Reklama

Kolejny telefon od oszustów

Kolejny telefon od oszustów

Data publikacji 17.05.2023

Ponad 2 tysiące złotych stracił 25-latek, który uwierzył, że kontaktuje się z nim pracownik banku. Aby chronić swoje oszczędności, oszust polecił mężczyźnie zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi komputera i zalogowanie się do swojego konta bankowego. Po chwili zorientował się, że padł ofiarą oszustwa.

Do policjantów z białostockiej „jedynki” zgłosił się 25-letni mężczyzna. Powiedział, że dzień wcześniej odezwał się do niego znajomy z prośbą o pożyczenie pieniędzy, z uwagi na chwilowy brak dostępu do konta. 25-latek przelał na podane przez znajomego konto 1000 złotych. Później zadzwoniła do niego osoba podająca się za pracownika banku. Wypytywała mężczyznę o wykonywane przelewy. Gdy potwierdził usłyszał, że pieniądze trafiły na konto oszustów. Aby chronić swoje oszczędności, polecił mu zainstalowanie programu do zdalnej obsługi komputera i zalogować się do swojego konta bankowego. Mężczyzna wykonał wszystkie polecenia rzekomego pracownika banku, po czym zauważył, że z jego konta zniknęło ponad 2 tysiące złotych.


Źródło: Policja Podlaska

Reklama