» Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Autor: Piotr S.  Dodano: 2021-10-01

Wyświetlono: 51 razy

Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla straży pożarnej

Ford na całym świecie i od wielu lat wspiera specjalistów z różnych dziedzin – od pracowników budowlanych, przez przedsiębiorców, ratowników, służby mundurowe, po straż pożarną. Również w Polsce, diler – Frank-Cars Częstochowa – przekazał Fordy Rangery ze specjalistycznymi zabudowami dla Państwowej Straży Pożarnej.

foto © Ford

Wyspecjalizowane pojazdy są przygotowywane dla wojska, służb drogowych, czy mundurowych. Zabudowy powstają pod konkretne zamówienie, dlatego pojazdy te cechują się niezwykłą wytrzymałością i wszechstronnością. Tak jest również w przypadku samochodów rozpoznawczo-operacyjnych dla straży pożarnej. Wiele modeli Forda może być doskonałymi bazami do rozbudowy i stosowania bardzo zróżnicowanych zabudów specjalistycznych.

 

W firmie Frank-Cars Częstochowa odbyło się uroczyste przekazanie siedemnastu pojazdów. Były to trzy modele z zabudową kontenerową, cztery modele przeznaczone m.in. do obsługi dronów z termowizją oraz dziesięć modeli z zabudowami uniwersalnymi.

 

Kilkanaście modeli specjalistycznych w różnych wersjach zabudowy

Lekki samochód rozpoznawczo-operacyjny z zabudową ze standardowym lub dużym hardtopem, lekki pojazd z zabudową kontenerową – to tylko nieliczne przykłady możliwości, jakie oferują specjalistyczne zabudowy modeli Forda dla straży pożarnej. Wszystkie modele łączy jednak jedno – solidna konstrukcja, niezawodna baza pod wyspecjalizowaną zabudowę, dynamika, komfort podczas wielogodzinnej służby i pewność, że auto będzie mobilne w każdych warunkach.

 

W przypadku modelu lekkiego samochodu rozpoznawczo-operacyjnego (LSRO), który bazuje na modelu Ranger z zabudową kontenerową, mamy do czynienia z legendarnym pick-up’em, który nie boi się żadnego terenu i zapewnia mobilność nawet w trudnych warunkach drogowych. Pomaga w tym między innymi napęd na cztery koła (możliwość dołączenia napędu wraz z reduktorem). Pod maską znajduje się turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, który przekazuje napęd na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów.

 

Oczywiście auta dla straży pożarnej są odpowiednio zmodyfikowane oraz wzmocnione, aby zapewniały pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Przykładowo na tylnej osi zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia w miechach w taki sposób, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność, bez względu na masę obciążenia na skrzyni ładunkowej. Oprócz miechów pneumatycznych zastosowano tradycyjne resory piórowe, które pozwalają na pełną mobilność nawet w przypadku uszkodzenia miechów pneumatycznych. Ponadto w przednim zawieszeniu pojawiły się wzmocnione sprężyny marki Eibach, która jest licencjonowanym dostawcą elementów zawieszenia dla marki Ford. Prześwit minimalny pojazdu to 190 mm (pod osiami pojazdu – w obciążeniu), choć w niektórych modelach z oponami terenowymi, prześwit jest zdecydowanie większy. Ponadto, dzięki zastosowaniu opcjonalnego pakietu offroadowego, wszystkie elementy newralgiczne tj. silnik i skrzynia biegów, są zabezpieczone grubą osłoną przed ewentualnymi uszkodzeniami.

 

Wszystkie samochody zostały wyposażone w dodatkowe 2 gniazda zasilania 230V, dodatkowe gniazda zapalniczek oraz gniazda USB. Na pokładzie znajdują się także przetwornice 230V, dodatkowe lampy LED, oświetlenie uprzywilejowania oraz specjalne konsole dachowe pod radiostacje, dodatkowy schowek i oświetlenie. Ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, auta mają wyższe kąty natarcia, zejścia i rampowe. Zastosowano również potężne wyciągarki, które w przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.

 

– Ford Ranger jest bez wątpienia jednym z najlepszych pickupów na świecie – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. Odzwierciedleniem tego jest zarówno zaufanie, jakim model ten cieszy się wśród wielu różnorodnych grup klientów, w tym bardzo wymagających służb mundurowych i ratowniczych, jak i doskonałe wyniki sprzedaży, np. w Polsce Ranger jest liderem segmentu pickupów, z ponad czterdziestoprocentowym udziałem. Szeroko dostępne, wyspecjalizowane zabudowy pozwalają nam przygotować pojazdy skrojone na miarę potrzeb danego klienta – dodał Piotr Pawlak.

Źródło: Ford, Mototarget
 Pisaliśmy również
» Twój samochód może być idealnym miejscem odbioru paczki
» Ford przewodzi amerykańskiej transformacji ku samochodom elektrycznym
 Inne artykuły

» Nowy operator carsharingowy w Łodzi 2021-10-03
  Traficar Traficar to firma carsharingowa, która od kilku lat z sukcesem funkcjonuje w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i na Śląsku, a w piątą rocznicę działania firmy do jej zasięgu dołączyła również Łódź…. więcej »

» Nowy Multivan gotowy do zamówień w konfiguratorze 2021-09-29
  Nowy Volkswagen Multivan W konfiguratorze marki Volkswagen Samochody Dostawcze dostępnym na stronie www.vwdostawcze.pl, pojawił się zupełnie nowy model. To Nowy Multivan, którego światowa premiera odbyła się w czerwcu br. W konfiguratorze można wybrać konkretną wersję modelową tego wi… więcej »

» Nissan przedstawia nowy model Townstar 2021-09-27
  Nissan Townstar 2021 Nissan przedstawia kompaktowy lekki samochód użytkowy (LCV) nowej generacji: Townstar. Nowa gama lekkich samochodów użytkowych Nissana, wraz z modelem Townstar w wersji w pełni elektrycznej, została stworzona z myślą o przygotowaniu firm na nadchodzące zmiany … więcej »

» testy Audi RS Q e-tron w Maroku 2021-09-20
  Audi RS Q e-tron w Maroku Neuburg nad Dunajem, 20 września 2021 r. W ramach przygotowań do swego debiutu na słynnym Rajdzie Dakar w styczniu 2022, Audi Sport przez niemal dwa tygodnie testowało Audi RS Q e-tron w Maroku. Momentami warunki były bardzo ekstremalne…. więcej »

» Co Polacy sądzą o bezpieczeństwie aut elektrycznych? 2021-09-15
  ID.4 w ruchu 2020 Ankietowani uważają, że auta z napędem elektrycznym są tak samo bezpieczne jak samochody z napędami konwencjonalnymi. Poprawnie wskazują też, że główną przyczyną wypadków są błędy kierowców, a nie czynniki techniczne, związane z pojazdem…. więcej »

Źródło: Mototarget.pl

Reklama