Nowe silniki w gamie SEAT

 Marka SEAT wprowadziła do swojej oferty kolejne jednostki napędowe oparte na najnowszych technologiach TSI oraz TDI Common Rail.
SEAT zaktualizował ofertę silnikową w modelach Ibiza, Leon, Altea i Exeo. Ibiza jest teraz dostępna z nową 105-konną jednostką 1.2 TSI w połączeniu ze skrzynią manualną przekładnią DSG, zastępującą 105-konny silnik 1.6 MPi. Modele Altea i Leon dostępne są z silnikiem 2.0 TDI CR o mocy 140 KM z technologią Common Rail oraz skrzynią manualną i 2-sprzęgłową przekładnią DSG zamiast tej samej jednostki wyposażonej w pompowtryskiwacze. Gama modelowa Exeo wzbogacona została o nowy silnik benzynowy. Jest nią nowa, słabsza, 120-konna wersja jednostki 1.8 TSI, która zastąpiła silnik 1.6 Mpi o mocy maksymalnej 102 KM.
Ibiza 1.2 TSI łączy w sobie charakterystyczny dla marki sportowy charakter z wysoką wydajnością. Jednostka średnio zużywa zaledwie 5,1 litra na 100 km, a poziom emisji CO2, wynoszący tylko 119 g/km w modelu Ibiza Ecomotive, zwalnia kupującego z konieczności zapłaty podatku rejestracyjnego w Hiszpanii.
Jednostka 1.2 TSI jest teraz dostępna we wszystkich wersjach nadwoziowych modelu Ibiza (5-drzwiowa, SC i ST), w wersji Style i Sport z siedmiobiegową skrzynią DSG lub pięciobiegowym przekładnią manualną, z systemem Stop/Start oraz funkcją rekuperacji energii w wersji Ecomotive.
SEAT Leon ponownie daje o sobie znać: tym razem wyposażony w nowy, dynamiczny 140-konny silnik 2.0 TDI CR, który odznacza się żwawym przyspieszeniem i wyjątkową płynnością jazdy. Leon 2.0 TDI wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów charakteryzuje się mniejszym poziomem emisji spalin (125 g/km w porównaniu z 147 g/km z poprzedniego modelu) i średnim zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 4,8 litra na 100 km, co jest wynikiem o 15% lepszym niż w przypadku silnika, którego zastępuje. 140-konnego Leona 2.0 TDI CR można zamówić także z sześciobiegową skrzynią DSG.
Modele Altea i Altea XL wyposażone w silnik 2.0 TDI zużywają tylko 4,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi tylko 129 g/km, co jest kolejnym osiągnięciem w strategii SEAT prowadzącej do zmniejszenia poziomu emisji substancji węglopochodnych. Poza tym, nowa wersja zużywa o 0,8 litra paliwa na 100 km mniej niż poprzedni model, co oznacza oszczędność na poziomie 14%. Nowy silnik pracuje ciszej i płynniej, co czyni długie trasy znacznie przyjemniejszymi.
Jednak żadne z tych osiągnięć nie ujmują nic z osiągów Altei; wręcz przeciwnie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 sekundy, co oznacza, że nowa wersja jest również szybsza od poprzedniego modelu, a prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Podobnie jak w przypadku Leona, nowe 140-konne wersje Altei z silnikiem 2.0 TDI CR, w wersji Style są także dostępne z sześciobiegową skrzynią DSG.
Gamę modeli Altea dopełnia wersja Freetrack, łącząca zalety rodzinnej Altei XL z bryłą i osiągami SUV-a. Altea Freetrack z napędem na wszystkie koła, wyposażona w nowy 140-konny silnik 2.0 TDI CR, zużywa średnio 5,9 litra na 100 km, a emisja CO2 wynosi 155 g/km. Silnik ten nie jest dostępny ze skrzynią DSG ani wersją z napędem na przednią oś.
Podstawowa wersja Exeo jest teraz wyposażona w nowoczesny silnik 1.8 TSI. Turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem posiada 120 KM i zastępuje poprzedni 102-konny silnik o pojemności 1,6 litra. Jest ona dostępna w wersji wyposażenia Reference, a Exeo w nią wyposażony jest zgodnie z zapewnieniami producenta samochodem wyjątkowo ekonomicznym.
Poniższe wartości przedstawiają poprawioną dynamikę względem poprzedniego modelu 1.6. Jednostka 1.8 TSI uzyskuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1500 do 3650 obr./min. Wynoszące 10,6 sekundy przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest o dwie sekundy szybsze, a prędkość maksymalna wynosi teraz 202 km/h w porównaniu do 190 km/h w przypadku silnika 1.6 (wszystkie dane dotyczą wersji sedan). Ponadto, średnie zużycie paliwa spadło o 3% do poziomu 7,3 litra na 100 km w przypadku sedana i 7,4 litra w wersji ST.
autor: T.K.
Źródło: Seat

Reklama

Reklama