Reklama

NFZ w Białymstoku uruchomił w każdy wtorek od 14 do 15 „cichą godzinę” dla osób w spektrum autyzmu

 – Jest to czas przeznaczony na załatwienie sprawy przez osoby ze szczególnymi potrzebami zwłaszcza w spektrum autyzmu, dla których duża liczba dźwięków może być uciążliwa. W trakcie tej godziny w naszej sali obsługi klientów ograniczamy bodźce wzrokowe i słuchowe poprzez przyciemnienie świateł, wyciszenie telefonów i drukarek, wyłączenie komunikatów głosowych oraz ekranów LCD. Zwracamy także uwagę, aby rozmowy prowadzone przez pracowników i klientów odbywały się w sposób cichy i nie zakłócający spokoju osób ze szczególnymi potrzebami – dodaje Maciej Bogdan Olesiński Dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dłuższa „cicha godzina”

Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi. Taką wizytę można zarezerwować korzystając ze strony internetowej Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia lub dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta – 800 190 590.

Rezerwacja dłuższej „cichej godziny”:

  • klikamy w ten link
  • wybieramy opcję „cicha godzina”
  • wybieramy datę wizyty
  • wybieramy godzinę wizyty
  • podajemy adres e-mail, na który otrzymamy potwierdzenie wizyty
  • akceptujemy regulamin i gotowe.

– „Cicha godzina” to po mobilnej pętli indukcyjnej i zapewnieniu tłumacza języka migowego on line kolejny krok, który podjęliśmy w procesie ułatwienia komunikacji osób ze szczególnymi potrzebami z pracownikami Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia – mówi Maciej Bogdan Olesiński Dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

źródło: Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
oprac.: Paulina Dulewicz

 

Źródło: Wrota Podlasia

Reklama