Hyundai testuje pojazdy elektryczne wyposażone w ogniwa paliwowe

Hyundai Motor Company poinformował o zakończeniu, przeprowadzonych po raz pierwszy w Europie drogowych testach elektrycznych pojazdów drugiej generacji, wyposażonych w ogniwa paliwowe (FCEV- Fuel Cell Electric Vehicle).
Program realizowany był we współpracy z firmą Linde Gas i był jednym z przedsięwzięć koreańskiego koncernu podjętych w ramach sponsoringu tegorocznej edycji Piłkarskiego Pucharu Świata. Pojazdami, które w nim uczestniczyły były dwa SUV-y Tucson FCEV oraz przygotowany również w tej wersji autobus. Organizatorom programu chodziło o sprawdzenie pojazdów FCEV w naturalnych, europejskich warunkach drogowych i eksploatacyjnych.
Autobus użytkowany był w Monachium, gdzie w trakcie 4-tygodniowej piłkarskiej imprezy, codziennie dowoził kibiców na tamtejszy stadion. Przewiózł w tym czasie 3000 (w przybliżeniu) osób, emitując, w porównaniu z autobusami o napędzie konwencjonalnym, znacznie mniej hałasu i żadnych spalin poza czystą parą wodną.
Tucsony typu FCEV poddane zostały testom w serii 12 jazd w Berlinie, Kolonii, Frankfurcie, Lipsku, Monachium i Hildesheim. Każdy z nich przejechał łącznie średnio 1000 kilometrów, a w jazdach wzięło udział ponad 50 dziennikarzy, licznie zaproszeni goście oficjalni ( tzw. VIP-y), a wśród nich aktualna Miss World – Unnur Birna Vilhjalmsdottir. Wprowadzony w 2005 roku Tucson wyposażony w ogniwa paliwowe, jest pojazdem FCEV drugiej generacji, który koreański koncern poddaje tak intensywnym próbom. Pochwalić się on może zerowym poziomem emisji spalin, niskim poziomem hałasu, dużą przestrzenią pasażerską oraz taką samą, co modele z napędem konwencjonalnym powierzchnią ładunkową. Dzięki niezwykle lekkim aluminiowym elementom nadwozia, FCEV charakteryzuje się stosunkiem mocy do masy o wartości porównywalnej z konwencjonalną wersją tego SUV-a.
Obecnie Tucson FCEV przechodzi intensywne próby drogowe w Kalifornii i Korei. Testy przeprowadzone w Europie dostarczyły Ośrodkowi Zaawansowanych Technologii Hyundaia w Mabuk w Korei, niezwykle cennych informacji. Główny inżynier projektu, dr. Sae Hoon Kim powiedział: „Nasze pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe poddawane były codziennym próbom w ruchu drogowym przez dwa tygodnie i okazało się, że druga generacja tych pojazdów cieszy się niezawodnością w każdych warunkach panujących na europejskich drogach. Oznacza to, że jesteśmy na dobrej drodze do wyprodukowania pojazdów, które mogłyby z powodzeniem trafić do masowej produkcji już za kilka lat. Jesteśmy już bardzo blisko osiągnięcia tego celu”.
autor: Bstok.pl
Źródło Hyundai

Reklama