Reklama

Koniec stycznia z Operą i Filharmonią Podlaską „Hrabina” z udziałem Chóru OiFP płytą miesiąca magazynu Opéra Magazine! Ostatni t…

Koncert Kameralny Ars Iuvenum

28 stycznia, godz. 19, koncert kameralny, Sala Koncertowa ZSM, ul. Podleśna 2

Ten koncert to kolejna odsłona przeszło 30-letniej działalności zespołu Ars Iuvenum. Melomani usłyszą dwie kompozycje: Sonatę na flet, altówkę i harfę Claude’a Debussy’ego i Kwintet h-moll op. 115 na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę Johannesa Brahmsa.

To perły kameralistyki – mówi kierownik artystyczny zespołu Ars Iuvenum, klarnecista Grzegorz Puchalski. – Pierwsza to kompozycja spowita klimatem impresjonistycznym, z tytułu stylu, który reprezentował Claude Debussy. Utwór w anturażu niebiańskiego instrumentu, jakim jest harfa, niezbyt często wykorzystywanego w kameralistyce, ale dającego cudowne doznania estetyczne, muzyczne i dźwiękowe. Druga kompozycja, Kwintet Johannesa Brahmsa, to opus magnum tego kompozytora jeśli chodzi o kameralistykę. To dzieło skomponowane bardzo późno, tuż przed śmiercią, ale w nim właśnie zawarta jest kwintesencja jego twórczości kameralnej, jego bogactwa melodycznego, fakturalnego. To pod każdym względem wielkie dzieło – dodaje Grzegorz Puchalski.

Zespół kameralny Ars Iuvenum w składzie:

Grzegorz Puchalski – klarnet, kierownictwo artystyczne
Magdalena Jakubowska-Puchalska – flet
Stanisław Kuk – skrzypce
Paweł Kuk – skrzypce
Radosław Koper – altówka
Szymon Stępka – wiolonczela
oraz gościnnie Zuzanna Federowicz – harfa

Program:
Debussy – Sonata na flet, altówkę i harfę
Brahms – Kwintet h-moll op.115 na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę

Bilety: 20-40 (do nabycia online i w kasie OiFP)

Giuseppe Verdi, RIGOLETTO

29 stycznia, godz. 18.55, transmisja MET, Scena Kameralna, ul. Odeska 1

W sobotę, 29 stycznia, odbędzie się transmisja nowej inscenizacji „Rigoletta” Giuseppe Verdiego z The Metropolitan Opera. W roli Księcia Mantui powraca nasz rodak, tenor Piotr Beczała, który po raz kolejny da popis swoich wirtuozerskich umiejętności.

Akcja utworu przenosi się do Europy lat 20. XX wieku. Za scenografię w stylu art déco odpowiada Michael Yeargan, kostiumy zaprojektowała Catherine Zuber. W tytułowej roli po raz pierwszy na scenie Met wystąpi baryton Quinn Kelsey. Partnerować będą mu sopranistka Rosa Feola w roli Gildy, córki Rigoletta, której życiu zagraża przestępcza przeszłość ojca oraz tenor Piotr Beczała jako Książę Mantui. Dyryguje Daniele Rustioni.

Czas trwania: 206 minut (z przerwą)

Bilety: 45-50 zł (do nabycia online i w kasie OiFP)

Operetka Wesoła wdówka

29 stycznia, godz. 19 oraz 30 stycznia, godz. 18, Duża Scena, ul. Odeska 1

Na Dużą Scenę Opery i Filharmonii Podlaskiej wraca „Wesoła wdówka” ze wspaniałą muzyką Franza Lehára i divą polskiej sceny operetkowej w tytułowej roli. Spektakl, którego premiera zainaugurowała sezon artystyczny 2021/2022 w OiFP, został doskonale przyjęty przez publiczność i zebrał świetne recenzje krytyków. W ostatni weekend stycznia w roli Hanny Glawari zobaczymy Grażynę Brodzińską, w roli Hrabiego Daniły: Adama Zarembę.

Bilety: 70-140 zł (do nabycia w kasie OiFP i na stronie OiFP)

źródło:Opera i Filharmonia Podlaska
oprac.: Paulina Dulewicz

Źródło: Wrota Podlasia

Reklama

Reklama