» Grupa Volkswagen tworzy europejską firmę odpowiedzialną za działalnością związaną z akumulatorami

Grupa Volkswagen tworzy europejską firmę odpowiedzialną za działalnością związaną z akumulatorami

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-12-15

Wyświetlono: 44 razy

Volkswagen powołał europejską firmę (Société Européenne), aby skonsolidować działania w całym łańcuchu wartości, który dotyczy produkcji akumulatorów – od przetwarzania surowców, przez opracowanie zunifikowanego akumulatora Volkswagena, po zarządzanie europejskimi gigafabrykami. Zakres działalności firmy obejmie również nowe modele biznesowe oparte na ponownym wykorzystaniu zużytych akumulatorów samochodowych i na recyklingu zawartych w nich cennych surowców. Grupa tworzy w ten sposób wydajne i przyszłościowe struktury dla szybko rozwijającego się biznesu związanego z akumulatorami.

Thomas Schmall, Członek Zarządu ds. technologii w koncernie Volkswagen i Dyrektor Generalny Volkswagen Group Components – tym samym odpowiedzialny za akumulatory, ładowanie i energię, a także za wewnętrzną produkcję komponentów – mówi: „Chcemy oferować klientom mocne, niedrogie i zrównoważone akumulatory, co oznacza, że musimy być aktywni na wszystkich etapach łańcucha wartości, który dotyczy akumulatorów, mających kluczowe znaczenie dla sukcesu. Obecnie łączymy siły w zakładach w Salzgitter, aby zachęcać do innowacji i zapewnić w przyszłości wsparcie najlepszych partnerów dla nowej firmy. Mamy już silny zespół ds. akumulatorów w Salzgitter, składający się z 500 pracowników z 24 krajów i nadal wzmacniamy go na poziomie kierowniczym”.

 

Pod kierownictwem Franka Blome’a, szefa ds. akumulatorów, wiodącą rolę w rozwoju ogniw akumulatorowych przejmie Soonho Ahn. Po nominacjach w firmach LG i Samsung, ostatnim stanowiskiem Ahna było stanowisko szefa ds. rozwoju akumulatorów w Apple na świecie. Kai Alexander Müller z Barclays Investment Bank w Londynie również przejdzie do Salzgitter, gdzie wniesie swoje doświadczenie finansowe na rynku kapitałowym oraz w badaniach kapitału.

 

Volkswagen planuje założyć sześć gigafabryk w Europie, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ogniwa akumulatorowe w ramach Grupy. Produkcja ogniw akumulatorowych w Salzgitter ma rozpocząć się w 2025 r. Gigafabryka w Dolnej Saksonii będzie produkować zunifikowane ogniwa akumulatorowe do samochodów tzw. segmentu wolumenowego Grupy Volkswagen. W początkowej fazie fabryka ma mieć roczną wydajność 20 gigawatogodzin; na późniejszym etapie planowane jest podwojenie jej do 40 gigawatogodzin. Na podstawie bieżącej rundy planowania Grupa Volkswagen inwestuje duże środki w rozwój produkcji ogniw akumulatorowych w Salzgitter. Na budowę i eksploatację gigafabryki w Salzgitter do rozpoczęcia produkcji przeznaczono w sumie 2 miliardy euro.

 

Oczekuje się, że produkcja ogniw akumulatorowych w Salzgitter zapewni w przyszłości pracę ponad 2500 osób. Pracownicy zostaną przejęci z fabryki silników w Salzgitter, po przeszkoleniu do nowych obowiązków. Niektórzy z nich wniosą wiedzę, na przykład w zakresie planowania lub logistyki, która przyda się przy budowie fabryki. W razie potrzeby, transfer know-how zostanie uzupełniony o nowe kompetencje, na przykład poprzez rekrutację personelu z zewnątrz.

 

Zakład w Salzgitter w Dolnej Saksonii pod jednym dachem połączy rozwój, planowanie i kontrolę produkcji, stając się w ten sposób centrum akumulatorów koncernu Volkswagen. W Hiszpanii i Europie Wschodniej planuje się budowę dodatkowych gigafabryk. Dokładne lokalizacje gigafabryk nr 3 i 4 mają zostać ustalone w pierwszej połowie 2022 roku. Do 2030 roku Volkswagen zamierza otworzyć w Europie dwie kolejne fabryki ogniw akumulatorowych.

 

Równolegle do rozwoju tych pięciu gigafabryk przez nowo utworzoną europejską firmę, szwedzki start-up – Northvolt AB, w którym Volkswagen ma około 20 procent udziałów — zbuduje kolejną fabrykę w Skellefteå na północy Szwecji. Od 2023 roku zakład ten będzie produkować ogniwa akumulatorowe do samochodów segmentu premium. Northvolt ma już ugruntowaną współpracę z Grupą Volkswagen w obszarze ogniw akumulatorowych do aut tego segmentu.

 

Volkswagen kontynuuje uprzemysłowienie produkcji akumulatorów na wszystkich poziomach łańcucha wartości. W grudniu firma uzgodniła dwa strategiczne partnerstwa – z firmami Umicore i 24M, a także długoterminową umowę na dostawy z Vulcan Energy Resources.

 

Celem partnerstw jest pomoc w produkcji i zaopatrzeniu w materiały pierwotne, a także optymalizacja produkcji ogniw akumulatorowych w planowanych gigafabrykach. Partnerstwa te mają na celu budowanie know-how w technologii akumulatorów i optymalizację zarządzania kosztami.

 

Koncern Volkswagen realizuje prawdopodobnie najbardziej wszechstronną strategię dotyczącą samochodów elektrycznych w światowym przemyśle motoryzacyjnym. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa zainwestuje około 52 miliardów euro w rozwój i produkcję nowych aut elektrycznych. Strategia NEW AUTO obejmuje również rozwój nowych obszarów biznesowych: akumulatorów, ładowania i energii. Ponadto, Grupa tworzy platformy technologiczne, które umożliwiają synergię między markami, w tym modułową platformę podłogową MEB oraz platformę SSP, która zadebiutuje w 2026 roku.

Źródło: Volkswagen, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Nowy Volkswagen Amarok: z Afryki Południowej w Świat
» Polacy nie wiedzą, ile można zaoszczędzić, dzięki państwowej dotacji do leasingu „elektryka”. Jaka kwota mogłaby zachęcić ich do wyboru BEV?
 Inne artykuły

» Ford S-MAX: Pojemny, funkcjonalny, oszczędny i dynamiczny 2021-12-14
  Ford S-Max Hybrid Czy można połączyć wszystkie cechy wspomniane w tytule w jednym aucie? Okazuje się, że można, a to wszystko w hybrydowej odmianie Forda S-MAX, który jeszcze nigdy nie był tak oszczędny, dynamiczny i dostępny w zelektryfikowanej wersji. W czym tkwi fenomen t… więcej »

» Jak sfinansować samochód dla firmy? 7 sprytnych porad 2021-12-10
  ford transit Klienci biznesowi, dokonując wyboru firmowych samochodów, mają do rozwiązania nie lada zagadkę. Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy. W tym artyk… więcej »

» Nowy Volkswagen Amarok: z Afryki Południowej w Świat 2021-12-08
  Volkswagen Amarok Pojazd, który czuje się jak w domu nie tylko w australijskim interiorze, ale także na bezdrożach RPA: nowy Amarok trzeciej generacji marki Volkswagen Samochody Dostawcze, wejdzie do sprzedaży w roku 2022. Wstępne szkice projektowe ukazują jego możliwe zastosow… więcej »

» Audi bada społeczny wymiar jazdy autonomicznej 2021-12-06
  Audi SocAIty Od odpowiednich ram prawnych, przez kwestie etyczne, aż po odpowiedzialność cyfrową: badanie „SocAIty” 2021 przeprowadzone w ramach inicjatywy &Audi Initiative analizuje szeroko pojęty społeczny wymiar jazdy autonomicznej. Czołowi eksperci z Europy, USA i Azji… więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama