Chevrolet na targach w Paryżu

 Cztery światowe premiery, przełomowa technologia napędu elektrycznego i napawająca dumą prezentacja doświadczeń wyścigowych to doskonale zapowiadająca się ekspozycja Chevroleta w nadchodzącym Mondial de L’Automobile, rozpoczynającym się 30 września w Paryżu.
W Paryżu Chevrolet przedstawi nowości we właściwie każdym segmencie rynku, po raz pierwszy na świecie prezentując nowego, niewielkiego hatchbacka Aveo, przyciągający uwagę model Orlando MPV, SUVa Captivę, a także pokazowego, pięciodrzwiowego hatchbacka Cruze.
Przełomowy model Chevroleta, Volt z napędem elektrycznym, również stanowić będzie istotny element obecności marki na Salonie, który zaprezentowany zostanie zaledwie na kilka tygodni przed terminem wprowadzenia do sprzedaży na wybranych rynkach stanowych USA. Ponadto towarzyszyć mu będą seryjne i wyścigowe wersje modeli Cruze i Corvette, prezentowane obok siebie jako dowód istotnego związku między powodzeniem na torach wyścigowych a opracowaniem samochodu produkcyjnego.
Nowe Orlando. Orlando jest pierwszym modelem Chevroleta wkraczającym do europejskiego segmentu pojazdów MPV/rodzinnych vanów, prawdziwie rodzinnym samochodem naszych czasów, łączącym w sobie praktyczność i elastyczność siedmiomiejscowego wnętrza z uderzającym designem w stylu crossover. Orlando wprowadza ekscytującą mieszankę funkcjonalności i nowego podejścia do segmentu samochodów rodzinnych, z jednej strony przejmując śmiały, charakterystyczny front Chevroleta, a z drugiej – prezentując niski dach i inspirowaną pojazdami typu crossover sylwetkę.
Orlando poszczycić się może także nowoczesnym, świeżym wnętrzem o licznych praktycznych rozwiązaniach, jak np. ”kinowe” fotele w drugim i trzecim rzędzie oraz szereg pomysłowych schowków. Cechuje go również duża przestrzeń bagażowa.
Klienci będą mogli wybrać jeden z trzech najnowszych, ekonomicznych silników Chevroleta: jednostkę benzynową o pojemności 1,8 litra oraz dwie jednostki wysokoprężne o pojemności 2,0 litrów o różnej mocy (już od momentu wprowadzenia Orlando do sprzedaży w Europie na początku roku 2011).
Nowe Aveo. Nowy, pięciodrzwiowy Chevrolet Aveo wprowadzi elementy stylistyki Hot-Hatch do segmentu małych pojazdów. Ostateczna wersja produkcyjna wygląda w każdym calu tak doskonale, jak koncepcyjne Aveo RS prezentowane wcześniej na salonach w Detroit i Genewie.
Nowe Aveo skorzystało na szeroko zakrojonym, europejskim programie rozwoju, którego skutkiem jest samochód odpowiadający europejskim upodobaniom w kategoriach designu i dynamiki. Podobnie, jak było to w przypadku modelu Spark, wprowadzonego do produkcji nieco wcześniej, Chevrolet przewiduje, iż nowe Aveo przyciągnie młodszych klientów, a przy tym zachowa swoją tożsamość niewielkiego, lecz praktycznego i przestronnego hatchbacka.
Nowe Aveo, wchodzące na rynek europejski latem 2011 roku, jest dłuższe i szersze od obecnego modelu. Cechuje je przestronne wnętrze, może ono również poszczycić się dużą przestrzenią bagażową, która jest jedną z największych w segmencie. Jednak nowe wnętrze Aveo to nie tylko przestrzeń, ale także rozwiązania z powodzeniem mogące odpowiadać wyższemu segmentowi rynku, takie jak inspirowana motocyklami tablica przyrządów, tylne reflektory z górnej półki i opływowy design przedniej deski rozdzielczej.
Dostępna będzie kompleksowa oferta czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych, wykorzystujących rozwiązania takie, jak inteligentny system zmiennych faz rozrządu, czy też technologia wtrysku paliwa Common Rail. W przypadku wybranych silników opcjonalnie będzie również dostępna sześciobiegowa skrzynia biegów, pierwsza w pojeździe o takich gabarytach.
Nowa Captiva. Szczycący się nowym frontem i designem, szeregiem udoskonaleń wnętrza oraz nową gamą jednostek napędowych i skrzyń biegów, Captiva mieć będzie swą światową premierę w Paryżu, a na rynki europejskie wprowadzony zostanie wiosną 2011 roku.
Od czasu swojej premiery w 2006 r. Captiva zdobyła wielu fanów – teraz dzięki nowemu modelowi jest ona jeszcze lepsza. Najnowsze zmiany odzwierciedlają charakterystyczny styl Chevroleta. Sprawiają one, iż nowa Captiva wygląda jeszcze bardziej muskularnie. Cztery nowe, mocne silniki, współpracujące z manualną lub nową, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, stanowią dowód na to, iż zmiany wprowadzone w Captivie są znaczne. Można powiedzieć, że nowa Captiva oferuje za swoją cenę ”więcej SUV-a w SUV-ie”.
Zastosowanie nowego 3-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 258 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu czyni z nowej Captivy jednego z najpotężniejszych, kompaktowych samochodów SUV dostępnych na rynku, z kolei nowy, turbodoładowany, wysokoprężny silnik 2.2 (Common Rail) dostępny będzie w wersjach o mocy 163 lub 184 KM. Uzupełnieniem oferty jest jednostka 2.4 DOHC o mocy 171 KM.
Udoskonaleniu uległa również dynamika Captivy, a to dzięki modyfikacjom podwozia mającym na celu ułatwienie kontroli nad pojazdem oraz ulepszenie właściwości jezdnych. Dzięki zastosowaniu w standardzie elektronicznego układu kontroli stabilizacji jazdy (ESC), układu kontroli trakcji (TCS) oraz wspomagania nagłego hamowania (BAS) Captiva zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
Jednocześnie wewnątrz nowej Captivy zastosowano szereg nowych elementów, w tym nowe materiały foteli oraz elementy wystroju wnętrza nadające jej wyglądu pojazdu z górnej półki. Konstruktorzy udoskonalili również wewnętrzną akustykę, ograniczając poziom hałasu powodowanego przez nawierzchnię i wiatr, tym samym zapewniając pasażerom maksymalne wrażenia gwarantowane przez nowy system audio.
Cruze hatchback show car. Ogólny urok Chevroleta Cruze wzniesie się na jeszcze wyższy poziom wraz z wprowadzeniem do oferty w przyszłym roku pięciodrzwiowej wersji hatchback. W Paryżu zaprezentowana zostanie wersja show car nowego hatchbacka.
Zgodnie z zamiarem Chevroleta zapewnienia odpowiedniej jakości za przystępną cenę pięciodrzwiowy hatchback powinien skorzystać na światowym sukcesie sprzedażowym wersji sedan, sprzedawanej już 70 krajach świata, która niedawno prześcignęła model Aveo jako najlepiej sprzedający się samochód osobowy tej marki na całym świecie.
Dzięki atrakcyjnej, płynącej linii dachu w stylu coupe i kołom umieszczonym optycznie bliżej zderzaków Cruze hatchback cechuje ten sam dynamiczny wygląd co wersję sedan i sprawia, iż staje się on natychmiast rozpoznawalny. Cechuje go również identyczna, doskonała przyczepność, co wynika z zastosowania nowej, zintegrowanej ramy nadwozia (BFI), dostosowanej do podzespołów podwozia. Przestrzeń bagażowa hatchbacka wynosi blisko 400 litrów; istnieje również możliwość złożenia kanapy tylnej w podziale 60/40.
Nowy, pięciodrzwiowy Chevrolet Cruze w wersji hatchback wprowadzony zostanie do sprzedaży w całej Europie w połowie roku 2011; ceny i bliższe informacje ogłoszone zostaną w terminie poprzedzającym wprowadzenie pojazdu na rynek.
Chevrolet Volt. Pierwszy, koncepcyjny Chevrolet Volt z napędem elektrycznym przedstawiony został na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit zaledwie trzy lata temu; Salon Motoryzacyjny Paryż 2010 poprzedza moment rozpoczęcia sprzedaży samochodu na wybranych rynkach amerykańskich przypadający już za kilka tygodni. Aby podkreślić setną rocznicę istnienia Chevroleta, przypadającą w nadchodzącym roku, produkcję Volta w Europie zaplanowano na rok 2011, przy czym pierwsze pojazdy na drogach europejskich pojawią się jeszcze przed rokiem 2012.
Chevrolet Volt jest pojazdem z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu i różni się od pojazdu hybrydowego tym, że koła pojazdu są zawsze napędzane przez silnik elektryczny. Jako podstawowe źródło zasilania Volt wykorzystuje energię elektryczną, zaś benzyna stanowi wtórne źródło jej generowania. W praktyce pojazdy z napędem hybrydowym zwykle wymagają obu źródeł (silnika i akumulatora), aby zapewnić pełne osiągi pojazdu. W pojeździe hybrydowym silnik benzynowy jest zazwyczaj większym z dwóch źródeł napędu i zapewnia większość mocy podczas wymagających wysokiej mocy manewrów.
Volt zdecydowanie różni się od innych pojazdów z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Przejeżdża do 60 kilometrów zasilany energią elektryczną pochodzącą z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Po jego rozładowaniu uruchomiony zostaje generator wytwarzający energię napędzającą silnik elektryczny, a jednocześnie podtrzymujący ładowanie akumulatora i tym samym zwiększający zasięg Volta do ponad 500 kilometrów.
Volta podłączyć można do domowego gniazdka 230V i naładować w ciągu niecałych trzech godzin.
Zastosowany w Volcie ”licznik efektywności”, znajdujący się na tablicy przyrządów, pozwala kierowcy na bieżącą kontrolę efektywności jazdy, zaś przycisk ”zielonego liścia” zapewnia dostęp do informacji dotyczących zasilania, ładowania i poziomu energii elektrycznej. Kierowca będzie w stanie określić harmonogram ładowania wewnątrz pojazdu lub zdalnie, w oparciu o porę dnia lub koszt.
Niezależnie od przeznaczenia i celu Volt stanowi konwencjonalny, pięciodrzwiowy hatchback z napędem na przednie koła, oferujący odpowiednią przestrzeń czterem pasażerom, a także 300-litrowy bagażnik. Przy momencie obrotowym rzędu 370 Nm Volt rozpędza się do 100 km/godz. w ciągu zaledwie dziewięciu sekund i rozwija maksymalną prędkość 161 km/h. Porównywalny z osiąganym przez konwencjonalne układy napędowe, natychmiastowy moment obrotowy Volta zapewnia wrażenia kojarzone z potężną, sześciocylindrową jednostką.
Wspólna technologia od pojazdu wyścigowego do pojazdu seryjnego Z pewnością sam konstruktor Louis Chevrolet byłby dumny z możliwości świętowania stulecia istnienia przedsiębiorstwa, jakie założył w listopadzie 1911 roku, wprowadzeniem do produkcji Volta z napędem elektrycznym. Drzemiąca w nim dusza kierowcy wyścigowego byłaby niewątpliwie równie dumna z osiągów, jakie firma udoskonalała z upływem lat, jak również sposobu, w jaki doświadczenie to wykorzystywane jest do opracowania standardowych modeli produkcyjnych.
Dwa ostatnie przykłady tego ducha zobaczyć będzie można na Salonie Samochodowym w Paryżu w postaci modelu Corvette ZR1 i jego wyścigowego kuzyna C6.R, który brał udział w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans i amerykańskiej serii Le Mans, a także modelu Cruze w wersji sedan, obecnie biorącego z ogromnym powodzeniem udział w wyścigach WTCC, w których na dwie rundy przed końcem prowadzi.
autor: T.K.
Źródło: GM Polska

Reklama

Reklama