» Oto jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi: 90 lat temu zawiązano Auto Union AG

Oto jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi: 90 lat temu zawiązano Auto Union AG

  Dodano: 2022-06-21

Wyświetlono: 62 razy

Oto jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi: 90 lat temu zawiązano Auto Union AG

Firmowy znak Audi – cztery zazębiające się pierścienie, symbolizuje połączenie czterech niezależnych dotąd marek producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Nastąpiło to 29 czerwca 1932 roku i dało podstawy dzisiejszemu koncernowi AUDI AG.

foto © Audi

29 czerwca 1932 r. z inicjatywy Banku Krajowego Saksonii działające dotąd niezależnie spółki: Audiwerke AG, Horchwerke AG i Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW) połączyły się, tworząc Auto Union AG. Nowy podmiot zawarł jednocześnie umowę z firmą Wanderer Werke AG dotyczącą zakupu działu samochodowego marki Wanderer. Siedzibą nowej grupy zostało miasto Chemnitz w Saksonii, a do 1936 r. administracja grupy znajdowała się w zakładzie DKW w Zschopau. W momencie swojego zawiązania, Auto Union AG zostało drugą co do wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech. 

 

Logo firmy przedstawia cztery zazębiające się pierścienie, które symbolizują nierozerwalną jedność czterech firm założycielskich. Nazwy marek Audi, DKW, Horch i Wanderer zostały zachowane. Każdej z czterech marek grupy przypisany został określony segment rynku: Podczas gdy DKW działa w segmencie motocykli i małych samochodów, a Wanderer buduje i sprzedaje samochody średniej wielkości, Audi sprzedaje pojazdy w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości, a Horch oznacza auta luksusowe z najwyższej półki. 

 

Dziś miłośnicy Audi i dawnej motoryzacji mogą poznawać historię marki w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau (https://www.horch-museum.de), a także w Audi museum mobile w Ingolstadt. Do 24 września goście tego ostatniego mogą oglądać specjalną wystawę „Piąty pierścień”, która opowiada historię NSU, najstarszej marki będącej również poprzedniczką dzisiejszego AUDI AG. Ci, którzy chcą odwiedzić Audi museum mobile bez konieczności ruszania się z domu, albo podczas podróży, mogą to zrobić w każdej chwili – za pomocą aplikacji Audi Tradition. Jest ona dostępna do pobrania we wszystkich popularnych sklepach z aplikacjami na smartfony z systemem iOS i Android.

Źródło: Audi, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Doskonałe narzędzie planowania: wskaźnik zasięgu w Audi kreśli najbardziej wiarygodny obraz podróży
» Światowe Forum Ekonomiczne w Davos: zrównoważona mobilność Audi w malowniczych górach
 Inne artykuły

» Więcej salonów marki CUPRA w Polsce 2022-06-21
  Cupra salon W ramach procesu ujednolicania sieci dealerskiej marek SEAT i CUPRA, w czerwcu działalność rozpocznie 7 nowych punktów CUPRY, a co za tym idzie, w każdym salonie SEAT-a, będzie można zamówić samochód marki CUPRA. Docelowo dedykowane młodszej marce showroomy z… więcej »

» SUKCESY SPRZEDAŻOWE MITSUBISHI ECLIPSE CROSS PHEV I L200 2022-06-20
  Mitsubishi L200 Stark Najnowsze raporty Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego PZPM dotyczące liczby zarejestrowanych w Polsce nowych samochodów pokazują, że hybrydowy model Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oraz pickup L200 cieszą się coraz większą popularnością wśród polskich kl… więcej »

» ZRÓWNOWAŻONY ŁAŃCUCH DOSTAW FORDA 2022-06-20
  Ford S-Max Hybrid Ford, jako lider branży motoryzacyjnej stale dąży do zmniejszania wpływu swojej działalności na środowisko. Producent skupia się m.in. na pozyskiwaniu surowców powstających wyłącznie w odpowiedzialny sposób. Firma znacznie przyczynia się w ten sposób nie tylko… więcej »

» Volkswagen Multivan „Rodzinnym Samochodem Roku 2022” 2022-06-10
  Volkswagen Multivan Rodzinnym Samochodem Roku Już po raz piąty redakcje Autokult.pl i Autocentrum.pl wspólnie wybrały najlepsze motoryzacyjne premiery roku. W 2022 r. 38 samochodów walczyło o tytuły w 10 kategoriach, a dodatkowo, w jednej z nich o zwycięstwie decydowali internauci za pośrednictwem interne… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama