» Honda dopisuje nowe karty historii modelu Hornet

Honda dopisuje nowe karty historii modelu Hornet

  Dodano: 2022-08-16

Wyświetlono: 43 razy

Honda dopisuje nowe karty historii modelu Hornet

W 2022 roku Honda ogłosiła plan wprowadzenia w Europie modelu CB750A Hornet, jako następcy CB600F, modelu, który zapoczątkował nowy trend – naked streetfighterów – w branży motocyklowej. Na szkicach koncepcji projektowej Horneta na rok 2023, odważnymi, ostrymi liniami nakreślono smukłą sylwetkę ze spiczastą sekcją ogonową, co odzwierciedla sportowego ducha tego modelu. Kolejna, ujawniona przez Hondę porcja informacji, która na początku sierpnia pojawiła się na kanałach społecznościowych w formie teasera, pozwoliła nam poznać brzmienie jego silnika.

foto © Honda

Można go posłuchać TUTAJ

 

CB600F Hornet pojawił się w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujący sportowe osiągi, doskonałe właściwości jezdne i wyprostowaną pozycję kierowcy. Nadawał się dla każdego jeźdźca, niezależnie od płci czy doświadczenia, ponieważ był niezwykle łatwy w prowadzeniu. Charakterystyczną cechą „Szerszenia” był wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tłumik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana została brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napędowej modelu. Opublikowany przez Hondę teaser pokazuje, iż to nadal właściwe „imię” dla pojazdu, który za kilka miesięcy dołączy do lineupu marki Honda.

 

Pierwszy Hornet wyposażony był w rzędowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, sześciobiegową skrzynię biegów, zawieszenie składające się z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyłu oraz hamulce Nissin – dwutarczowy, dwutłoczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tłokiem, z tyłu. Otrzymał też przednie koło o średnicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. Był to motocykl niemal wyczynowy, co przełożyło się na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyścigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii był poddawany, model ten pozostał wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferującej wiele radości z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.

 

Ważne zmiany w modelu Honda Hornet

2000 – Przednie koło urosło do 17-cali, dzięki czemu poprawiła się stabilność w zakrętach i zwiększyła się skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersję modelu z owiewkami, CB600FS.

 

2003 – model otrzymał nową, bardziej odważną, sportową stylistykę, sztywniejsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.

 

2005 – w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawił przyczepność motocykla i stabilność w zakrętach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.

 

2007 – CB600F został całkowicie przeprojektowany przez włoski zespół Hondy. Do wyrazistej stylistyki dołączył silnik bazujący na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszącej 102 KM.

 

2011 – model poddano liftingowi, zmieniając w nim zespół reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyświetlaczu LCD. Dzielił on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.

 

2013 – na targach EICMA, Honda zaprezentowała dwie maszyny typu naked – CB650F i sportową CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.

Można go posłuchać TUTAJ

 

CB600F Hornet pojawił się w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujący sportowe osiągi, doskonałe właściwości jezdne i wyprostowaną pozycję kierowcy. Nadawał się dla każdego jeźdźca, niezależnie od płci czy doświadczenia, ponieważ był niezwykle łatwy w prowadzeniu. Charakterystyczną cechą „Szerszenia” był wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tłumik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana została brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napędowej modelu. Opublikowany przez Hondę teaser pokazuje, iż to nadal właściwe „imię” dla pojazdu, który za kilka miesięcy dołączy do lineupu marki Honda.

 

Pierwszy Hornet wyposażony był w rzędowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, sześciobiegową skrzynię biegów, zawieszenie składające się z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyłu oraz hamulce Nissin – dwutarczowy, dwutłoczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tłokiem, z tyłu. Otrzymał też przednie koło o średnicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. Był to motocykl niemal wyczynowy, co przełożyło się na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyścigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii był poddawany, model ten pozostał wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferującej wiele radości z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.

 

Ważne zmiany w modelu Honda Hornet

 

2000 – Przednie koło urosło do 17-cali, dzięki czemu poprawiła się stabilność w zakrętach i zwiększyła się skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersję modelu z owiewkami, CB600FS.

 

2003 – model otrzymał nową, bardziej odważną, sportową stylistykę, sztywniejsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami.

 

2005 – w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawił przyczepność motocykla i stabilność w zakrętach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników.

 

2007 – CB600F został całkowicie przeprojektowany przez włoski zespół Hondy. Do wyrazistej stylistyki dołączył silnik bazujący na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszącej 102 KM.

 

2011 – model poddano liftingowi, zmieniając w nim zespół reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyświetlaczu LCD. Dzielił on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F.

 

2013 – na targach EICMA, Honda zaprezentowała dwie maszyny typu naked – CB650F i sportową CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.

Źródło: Honda, Mototarget
 Pisaliśmy również
» HONDA CRF125F NA ROK 2023
» HONDA CRF110F NA ROK 2023
 Inne artykuły

» Fakty i ciekawostki o Audi RS 6. 2022-08-16
  Audi RS 6 Avant 2019 Czy wiesz, że….? … system dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) zastosowano w pierwszej generacji Audi RS 6 (C5), jest stosowany do dziś, również w obecnej generacji (C8), i ma wciąż tę samą, niezmienioną zasadę działania?… więcej »

» Audi i Vogue odkrywają piękno polskich miast 2022-08-16
  Duże miasta w Polsce mogą być doskonałym kierunkiem wakacyjnych podróży. Przekonać się mogą o tym czytelnicy magazynu Vogue, którzy wraz z sierpniowym wydaniem otrzymują też specjalny dodatek – przewodnik Vogue Polska Travel. Partnerem wydania specjalneg… więcej »

» HONDA CRF125F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF125F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF125F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

» HONDA CRF110F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF110F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF110F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

» HONDA CRF50F NA ROK 2023 2022-08-04
  23YM_CRF50F_EXTREME_RED_RHS Aktualizacje gamy modelowej: CRF50F na rok 2023 r. otrzymuje nową kolorystykę, która upodabnia go do jego większych braci – CRF250R i CRF450R…. więcej »

» Poczuj klimat Kalifornii w nowym kabriolecie Forda 2022-07-28
  Ford Mustang Mach-E kabriolet Warszawa, 28 lipca 2022 r. – Rekordowe osiągi, legendarny, przykuwający uwagę design i niepowtarzalne wrażenia z jazdy – także z otwartym dachem! Ford Mustang California Special debiutuje właśnie na polskim rynku. Nowy kabriolet Forda to świetna p… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama