytywne.”
Według umowy licencyjnej zawartej pomiędzy Škoda Auto i chińskimi partnerami koncernu, Volkswagen Szanghaj rozpocznie produkcję Škody Octavia na rynku lokalnym w pierwszej połowie 2007 r. W porównaniu do wersji europejskiej w tej limuzynie klasy średniej wprowadzono zmiany mające zadowolić gusta tutejszych kierowców, a które dotyczą przede wszystkim wyglądu zewnętrznego samochodu. Ekspansja Škody na chińskim rynku została dodatkowo wzmocniona dzięki kontraktom na produkcję w Szanghaju kolejnym modeli marki – Škody Fabia i Škody Superb.
Chiny, po Ameryce, są drugim największym rynkiem motoryzacyjnym świata. Największy potencjał tego kraju tkwi oczywiście w wielkości populacji oraz ciągle niskim poziomie zmotoryzowania. Łącznie w 2005 r. w Chinach wyprodukowano 2,81 miliona samochodów (2,34 miliona aut w 2004 r.).
autor: Bstok.pl
Źródło Skoda

Reklama