Koncepcyjny Jeep Trailhawk w Detroit

Pojazd koncepcyjny Jeep® Trailhawk łączy podstawowe własności off-roadowe ramowej konstrukcji czterodrzwiowego samochodu Jeep Wrangler Unlimited z wyszukaną elegancją cabrio, idealnego do jazdy szosowej. Jest to bez wątpienia niezwykły projekt marki Jeep. Zbudowany na platformie Wranglera, Jeep Trailhawk przyjął formę komfortowego pojazdu drogowego − zachowując w pełni legendarną dzielność terenową.
Zarys nadwozia opada ku przodowi, eksponując pokaźną szerokość pojazdu i formę błotników nad pięcioramiennymi kołami o średnicy 22 cali, która wraz z ogumieniem sięga aż 34 cali. Specjalnej klasy opony oznaczone są czerwonym pasem, nawiązującym do wyglądających zza obręczy, lakierowanych na czerwono zacisków hamulcowych.
Obrys błotników przecinają zdecydowanie progi karoserii biegnące ponad stopniami bocznymi, które zaakcentowano metalizowaną listwą ozdobną. Na przedniej krawędzi prawego błotnika umieszczono pionowy, trapezoidalny wlot powietrza z okrągłym medalionem „Trail Rated”.
Charakterystyczna siedmiodzielna krata chłodnicy Jeep’a została wypełniona metalową siatką i pochylona do tyłu wraz ze skośnymi oprawami reflektorów – na wzór trapezowego zarysu błotników. Projektorowe światła ksenonowe (HID) znajdują się w bliźniaczych ‘teleskopach’ z polerowanego aluminium, a jako lampy postojowe i kierunkowskazy służą poziome pasma diod świetlnych LED.
Lampy tylne zaprojektowano na wzór przednich, łącznie z pasmem kierunkowskazów LED w wycięciu powierzchni klapy tylnej.
Kabinę pojazdu otacza sfazowana, podokienna listwa akcentująca klinowy rysunek nadwozia. Umieszczony w podszybiu siedmiodzielny wlot powietrza powtarza motyw markowego grilla. Karoserię pokrywa błyszczący lakier w kolorze srebra Argent Perl, a błotniki i progi – nieco ciemniejszy, matowy Light Argent.
Szyby boczne i tylne chowają się całkowicie w drzwi nadwozia, pozbawionego środkowych słupków „B”. Przyciemniane, podłużne panele szklane ponad przednimi i tylnymi siedzeniami można wyjmować – podobnie jak szybę bagażnika i otwierane okno tylne. Na centralnym, stałym pałąku kapotażowym zamontowano lampy ‘szperaczy’ oraz schowki na drobne przedmioty.
Czteromiejscowa kabina zdominowana jest przez dwa główne elementy stylizacyjne – poprzeczną tablicę przyrządów (I/P) oraz rodzaj ‘kręgosłupa’ pojazdu, który tworzy konsola podłogowa. Wyloty nadmuchu klimatyzacji, kompas i pochyłomierz w konsoli centralnej oraz wskaźniki umieszczono „piętrowo” w okrągłych oprawach z matowego aluminium, nawiązujących do wyglądu świateł przednich pojazdu. Na obszytej skórą, dwubarwnej kierownicy znajdują się pionowe manetki przełączników oświetlenia i tempomatu.
Ścianki konsoli podłogowej na tunelu centralnym tworzą pełnowymiarową, otwartą półkę na podręczne drobiazgi, a wzdłuż ukrytych prowadnic konsoli przesuwać można podwójny moduł podłokietnika/schowka, który z przodu mieści odchylany ‘touchpad’ (mysz laptopowa) do zdalnej obsługi składanego ekranu nawigacji.
autor: Bstok.pl
Źródło Jeep

Reklama

Reklama