» Honda ADV350 na rok 2022

W 2016 r., kiedy Honda zaprezentowała X-ADV – po części skuter z dużym bagażnikiem, po części motocykl klasy adventure, przebrany w zupełnie nowe nadwozie w stylu ADV – otwarto drzwi popytu na bardzo potrzebną ofertę dla europejskiego rynku. Był on przykładem autentycznej innowacyjności, z którym w ostatniej dekadzie mogło się równać co najwyżej kilka motocyklowych nowości.

 

Jego sukces dobitnie wykazał trafność pomysłu Hondy na wyznaczenie nowego szlaku – licząc do końca września 2021 roku X-ADV zajmuje drugie miejsce na liście sprzedaży w budzącej gorące emocje kategorii „on-off”. Tak więc nadszedł czas, by skorzystać z potencjału tego modelu i przenieść jego najciekawsze elementy do segmentu skuterów o średniej pojemności. Zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Nowej Miejskiej Przygody”, ADV350 – model na rok 2022 – łączy wyrafinowanie i praktyczność dopracowanego skutera z wytrzymałością ADV-a, czerpiąc inspirację z modelu X-ADV.

 

Jest to pojazd, z którego emanuje kreatywność i który spodoba się szerokiej grupie odbiorców, zwłaszcza młodszych, a do tego nowy skuter celuje w coraz bardziej popularny w Europie segment rynkowy. ADV350 powstał, by zdobywać miejskie ulice i zachęcać do dłuższych wypraw.

 

Opis modelu

Dzięki zdecydowanej sylwetce, ADV350 natychmiast wyróżnia się z ugrzecznionego tłumu, a jego ostre kąty i wyraziste kolory dodają mu off-roadowego wyglądu. X-ADV jest tu oczywistym wyznacznikiem stylu i – podobnie jak seria motocykli CRF – jest maszyną, która nie boi się przygody poza utwardzonymi drogami.

 

Podczas kreowania niestereotypowego produktu, nie zapomniano o praktyczności, jakiej oczekuje się od skutera: pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, w schowku znajduje się ładowarka USB, a bezproblemowy dostęp do maszyny zapewnia inteligentny kluczyk Smart Key. Szyba posiada 4-stopniową regulację wysokości, a zestaw wskaźników LCD zintegrowano z systemem sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control system.

 

Styl skutera aspirującego do roli towarzysza przygód wyraża przód modelu ADV350. Pozycja kierowcy zapewnia naturalną kontrolę, a podwozie z widelcem USD 37 mm z górnymi i dolnymi jarzmami w stylu motocyklowym, ramą wykonaną ze stalowych rur oraz tylnymi amortyzatorami z zewnętrznymi zbiornikami oleju, zostało dostrojone tak, aby zapewnić zwinność, sprzężenie zwrotne i dobre wyczucie pojazdu. Lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koło są wyposażone w bezdętkowe opony 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, dzięki czemu ADV350 oferuje dobrą przyczepność do nawierzchni w każdych warunkach drogowych. Hamulce z pojedynczą przednią tarczą o średnicy 256 mm zestrojono z hamulcem tylnym, wyposażonym w tarczę o średnicy 240 mm.

 

Przyspieszenia są więcej niż zadowalające, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Czterozaworowy silnik SOHC Smart Power+ (eSP+) o pojemności 330 cm3 zapewnia moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW) i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm. System Honda Selectable Torque Control (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego należą do wyposażenia standardowego skutera.

 

Model ADV350 na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

 

Spangle Silver Metallic

 

Mat Carbonium Gray Metallic

 

Mat Carnelian Red Metallic

 

Kluczowe funkcje

 

Wyposażenie i stylistyka

 

– Podwójny reflektor LED umieszczony wysoko nad przednim kołem, przy krawędzi nadwozia, wyraźnie akcentujący styl „adventure”

– Szyba z dwustopniową regulacją wysokości

– Zestaw wskaźników LCD i system Honda Smartphone Voice Control

– Pod siedzeniem miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, gniazdo USB-C w schowku i bezkluczykowa obsługa Smart Key.

