SEAT Ibiza poddany głębokiej transformacji

Odnoszący największe sukcesy i najpopularniejszy SEAT – model Ibiza – został poddany głębokiej transformacji, obejmującej zarówno zmiany nadwozia, jak i wnętrza. Wprawdzie nie jest to nowa generacja modelu, ale ze względu na zmiany stylistyczne nadwozia, jeszcze silniej podkreślające sportowy i dynamiczny charakter auta, można mówić o „nowej Ibizie”. Jednocześnie auto upodobniło się do najnowszych modeli SEAT, gdyż pojawiły się w nim elementy znane z Altei, Toledo i Leona.
W nowej Ibizie udoskonalono także wygląd wnętrza, stosując jeszcze lepsze jakościowo materiały. Jednym z przykładów jest nowe wykończenie deski rozdzielczej i boczków drzwi. Zmiana dotyczy zarówno samego materiału, jak i kolorystyki. To samo dotyczy tapicerki, która teraz jest bardziej nowoczesna i atrakcyjna wizualnie.
Nowy zderzak, który teraz jeszcze szerzej obejmuje boki auta, z kratką wlotu powietrza typu „plaster miodu”, jest wspólny dla wszystkich wersji wyposażenia nowej Ibizy z wyjątkiem modelu Cupra. Nowe są także końcówki układu wydechowego dla wersji z silnikami o mocy od 100 KM wzwyż, a także podwójne reflektory. Z tyłu uwagę zwracają ciemnoczerwone klosze lamp zespolonych, a emblemat „Ibiza” przeniesiono na środek klapy bagażnika – podobnie jak w najnowszych modelach marki SEAT. Obręcze kół z oponami o wymiarach 195/55 mają teraz średnicę 15 cali, natomiast w wersji Sport zastosowano felgi 16-calowe. FR i Cupra oferowane są z 17-calowymi kołami o różnych wzorach obręczy w każdej z wersji.
W środku modyfikacje objęły nie tylko deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się nowa kierownica i dźwignia zmiany biegów. Na konsoli centralnej i wlotach powietrza pojawiły się srebrne wykończenia.
Ibiza FR – bardziej ekskluzywna i sportowa Nowy SEAT Ibiza FR (Formula Racing)zyskał jeszcze bardziej wyrazisty wygląd, zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Z przodu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak występujący tylko w tej wersji, z grillem typu „plaster miodu”, powiększonymi wlotami powietrza i czarnym polem stanowiącym tło dla tablicy rejestracyjnej. Także z tyłu wersja FR wyróżnia się specjalnym kształtem zderzaka, natomiast emblemat „Ibiza” przeniesiono na środek tylnej klapy (podobnie jak w innych wersjach modelu). Litery „FR pozostały z prawej strony. Inne elementy wyróżniające tę wersję to 17-calowe obręcze kół o charakterystycznym wzorze i podwójna końcówka układu wydechowego.
W środku bardziej sportowy charakter wersja FR zyskała dzięki fotelom oferującym znakomite podparcie boczne, kierownicy i dźwigni zmiany biegów oraz specjalnej tapicerce dostępnej tylko w tej wersji Ibizy. Tak oto Ibiza FR tworzy swój własny styl, którego wyróżnikiem jest metalizowany emblemat „FR” umieszczony w dolnej części kierownicy, na rękojeści dźwigni zmiany biegów obok schematu przełożeń (także w srebrnym kolorze) oraz centralnie w górnej części oparć przednich foteli.
autor: Bstok.pl
Źródło SEAT

Reklama