Reklama

E-wizyta, czyli bezpieczna i wygodna wizyta w ZUS

Sprawy urzędowe w ZUS można załatwić online, bez wychodzenia z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę. W województwie podlaskim ponad

Sprawy urzędowe w ZUS można załatwić online, bez wychodzenia z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę. W województwie podlaskim ponad 4,2 tys. e-wizyt już za nami.

Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca klientów do kontaktu przez wideorozmowy. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką- informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Aby umówić rozmowę z ekspertem on-line, wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, odszukać zakładkę e-wizyta i kliknąć link „Umów się na e-wizytę”. Możemy samemu wybrać dogodny termin zdalnego spotkania w dni robocze w godzinach 9.00-14.00. Przed umówioną e-wizytą z pracownikiem ZUS, przypominamy o jej terminie SMS-em– wyjaśnia rzeczniczka.

E-wizyty nadal cieszą się dużym zainteresowaniem, mimo że w sierpniu odnotowaliśmy delikatny spadek e-wizyt w stosunku do poprzednich miesięcy tego roku. Klienci nadal doceniają tą bezpieczną i szybką formą kontaktu z ZUS. Podczas wideorozmowy mogą załatwić większość swoich spraw związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, potwierdzeniem profilu PUE, czy świadczeniami rodzinnymi jak np. 500 plus.

Nasza usługa dostępna jest też w języku migowym i ukraińskim. Mogą z niej również skorzystać osoby z niepełnosprawnością słuchową, a także niewidzące i niedowidzące. Pomyśleliśmy też o osobach starszych i tych, które wymagają szczególnej opieki. Mogą oni skorzystać z e-wizyty w obecności członka rodziny, opiekuna faktycznego lub prawnego. Wystarczy podać jego dane przy rezerwacji e-wizyty – dodaje Katarzyna Krupicka.

Od 30 października 2020 r. w całym województwie podlaskim zrealizowano ponad 4,2 tys. e-wizyt. Najczęściej klienci wybierali temat e-wizyty dotyczący firm i pracowników, emerytur i rent oraz zasiłków i zwolnień lekarskich. Z tych porad skorzystało odpowiednio 1,2 tys., 1 tys. i 0,9 tys. osób. Z kolei 1,1 tys. osób było zainteresowanych Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.Liczba umówionych wizyt jest zdecydowanie większa, bo przekracza 7 tys. Jednak 1 tys. zarezerwowanych spotkań zostało anulowanych, a 1,85 tys. porzuconych, gdzie klient nie nawiązał kontaktu z naszym ekspertem, ani nie odwołał e-wizyty. Jeśli coś nam wypadło i nie możemy skorzystać z wideorozmowy, pamiętajmy, aby ją anulować. Można to zrobić, klikając link, który otrzymaliśmy mailem. W ten sposób ktoś inny będzie mógł skorzystać.

Informacja prasowa

Reklama