Narodziny Škody Yeti

 Na salonie Genewa Motor Show 2005 Škoda Auto pokazała koncepcyjny samochód w kategorii SUV-ów, o nazwie Yeti. Został on bardzo dobrze przyjęty przez przedstawicieli branży motoryzacyjnej i publiczność, co zadecydowało o przekształceniu konceptu w produkcję seryjną.
Pokazowy Yeti był pierwszym samochodem Škody należącym do kategorii SUV. Mówiąc ogólnie, koncept prezentował auto miejsko-terenowe, ale w zamierzeniu ten kompaktowy samochód miał się różnić od innych samochodów przystosowanych do jazdy po bezdrożach. Zdecydowano, że reakcja publiczności na tę propozycję pomoże podjąć decyzję o jego produkcji seryjnej, a tym samym o strategii dalszego rozwoju tego modelu.
Choć projekt koncepcyjny Yeti był traktowany poważnie, z punktu widzenia możliwości późniejszej produkcji seryjnej niektóre rozwiązania wybiegały za daleko i nie weszły do fazy realizacji produkcyjnej. Škoda Yeti wskazywała nowe rozwiązania w zakresie elementów wyposażenia samochodu, które z różnych względów nie zostały zrealizowane.
Należała do nich m.in. pojedyncza pionowa wycieraczka przedniej szyby, poruszająca się wzdłuż szyby poziomo. Kolejnym interesującym pomysłem była poziomo podzielona pokrywa bagażnika, której dolna część składała się z części wewnętrznej i zewnętrznej, przy czym do opuszczonej części zewnętrznej można było bezpiecznie umocować dwa rowery. To rozwiązanie miało jednak wady: pomijając wyższe koszty jego opracowania i produkcji, komplikowało dostęp do bagażnika przy opuszczonej dolnej części pokrywy, zmniejszając przez to użyteczność tylnej części auta. Wśród innych pomysłów były: wzdłużne szklane wstawki na dachu, podłużne wypukłości na bokach, klamki do drzwi, tylne lampy w układzie pionowym i stylizacja siedzeń oraz zestawu wskaźników.
autor: T.K.
Źródło: Skoda

Reklama

Reklama