Panoramiczna Szyba Przednia – Astra GTC

 Klienci, którzy decydują się na panoramiczną szybę przednią w nowej Astrze GTC, mogą się rozkoszować niezwykłymi widokami i kinową perspektywą. W dodatku, nowe właściwości nadają dynamicznego wyglądu sportowemu, kompaktowemu coupé oraz nutę ekskluzywności na zewnątrz.
W przeciwieństwie do innych rozwiązań szklanych dachów, żaden element poprzeczny nie powoduje ograniczenia widoczności. To dlatego, w Astrze GTC kierowca, pasażer siedzący obok i pasażerowie siedzący z tyłu mogą się napawać panoramą podobną do tej, jakiej doświadcza pilot siedzący w kabinie lekkiego samolotu.
To innowacyjne rozwiązanie stosowane przez Opla miało swój światowy debiut w poprzednim modelu produkcyjnym Astry GTC w roku 2006. Od tamtej pory około 18 000 klientów Astry GTC w całej Europie zdecydowało się na wyjątkowy układ szyby przedniej, w związku z którym inżynierowie z Russelsheim zarejestrowali w sumie, aż 11 patentów. Oprócz nowej Astry GTC, panoramiczna szyba przednia jest teraz dostępna także w nowej Zafirze Tourer. Po raz kolejny Opel udowodnił swoją rolę lidera w dziedzinie innowacyjnych szklanych rozwiązań.
Na zewnątrz panoramiczna szyba przednia wraz z dachem z czarnej metalicznej stali wygląda jak jednolita powierzchnia. Słupki A i B, a także okładzina dachu również zostały pokryte czernią, co wzmacnia wrażenie jednorodnej powierzchni.
W przypadku dokuczliwych promieni słonecznych, roletę znajdującą się pod panoramiczną szybą można opuścić wewnątrz kabiny. Umożliwia to wytworzenie przyjemnej atmosfery. Urządzenie można z łatwością regulować i można je zamocować dzięki obrotowemu uchwytowi. Ochronę przeciwsłoneczną stanowi teraz zintegrowana osłona przeciwsłoneczna, która znika za tylną częścią dachu, nawet wtedy, kiedy jest otwarta.
Od rozpoczęcia przyjmowania zamówień w czerwcu, nowa Astra GTC jest dostępna z czterema silnikami z manualną skrzynią biegów, trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, od 1.4 o mocy 88 kW/120 KM po 1.6 turbo o mocy 132 kW/180 KM i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy 121 kW/165 KM.
Oferta diesla dla sportowego kompaktowego coupe została poszerzona o kolejne dwa silniki turbo, o pojemności 1,7 CDTI Common-Rail. Są one dostępne w wersji o mocy 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM. Dostarczają moment obrotowy o wartości 280 i 300 Nm.
Nowe zarządzanie silnikiem i zoptymalizowany proces spalania zostały zaprojektowane od podstaw przez inżynierów Opla. W połączeniu z nowym układem wtryskowym, zredukowane sprężanie i ciśnienie robocze o wartości 1 800 bar zapewniają, że teraz na jeden cykl dostarczanych jest nawet do pięciu wtrysków. Turbosprężarka wyposażona w zmienną geometrię turbiny cechuje się niezwykle precyzyjnym sterowaniem ciśnienia doładowania dzięki dodatkowemu serwo czujnikowi.
Astra GTC w wersji 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażona w sześciostopniową manualną skrzynię biegów w obu odmianach mocy. Technologia Start/Stop jest wyposażeniem podstawowym w tych wersjach. Wpływa ona pozytywnie na poziom emisji dwutlenku węgla (119 g/km) i na zużycie paliwa (4,5 l/100 km).
Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna od stycznia 2012 roku w połączeniu z silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,4 l i silnikiem turbodiesla 2.0 CDTI Common-Rail.
Wyczynowa wersja OPC również pojawi się w przyszłym roku.
autor: T.K.
Źródło:Opel

Reklama