 

Stylistyka ADV350 to znacznie więcej niż tylko lekki posmak przygody. Całe oświetlenie jest wykonane w technice LED. Podwójny reflektor LED umieszczono wysoko nad przednim kołem, przy krawędzi nadwozia, a owiewki boczne są tak wycięte, by wyeksponować widelec USD. Aby jeszcze bardziej podkreślić off-roadowy charakter, wysoko, na zaczernionej dolnej oraz tylnej osłonie siedzenia umieszczono malowane panele, tworząc wrażenie wyżej położonego środka ciężkości, jak w X-ADV, czy CRF450R w wersji Competition.

 

Honda ADV350 wykorzystuje wiele mniej i bardziej istotnych rozwiązań wzmacniających wszechstronną naturę jednośladu. Położenie szyby reguluje się łatwo, za pomocą mechanizmu przesuwu i blokady w 4 położeniach, przy skoku 133 mm. W pozycji wysokiej strumień powietrza jest kierowany tak, aby ocierał się o ramiona, co zmniejsza zmęczenie podczas dłuższych podróży z większą prędkością. W ruchu miejskim, gdy chłodne powietrze jest pożądane, idealna jest niska pozycja szyby, która przy okazji nie zakłóca pola widzenia.

 

Pod siedzeniem jest dużo miejsca – aż 48 litrów – co oznacza, że zmieszczą się tam dwa pełnowymiarowe kaski. Schowek można przedzielić przegrodą, jeśli użytkownik woli taką konfigurację. W przednim schowku po lewej stronie znajduje się również gniazdo USB typu C do ładowania smartfona. Wysokość siedziska ustalono na rozsądnym poziomie 795 mm.

 

Kierowca skutera ADV350 ma do dyspozycji wyświetlacz LCD oraz system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy się z jego smartfonem na czas jazdy i pozwala na głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Zestaw słuchawkowy montowany na kasku i aplikacja Honda RoadSync to wszystko, co jest potrzebne do aktywacji systemu, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Zarządzanie sterowaniem głosowym jest możliwe również za pomocą przycisków po lewej stronie kierownicy.

 

Kolejnym rozwiązaniem służącym wygodzie użytkowania jest Smart Key, który z kieszeni kierowcy kontroluje pokrętło głównego włącznika zapłonu i zamek unoszonego siedzenia, a także automatycznie załącza blokadę ADV350, gdy kierowca oddala się od skutera. Smart Key obsługuje również opcjonalny kufer centralny Smart o pojemności 50 l. Sąsiedztwo inteligentnego kluczyka odblokowuje zamek kufra. Zamieszczony na kluczyku włącznik odpowiedzi zwrotnej uruchamia światła awaryjne w celu ułatwienia lokalizacji skutera.

 

 

Podwozie

 

– Lekka rama ze stalowych rur, widelec USD 37 mm i tylne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju, zapewniające zwinne prowadzenie i naturalną kontrolę

– Sześcioramienne koła odlewane ze stopu aluminium, wyposażone w bezdętkowe opony z blokowym bieżnikiem

– Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz sygnał hamowania awaryjnego (ESS)

 

Podwozie skutera, zaprojektowanego do radzenia sobie z trudnymi warunkami miejskimi, pozwala także na jazdę w niezbyt trudnych warunkach terenowych i zostało zbudowane tak, by wzbudzać zaufanie kierowcy. Lekka rama wykonana ze stalowych rur jest kluczowym elementem konstrukcji. Rozstaw osi wynosi 1520 mm, kąt pochylenia główki ramy to 26,5°, a wyprzedzenie – 90 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 186 kg.

 

Widelec USD 37 mm (o skoku 125 mm) jest mocowany w górnej i dolnej półce w motocyklowym stylu, co zwiększa sztywność całej przedniej struktury podwozia. Podwójne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju wykorzystują progresywne, trzystopniowe sprężyny i zapewniają doskonałą reakcję zawieszenia na różnych nawierzchniach, także w przypadku jazdy z pasażerem. Amortyzatory o skoku 130 mm współpracują z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

 

Projekt kół jest nowością wśród skuterów Hondy. Odlewane ze stopu aluminium i wykończone na czarno, lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koła mają 6-ramienny, krzyżowy wzór w kształcie litery X. Taka konstrukcja poprawia wyczucie drogi i zwinność skutera w każdych warunkach, a bezdętkowe opony z blokowym bieżnikiem, o rozmiarach 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, zapewniają przyjemną jazdę dzięki znacznej szerokości i dużej ilości powietrza w oponie.

