Red dot design concept dla Opla Flextreme GTE

 Koncepcyjny Opel Flextreme GT/E za swój wyróżniający się design, znalazł uznanie w oczach międzynarodowego jury i otrzymał prestiżową nagrodę red dot, którą wręczono podczas ceremonii zorganizowanej w Singapurze.
Przy ponad 12 000 zgłoszeń z 60 krajów, nagroda ”red dot design” stanowi jedno z najważniejszych i cieszących się największym uznaniem wyróżnień w dziedzinie stylistyki na świecie. Singapurska nagroda ”red dot” przyznawana jest najlepszym koncepcjom designerskim. Zwycięzcy postrzegani są jako barometr przyszłości odzwierciedlający nadchodzące produkty. Nagroda przyznawana jest pojazdom koncepcyjnym przez międzynarodowy panel specjalistów ds. designu i uzależniona jest od stopnia innowacyjności, funkcjonalności i jakości.
Sześć innych modeli Opla – nowa Astra, Insignia, koncepcyjny Flextreme Concept z roku 2007, Opel GT, Astra GTC oraz Astra G z roku 1998 już widnieją w almanachach jako zdobywcy nagrody red dot design. Bliższe informacje dotyczące organizacji red dot znaleźć można na stronie www.red-dot.org.
Opel Flextreme GT/E opracowany został w Europejskim Ośrodku Projektowym w Rüsselsheim, a swoją premierę miał w marcu 2010 roku na 80 Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w Szwajcarii. Odzwierciedla on nowy język stylistyki marki – ”rzeźbiarski artyzm połączony z niemiecką precyzją” – po raz pierwszy zaprezentowany w roku 2008 w modelu Insignia i wykorzystany teraz w nadwoziu zoptymalizowanym pod względem właściwości aerodynamicznych.
Pojazd koncepcyjny zaprojektowany został z ogromną dbałością o właściwości aerodynamiczne i redukcję masy. Niewielki przód, niski dach (1308 mm) i płaskie, zamknięte podwozie pozwalają na przepływ powietrza wokół pojazdu z minimalnymi jedynie zawirowaniami. Flextreme GT/E korzysta również z możliwości aktywnej zmiany kształtów. Przy prędkościach przekraczających 50 km/godz. z wylotów powietrza znajdujących się za każdym tylnym nadkolem wysuwane są pionowe panele. Tworząc boczne spojlery o długości 350 mm, panele te prowadzą powietrze wzdłuż tylnych narożników samochodu i dodatkowo ograniczają zawirowania.
Rozwiązania ograniczające masę nadwozia obejmują wykorzystanie lekkich kompozytów węglowych, zastosowanie zewnętrznych paneli z kompozytów węglowych, szyb z poliwęglanu oraz aluminiowych elementów konstrukcyjnych. W porównaniu do materiałów konwencjonalnych, pozwalają one na 40% ograniczenie masy pojazdu, tym samym dodatkowo przyczyniając się do niższego zużycia energii i większego zasięgu pojazdu.
W tym efektywnym pojeździe koncepcyjnym zastosowano również przełomowy układ napędowy wcześniej opracowany pod kątem Opla Ampery. Flextreme GT/E dowodzi wszechstronności tej technologii, zastosowanej w większym, średniej wielkości pojeździe. Pomimo większych rozmiarów i maksymalnej prędkości przekraczającej 200 km/h, Flextreme GT/E charakteryzować mają parametry zbliżone do parametrów Ampery: zasięg pojazdu na napędzie elektrycznym między 40 a 80 km; dzięki dodatkowemu napędowi całkowity zasięg pojazdu może wynieść ponad 500 km.
”Zdobycie nagrody tak szanowanej organizacji po raz kolejny potwierdza, iż Opel podąża odpowiednią drogą, oferując dynamiczną stylistykę, wszechstronność i najbardziej zaawansowane technologicznie innowacje” – powiedział Mark Adams, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. designu.
autor: T.K.
Źródło: Opel

Reklama