» Mustang Mach-E przejechał 807,2 km na jednym ładowaniu

Mustang Mach-E przejechał 807,2 km na jednym ładowaniu

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-10-21

Wyświetlono: 43 razy

Mustang Mach-E przejechał 807,2 km na jednym ładowaniu

Duet norweskich ekspertów od eco-drivingu przejechał elektrycznym Mustangiem Mach-E 807,2 kilometra (ponad 500 mil) bez jednego postoju na ładowanie. Na trasie prowadzącej z Trondheim na północy Norwegii do Kristiansand na południu, musieli pokonać obszar górzysty, natrafili na ujemne temperatury, a nawet spędzili pięć godzin w korku, który utworzył się po poważnym wypadku.

foto © Ford

Kierowcy jechali tylnonapędową wersją Mustanga Mach-E, którego zakładany elektryczny zasięg wynosi do 610 kilometrów¹. W swojej podróży dodali do tego wyniku niemal 200 km. To o ok. 32% więcej niż przewidują dane fabryczne.

 

Henrik Borchgrevink i Knut Wilthil już wcześniej pokonywali imponujące dystanse Mondeo, Fiestą czy Focusem. Ustanowili też rekord świata przejeżdżając ponad 300-konnym Mustangiem 1 249 kilometrów (776 mil) na jednym baku paliwa. Przemierzyli także bez dodatkowego tankowania aż 1 616 km Rangerem.

 

Po swoim ostatnim triumfie doświadczeni w eco-drivingu Norwegowie mają cenne rady dla tych kierowców, którzy chcą spróbować „jazdy o kropelce” samochodem elektrycznym lub z konwencjonalnym napędem.

 

– Prowadźcie płynnie i patrzcie daleko w przód, by móc zaplanować manewry i uniknąć pełnego zatrzymania. Żeby dojechać jak najdalej, trzeba także ograniczyć prędkość, przyspieszać płynnie, ale jednocześnie nie za wolno osiągać założoną prędkość podróżowania – powiedział Knut Wilthil.

 

Wideo z ich podróży:

 

 

 

 

¹ Deklarowane zużycie paliwa/energii, emisja CO2 i zasięg elektryczny są mierzone w zgodzie z wymogami technicznymi i specyfikacją europejskich rozporządzeń (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 po ostatnich poprawkach. Zużycie paliwa/energii, emisja CO2 są określane dla wariantu samochodu, a nie jego egzemplarza. Przyjęta standardowa procedura testowa umożliwia porównanie pomiędzy różnymi typami samochodów i różnych producentów. Poza wydajnością paliwową samochodu zachowanie kierowcy, a także inne pozatechniczne czynniki odgrywają rolę w określeniu zużycia paliwa/energii, emisji CO2 i zasięgu elektrycznego. Dwutlenek węgla jest głównym gazem cieplarnianym odpowiadającym za globalne ocieplenie.

Od 1 września 2017 roku określone nowe pojazdy otrzymują homologację przy wykorzystaniu World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) zgodnej z (EU) 2017/1151 wraz z ostatnimi poprawkami, która jest nową, bardziej realistyczną procedurą testową do mierzenia zużycia paliwa i emisji CO2. Od pierwszego września 2018 r. procedura WLTP rozpoczęła zastępować New European Drive Cycle (NEDC), procedurę testową wychodzącą z użycia. W fazie wygaszania NEDC zużycie paliwa i emisja CO2 wg WLTP są przeliczane z powrotem na NEDC. Będą się pojawiać rozbieżności w porównaniu z poprzednimi danymi dotyczącymi zużycia paliwa i emisji CO2, ponieważ część elementów testów została zmodyfikowana, tzn. ten sam samochód może mieć różne spalanie i emisję CO2.

Źródło: Ford, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Ford Transit Custom i Tourneo Custom z innowacyjnym napędem hybrydowym
» Ford zainwestuje 230 milionów funtów w przekształcenie zakładów Halewood w Wielkiej Brytanii
 Inne artykuły

» Stephane Peterhansel: „Niesamowita przyjemność z jazdy” 2021-10-19
  Peterhansel Z 14 zwycięstwami na koncie, Stéphane Peterhansel, który zadebiutował w Rajdzie Dakar w 1988 roku, jest prawdziwym rekordzistą tego słynnego pustynnego rajdu. Przed swoim 34. startem w tej kultowej imprezie, który jest zarazem pierwszym w samochodzie marki Aud… więcej »

» Nissan przedstawia Nissan Intelligent Factory 2021-10-15
  Nissan Intelligent Factory Nissan zaprezentował w zakładach marki w Tochigi linię produkcyjną, zaprojektowaną zgodnie z założeniami inicjatywy Nissan Intelligent Factory. Ten unikalny projekt ma stanowić wsparcie dla produkcji pojazdów nowej generacji wykorzystujących innowacyjne techno… więcej »

» Ford Mustang Mach-E i inteligentny zasięg 2021-10-15
  Mustang MACH-E Ford doskonale rozumie, że wyeliminowanie zgadywania, kiedy i gdzie należy ponownie naładować pojazd, pomaga budować zaufanie i zapewnia spokój ducha podczas długich podróży. Właśnie dlatego całkowicie nowy Mustang Mach-E jest wyposażony w funkcję, która pomag… więcej »

» 200 000 Mitsubishi PHEV w Europie 2021-10-13
  Eclipse Cross PHEV 2020 Niemal dokładnie dziewięć lat po światowej premierze prekursora segmentu – Mitsubishi Outlandera PHEV na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2012 roku i osiem lat od rozpoczęcia sprzedaży w Europie, firma Mitsubishi Motors przekroczyła we wrześniu skumulowan… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama