BMW serii 7 z rocznik…2010

 W roku modelowym 2010 nowe BMW serii 7 umacnia pozycję najbardziej innowacyjnego modelu w segmencie aut luksusowych, bazując na sukcesie, jaki ta ekskluzywna limuzyna odniosła w momencie premiery rynkowej. Nowa jednostka napędowa i nowe elementy wyposażenia podkreślają zarówno ogromną przyjemność z jazdy, jak i ponadprzeciętną wydajność flagowego BMW.
BMW 740d, które na rynku pojawi się jesienią tego roku, otrzyma nowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla o mocy 225 kW/306 KM z technologią BMW TwinPower Turbo. Z kolei BMW 730d, czyli drugi model z jednostką wysokoprężną w gamie, utrzymuje pozycję najbardziej ekologicznej i wydajnej paliwowo luksusowej limuzyny na świecie poprzez dalszą redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 oraz dostępności opcjonalnej technologii BMW BluePerformance. Wszystko to sprawia, że BMW już dziś oferuje kolejny model spełniający normy emisji spalin EU6.
Innowacje wprowadzone w modelu BMW serii 7 zapewniają ekscytującą różnorodność w prestiżowym segmencie aut luksusowych. BMW serii 7 dostępne jest obecnie w dwóch wariantach wysokoprężnych i trzech benzynowych, włączając w to topowe modele BMW 760i oraz BMW 760 Li z dwunastocylindrowymi silnikami.
W BMW serii 7 z roku modelowego 2010 zadebiutuje także inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive, a od jesieni 2009 roku na rynku dostępny będzie sportowy pakiet M, w który będą mogły zostać wyposażone wszystkie wersje BMW serii 7.
Światowy debiut: sześciocylindrowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo w modelu BMW 740d.
BMW serii 7 z nową wysokoprężną jednostką napędową charakteryzuje się doskonałą trakcją, znakomitą elastycznością oraz ponadprzeciętną wydajnością. BMW 740d zostało wyposażone w nowoopracowany, całkowicie aluminiowy sześciocylindrowy silnik Diesla z technologią TwinPower Turbo oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i piezowtryskiwaczami pracującymi przy ciśnieniu wtrysku dochodzącym do 2 000 bar.
System doładowania opiera się na zasadzie działania układu Variable Twin Turbo i zawiera dwie turbosprężarki o różnych gabarytach, które zostały do siebie idealnie dopasowane, dzięki czemu mogą pracować osobno lub w duecie w zależności od chwilowego zapotrzebowania na moc. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa dba o wyjątkowo precyzyjne dozowanie paliwa, co pozwala zoptymalizować zarówno wydajność pojazdu, jak i emisję szkodliwych substancji.
Nowy silnik produkuje 225 kW/306 KM mocy oraz 600 Nm momentu obrotowego, którego maksymalna wartość utrzymywana jest w zakresie 1500-2500 obr./min. Dzięki temu BMW 740d charakteryzuje się osiągami porównywalnymi z modelami wyposażonymi w o wiele większe jednostki napędowe, a jednocześnie zadowala się niewielką ilością paliwa.
BMW 740d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa w cyklu UE na poziomie 6,9 litra/100 km oraz emisja CO2 równa 181 g/km oznaczają, iż BMW 740d wyznacza nowe standardy pod względem wydajności w swojej klasie.
autor: T.K.
Źródło: BMW

Reklama

Reklama