 

Przednie koło hamuje pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, a na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm. Poziom bezpieczeństwa przy hamowaniu poprawiono poprzez dodanie systemu ABS. Sygnał hamowania awaryjnego (ESS) uruchamia (i samoczynnie kasuje) tylne kierunkowskazy w sytuacji gwałtownego hamowania, ostrzegając innych kierowców.

 

 

Silnik

 

– Czterozaworowy silnik SOHC o pojemności 330 cm3 – Smart Power+ (eSP+) – o zwiększonej mocy

– Moc maksymalna 29,2 KM (21,5 kW) przy 7500 obr/min i, moment obrotowy 31,5 Nm przy 5 250 obr/min.

– System regulacji momentu obrotowego (HSTC)

– Zbiornik paliwa o pojemności 11,7 l, przy zużyciu paliwa 3,4 l/100km (tryb WMTC) zapewnia potencjalny zasięg przekraczający 340 km

 

Dzięki czterozaworowemu silnikowi SOHC o pojemności 330 cm3 i zwiększonej mocy – Smart Power+ (eSP+) – ADV350 świetnie nadaje się zarówno do użytku w mieście, jak i poza nim. Jednostke tę cechują dobre parametry ekologiczne i wysoką charakterystykę mocy, dzięki wszechstronnemu zastosowaniu rozwiązań o niskim współczynniku tarcia.

 

Moc maksymalna wynosi 29,2 KM (21,5 kW) przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, to 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,8 mm, przy czym stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana wcześniej w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.

 

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, a 36-milimetrowa przepustnica podaje mieszankę paliwowo-powietrzną do 28-milimetrowych zaworów wlotowych. Port dolotowy efektywnie zasysa powietrze, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez prosty kolektor wydechowy, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu, zastosowano tłumik wydechu z podwójną komorą.

 

Tarcie wewnętrzne redukują: przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu oraz zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to, używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach, obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju i redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

 

Silnik modelu ADV350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). Wykrywa on różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik „TC” na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system odzyskuje przyczepności.

 

Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,4 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 11,7 litra daje potencjalny zasięg ponad 340 km. Silnik modelu ADV350 spełnia normę czystości spalin EURO 5.

 

Akcesoria

Dla modelu ADV350 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmuje ona:

 

 

Kufer górny Smart top o pojemności 50 litrów

 

Tylny bagażnik (montaż bezpośredni)

 

Wewnętrzne torby

 

Podgrzewane manetki

 

Blokadę U Lock

 

Pokrowiec

 

Dane techniczne

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy SOHC; zgodny z normą Euro 5

Pojemność skokowa

330 cm3

Średnica cylindra i skok

77 mm x 70,8 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Moc maksymalna

21,5 kW przy 7500 obr/min

Maks. moment obrotowy

31,5 Nm przy 5250 obr/min

Poziom hałasu (dB)

Lurban 75,5 db / Lwot 80,2 db

Pojemność układu smarowania

1,8 l.

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

11,7 l

Emisja CO2 wg WMTC

 

79 g/km

 

Zużycie paliwa

3,4 l/100km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V, 9,1Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Skrzynia bezstopniowa CVT

Przeniesienie napędu

Pasowa (pasek klinowy)

RAMA

 

Typ

Stalowa, z dolnymi belkami nośnymi

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2200 mm x 895 mm x 1295 mm

Rozstaw osi

1,520 mm

Kąt pochylenia kolumny/ Kąt widelca

26,5°

Wyprzedzenie

90 mm

Wysokość siedziska

795 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

186 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Odwrócony widelec teleskopowy 37mm – skok 125 mm

Tył

Podwójne amortyzatory – skok 130 mm

KOŁA

 

Przód

15-calowe, 6-ramienne, odlew ze stopu aluminium

Tył

14-calowe, 6-ramienne, odlew ze stopu aluminium

Obręcz przednia

3,5 cala

Obręcz tylna

4,0 cala

Opona przednia

120/70-15MC 56P

Opona tylna

140/70-14MC 62P

HAMULCE

 

Układ ABS

Dwukanałowy ABS

Przód

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 256 mm

Tył

Jednotłoczkowy zacisk Nissin Pojedyncza tarcza 240 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key.

System zabezpieczeń

Immobilizer

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Tak

USB

Tak

Tempomat

Nie

Dodatkowe wyposażenie

System regulacji momentu obrotowego (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego (ESS)

Źródło: Mototarget.pl

Reklama