Nowy Nissan Micra od listopada

 Już w listopadzie na polski rynek zawita najnowsza generacja Nissana Micra.
Nowy Nissan Micra jest kontynuatorem tradycji poprzednich generacji modelu. Inaczej niż u rynkowych rywali przestronne wnętrze nowej Micry to zasługa przemyślanej konstrukcji, a nie zwiększonych wymiarów nadwozia. Podobnie jak w przypadku poprzedników, atutem nowego Nissana Micra jest zwrotność i przyjemność z jazdy dzięki nowej platformie.
Samochód jest wyposażony w nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 litra. Przy emisji spalin na poziomie 115 g/km samochód zużywa 5 litrów paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Wiosną przyszłego roku pojawi się doładowana wersja tego silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa, charakteryzująca się niższą emisją, mniejszym spalaniem i lepszymi osiągami. Emisja na poziomie 95 g/km w przypadku wersji z doładowaniem to jeden z najlepszych wyników na rynku, a cena nie będzie zniechęcać klientów do proekologicznych wyborów.
Podobnie jak poprzednik, nowy Nissan Micra będzie wybitnie praktycznym i technicznie innowacyjnym pojazdem doskonale sprawdzającym się w ruchu miejskim.
Nowa Micra, skonstruowana i zbudowana na nowej platformie V Nissana, opracowanej w ramach kompleksowych nowych założeń inżynierskich, została zaprojektowana i przetestowana w Japonii jako pojazd przeznaczony do produkcji w czterech miejscach na świecie i dostosowany do zróżnicowanych upodobań i potrzeb klientów w 160 krajach.
Zrywając z tradycją uruchamiania produkcji na rynkach o ustabilizowanej pozycji takich jak Europa czy Japonia, Nissan umieści produkcję Micry przede wszystkim w fabrykach zagranicznych, takich jak zakłady w Tajlandii, Indiach, Meksyku i Chinach.
Wprowadzenie platformy V jest jednym z głównych czynników decydujących o poprawie bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Samochód jest zaprojektowany pod kątem absorbowania sił działających przy zderzeniu czołowym w strefach kontrolowanego zgniotu i zachowania integralności kabiny dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia.
W Europie Micra będzie sprzedawana z systemem ABS, dwiema czołowymi poduszkami powietrznymi, poduszkami kurtynowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP) i napinaczami pasów bezpieczeństwa w wyposażeniu standardowym.
autor: T.K.
Źródło: Nissan

Reklama

Reklama