24. lutego 2007 nowy Cayenne pojawi się u dealerów Porsche

Cayenne otwiera nowy rozdział w swojej pełnej sukcesów historii: cztery lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, prezentuje drugą generację swojego sportowego samochodu terenowego.
W modelach Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo montowane będą nowe, mocniejsze silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wtrysk ten nazywa się w Porsche Direct Fuel Injection (DFI) i zmniejsza zużycie paliwa o ponad osiem procent przy poszczególnych modelach (wg NEFZ – nowy europejski cykl jazdy).
W trakcie rzeczywistej eksploatacji możliwe są oszczędności nawet do 15 procent. 24. lutego 2007 nowy Cayenne pojawi się u dealerów Porsche.
,br> Przy wersji podstawowej tego sportowego samochodu terenowego wzrost mocy wynosi 40 KM (29 kW). Cayenne będzie teraz napędzany sześciocylindrowym 290 KM (213 kW) silnikiem. Pojemność skokowa została zwiększona z 3,2 do 3,6 litra, a moment obrotowy wzrósł z 310 do 385 Nm. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Cayenne potrzebuje 8,1 sekundy i porusza się z prędkością maksymalną 227 km/h. Dla porównania: te wartości dla poprzednika wynosiły odpowiednio 9,1 sekundy i 214 km/h.
Cayenne S z silnikiem V8 o pojemności podniesionej do 4,8 litra dzięki nowemu bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz wprowadzeniu układu sterowania zaworami VarioCam Plus osiąga moment obrotowy 500 Nm (dotychczas 420 Nm). Uzyskuje on teraz moc 385 KM (283 kW) – czyli o 45 KM (33 kW) większą, niż dotychczas. Cayenne S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, jego prędkość maksymalna wynosi 252 km/h (poprzednik: 6,8 sekundy i 242 km/h).
Przy nowym, najmocniejszym modelu Cayenne – Turbo, moc silnika w porównaniu do poprzednika wzrosła o 50 KM (37 kW). Nowy, napędzany dwoma turbosprężarkami ośmiocylindrowy silnik wytwarza 500 KM (368 kW) i 700 Nm (dotychczas 620 Nm). Sprint od zera do 100 km/h zajmuje Cayenne Turbo 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h (poprzednik: 5,6 sekundy i 266 km/h).
O idealne przenoszenie siły dba sprawdzony już Porsche Traction Management (PTM), który w trybie podstawowym rozdziela siłę silnika między tylne i przednie koła w stosunku 62:38. W razie potrzeby sprzęgło wielopłytkowe może przenieść do 100 procent momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.
System tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) z pneumatycznym zawieszeniem należy przy Cayenne Turbo do wyposażenia seryjnego. Ten wariant zawieszenia można teraz rozszerzyć o nowy, po raz pierwszy zastosowany układ stabilizacji przechyłu poprzecznego Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Stała kontrola kołysania ogranicza pochylenie boczne samochodu na zakrętach i wyrównuje je w prawie wszystkich sytuacjach, co znacznie poprawia możliwość manewrowania, stabilność jazdy i jej komfort. Podczas jazdy w terenie system ten umożliwia maksymalne wychylenie osi i optymalizuje trakcję. PDCC jest dostępny także dla Cayenne i Cayenne S.
Wszystkie modele Cayenne wyposażone są seryjnie w Porsche Stability Management (PSM) ze wspomaganiem układu hamulcowego, udoskonalonym systemem stabilizacji zestawu samochód – przyczepa oraz z terenowym ABS. Funkcje te zapewniają szybszą reakcję hamulców, znaczną redukcję narastania drgań, jakie może wystąpić przy samochodach z przyczepą, oraz zoptymalizowane działanie układu hamulcowego na luźnym podłożu. Jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne zapewniają reflektory bi-ksenonowe (seryjnie w Cayenne Turbo). Reflektory te, oprócz statycznych świateł oświetlających zakręty posiadają teraz po raz pierwszy także dynamiczne oświetlenie zakrętów, aktywowane przy prędkości trzech kilometrów na godzinę. Dla Cayenne i Cayenne S światła te są dostępne na życzenie.
autor: Bstok.pl
Źródło Porsche

Reklama