ASTRA GTC

 Opel po raz pierwszy prezentuje nową Astrę GTC podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie
Jej rzeźbione kształty z precyzyjnymi akcentami i dynamicznymi proporcjami czynią kompaktowe coupé bardzo pożądanym pojazdem. Od czerwca zostało zamówionych już ponad 15 000 egzemplarzy. Natomiast na drodze, wszystkie wersje Astry GTC korzystają z wydajnej osi przedniej HiPerStrut – z wysokiej klasy kolumnami McPhersona, która idealnie łączy się z inteligentnym rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta, aby zapewnić wyjątkową stabilność i najwyższą precyzję jazdy. Inne innowacje w nowej Astrze GTC to systemy wspomagania kierowcy oparte na przednim systemie kamer Opel Eye drugiej generacji z rozszerzoną funkcjonalnością i nową biksenonową technologią czwartej generacji Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4). Ceny modeli z bogatym wyposażeniem standardowym, w Polsce zaczynają się od 76 800 PLN.
W przeciwieństwie do wielu wersji współczesnych trzydrzwiowych pojazdów kompaktowych typu hatchback, GTC stanowi niezależny model w wachlarzu Opla i szczytowe osiągnięcie Astry pod względem stylistyki i dynamiki jazdy. Pojazd nie posiada żadnych elementów zewnętrznych wspólnych dla innych członków rodziny Astry, za wyjątkiem obudowy zewnętrznego lusterka wstecznego i anteny prętowej. Sześć spośród siedmiu projektów kół o średnicy od 17do 20 cali to także cecha oferowana wyłącznie z modelami GTC. Kolejną unikalną dla nowej Astry GTC cechą jest panoramiczna szyba przednia, która po raz pierwszy jest prezentowana w nowym modelu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie.
W związku z tą wyjątkową cechą, która odniosła sukces jako debiut produkcyjny w Astrze GTC poprzedniej generacji, inżynierowie Opla w sumie złożyli 11 wniosków patentowych w trakcie jej opracowywania. Duża panoramiczna szyba przednia rozciąga się w linii ciągłej od maski, przez cały dach, aż do słupka B. Ponieważ nie ma elementów mogących zakłócić widok, kierowcy i pasażerom oferowane jest wyjątkowe doznanie podczas jazdy i całkiem nowe odczucie przestrzeni i widoczności z niemal nieograniczonym polem widzenia, podobnym do widoku z kokpitu samolotu.
Astra GTC jest dostępna wraz z czterema silnikami – trzema silnikami benzynowymi i jednym silnikiem turbo-diesla – o mocy od 88 kW/120 KM do 132 kW/180 KM. Od początku 2012 roku, nowy silnik 1.7 CDTI (81 kW/100 KM i 96 kW/130 KM) standardowo wyposażony w technologię Start/Stop rozszerzy ofertę silników. Dwie jeszcze bardziej ekonomiczne wersje CDTI ecoFLEX o pojemności 1,7l (81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM) wyposażone w technologie zwiększające oszczędność paliwa o poziomie emisji CO2 wynoszącej 109 g/km pojawią się w przyszłym roku. Wersja OPC będzie dostępna w roku 2012.
autor: T.K.
Źródło:OPEL

Reklama