» Nowy Ford Kuga zdobywa maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa


 

W strukturze Kugi wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości w całym szkielecie, a w produkcji zastosowano zaawansowane technologie, prowadzące do podniesienia odporności zderzeniowej, m.in.  w obu słupkach A i wzdłuż linii dachu wprowadzono stalowe rury o ultra wysokiej wytrzymałości, otrzymywane w procesie trójwymiarowego zwijania.

 

Inne rozwiązania pakietu Co-Pilot360, pomagające kierowcy Kugi w unikaniu wypadków i ograniczające rozproszenie uwagi, obejmują:

 

  • Ulepszony system aktywnego wspomagania hamowania, z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, oferuje kolejną nową funkcję, która może po raz pierwszy w modelach europejskich automatycznie włączać hamulce w celu uniknięcia lub złagodzenia skutków wypadku, jeśli samochód skręcając przecina drogę innych nadjeżdżających pojazdów, a system wykrywa niebezpieczeństwo kolizji,

 

  • System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi, który pomaga kierowcy bezpiecznie sprowadzić pojazd na środek pasa ruchu, lub oddalić od nieutwardzonej skrajni, żwirowego pobocza i trawy obok drogi, delikatnie skręcając koło kierownicy w odpowiednią stronę,

 

  • Pakiet utrzymywania na pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek zewnętrznych łączy system informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem utrzymywania pasa ruchu, w celu monitorowania na jezdniach wielopasmowych ruchu pojazdów nadjeżdżających od tyłu, które znalazły się w martwym polu widzenia. Jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa lub system wyczuje oddalanie od osi pasa ruchu, a od tyłu zbliża się pojazd znajdujący się w martwym polu lusterek, co potencjalnie może prowadzić do kolizji, system aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu. Jest to kolejna funkcja po raz pierwszy dostępna w europejskim modelu Forda,

 

  • Funkcja ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) – ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania o pojazdach zbliżających się do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia,

 

  • Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, zaprojektowany do pracy przy prędkościach jazdy w mieście i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, stwarzającego wysokie ryzyko kolizji,

 

  • Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd” używa kamery zamontowanej za przednią szybą i korzysta z informacji systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, jeśli nieuważnie przejedzie on obok dwóch znaków „zakazu wjazdu” przed wjazdem na autostradę,

 

  • System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe dostosowuje model oświetlenia drogi, aby kierowca uzyskiwał maksymalną widoczność jeszcze przed wejściem w zakręty, dojechaniem do skrzyżowań lub rond.

 

W razie wypadku, nowy system hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne zastosowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i pozwala uniknąć dalszych uszkodzeń pojazdu.

 

Nowy Ford Kuga, uzyskał również wysoką ocenę 86 procent za ochronę dzieci. W ubiegłym miesiącu, również nowy siedmiomiejscowy SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid*** otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek od Euro NCAP. To pierwszy zelektryfikowany pojazd Forda, który dokonał tego w ramach nowych, bardziej rygorystycznych procedur testowych, wprowadzonych w ubiegłym roku. 

 

*Ocena 5 gwiazdek w testach Euro NCAP dotyczy Forda Kuga z napędami:  – diesel 2,0-litra EcoBlue (emisja CO2 od 127 g/km, zużycia paliwa od 4,8 l/100 km w cyklu NEDC) – diesel 1,5-litra EcoBlue (emisja CO2 od 109 g/km, zużycia paliwa od 4,2 l/100 km w cyklu NEDC) – benzynowy 1,5-litra EcoBoost (emisja CO2 od 125 g/km, zużycia paliwa od 5,5 l/100 km w cyklu NEDC)

 

**Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę.

 

***Ford Explorer Plug-In Hybrid – emisja CO2od 66 g/km, zużycie paliwa od 2,9 l/100 km w cyklu NEDC

Źródło: Mototarget.pl

Reklama